האינטרנט הפך לפלטפורמה מובילה לשיווק ומכירה של מוצרים, שירותים, אטרקציות ולמעשה כל דבר שניתן למכור. פתיחה של חנות אינטרנטית היא פשוטה ונגישה לכל אחד ואחת, ואפשרית במגוון מסחרר של דרכים. עם זאת, על מנת שהעסק האינטרנטי יצליח ויהיה רווחי, כדאי להיות מודעים למספר היבטים מקצועיים שעשויים לעשות את כל ההבדל.

הזירה האינטרנטית

אין עוררין על כך שמסחר אינטרנטי הוא תחום שבמהלך השנים האחרונות תפס תאוצה, וממשיך לצמוח. עוד ועוד עסקים מצטרפים לזירה הזו, לצד עוד ועוד צרכנים שהופכים את הקנייה האינטרנטית לאופן הרכישה העיקרי שלהם. הקלות הממכרת שבה לחיצת כפתור יכולה לשלוח אליך חולצה חדשה, שולחן לסלון, ספר מתכונים או כרטיס להופעה – גורמת לצרכנים רבים לנטוש את השיטוטים בקניון ולהחליפם בקנייה מקוונת.

אבל..

אלא שהמגוון המסנוור של חנויות אינטרנטיות עשוי להקשות על עסקים חדשים להידחק אל המרחב התחרותי הזה, והרבה פעמים יוצרים ובעלי עסקים שמתחילים את צעדיהם הראשונים במסחר וירטואלי נתקלים באכזבה ובחוסר הצלחה של החנות האינטרנטית שלהם. קיימים מספר צעדים שאפשר ליישם על מנת לשפר את סיכויי ההצלחה של החנות האינטרנטית הטרייה שלך, ולגרום לכך שתצליח ותהיה רווחית כבר מההתחלה!

לאפיין את קהל היעד

כל בעל עסק חייב לשאול את עצמו מי הוא קהל היעד שלו, ואל מי הוא מנסה להגיע ולפנות. ככל שהאסטרטגיה העסקית תהיה מותאמת יותר לצרכן המסוים שאליו המוצר פונה, כך תגבר ההיענות ושיתוף הפעולה. לקוחות, במודע או שלא במודע, אוהבים שרואים אותם ומבינים אותם, ואוהבים להרגיש שהם מקבלים יחס מיוחד שמתאים להם בדיוק, והרגשות האלה בסופו של דבר הופכים לקנייה מוגברת ולהצלחה של החנות הוירטואלית. בנוסף, אפיון נכון של קהל היעד ישפיע בצורה ישירה על ערוצי השיווק של העסק, אך בנושא זה נדון בהרחבה בהמשך.

חזות רצינית ואסתטיקה מוקפדת

א. ארגון הגיוני וקל לניווט – מוצרי החנות צריכים להיות מסודרים באופן שיקל על הלקוחות למצוא אותם, לצפות בהם ולבחור בהם. יש למנוע בכל מחיר חוויה של תסכול או בלבול, שגורמים ללקוחות לוותר על הקנייה.

ב. תמונות יפות באיכות גבוהה – חשוב שהתמונות באתר יהיו מושכות ויציגו באופן ברור את מוצר. אם יש אפשרות, עדיף לצלם את המוצרים בעזרת מצלמה מקצועית, ואולי אפילו לשקול להיעזר בצלם מקצועי, מפני שתמונות איכותיות משפיעות באופן חד משמעי על המוכנות לקנות.

ג. אבטחה רצינית במעמד הכנסת פרטי תשלום – לקוחות רבים, ובצדק, נמנעים מלשלם למקומות שאינם בוטחים ברמת האבטחה שלהם. לא חסרים מקרים של דליפת פרטי תשלום, וזה חמור ומרתיע צרכנים. אבטחה גבוהה מונעת את הסיכון ומעודדת את הלקוחות להשלים את הקנייה.

ד. יצירת קשר – מתן אפשרות מזמינה ופשוטה לקשר עם גורם אנושי בעסק. חוויה של קשב ומחויבות מגבירות את הרצון לקנות.

שיווק וקידום

בניית חנות וירטואלית לא יכולה בדרך כלל להתקיים לבדה, וצריכה להתלוות למערך שיווקי שמפרסם אותה ומעלה את החשיפה שלה מול לקוחות פוטנציאליים. הפרסום צריך להתקיים בערוצים שמותאמים לקהל היעד, למשל – ברשתות החברתיות, קידום במנועי החיפוש, פרסומות באתרים רלוונטיים וכו'. צריך להיכנס לראש של הלקוח האופייני ולחשוב איפה הוא מגלה על מקומות חדשים אותם הוא רוצה לבדוק.

לסיכום

קל לפתוח חנות אינטרנטית, אבל יש לשים לב למספר דגשים שיעזרו לה להצליח. חשוב להשקיע בנראות ובפונקציונליות של החנות, לפרסם ולקדם אותה, ובמיוחד לעשות את כל אלה תוך מחשבה על קהל היעד המסוים שיהיה מעוניין במוצרים.