קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן פשוטו כמשמעו – פרסום באמצעות תשלום לגוגל.
שיטת התשלום לגוגל בקידום הממומן עובדת בשיטת Pay Per Click או בקיצור PPC.

מה שזה בעצם אומר זה שכל פעם שהגולש ילחץ על המודעה שפרסמתם בגוגל, אתם תשלמו לגוגל לפי תקציב שקבעתם מראש דרך ממשק הGoogle Ads.

התוצאות/מודעות הממומנות מופיעות בראש הדף ועליהן יהיה רשום ״מודעה״ כדי להבדיל אותן מהתוצאות האורגניות. במסגרת הקידום הממומן המפרסם בוחר את מילות המפתח הרלוונטיות למודעה שלו וכאשר גולש מחפש מילים אלו המודעה תופיע בפניו.


המודעות שיופיעו ראשונות הן בדרך כלל המודעות ששילמו עליהן יותר (תקציב גבוה יותר), האיכותיות ביותר מבחינה אורגנית וגם שהאתר שמקושר למודעה הוא הטוב ביותר מבחינת אורגנית ועוד כמה מאפיינים שבאמצעותם גוגל מדרגת את המודעות.

ממשק Google Ads

בממשק ניהול הפרסום של גוגל Google Ads ניתן ליצור את המודעות אך לא רק בממשק החיפוש של גוגל.
בממשק הניהול קיימות האופציות לפרסם פרסום ממומן בyoutube (סרטון שמופיע לפני הסרטון שמתנגן), במודעות שנמצאות בתוך אתרים ואף קידום אפליקציה בחנות הgoogle play.

אך אנו נתמקד בפרסום ברשת החיפוש שהיא הכי רלוונטית אלינו לפחות בתחילת הדרך.

אז מה בגדול צריך לדעת על פרסום מודעה בGoogle Ad?

בפרסום מודעה בממשק הניהול אנחנו נבחר כמה מאפיינים למודעה- קודם כל אנחנו נבחר מה יהיה רשום במודעה ולאן היא תפנה, אנחנו נבחר את המיקום של הגולשים אליהם אנחנו רוצים להגיע וגם פרטים דמוגרפים כמו גיל.

עוד מאפיינים שנבחר הם התקציב אותו אנחנו רוצים להשקיע במודעה, תקופת הפרויקט, יעד הפרויקט (האם מדובר בפרויקט מכוון מכירות, לידים, תנועה לאתר וכדומה).
יש עוד כמה תוספים ומאפיינים שניתן להשתמש בהם בGoogle Ads אבל זה מפורט יותר ומתאים למדריך אחר.

למה לבחור בקידום ממומן בגוגל?

טוב הבנתי מה זה קידום ממומן בגוגל… אבל למה לנסות זאת?
יש כמה יתרונות לקידום הממומן ובמיוחד בגוגל:

  • קודם כל ולפני הכל מדובר בגוגל- מנוע החיפוש הפופולרי בעולם והפופולרי ביותר בישראל בפער עצום, רוב רובם של הגולשים הישראלים מחפשים עסקים קודם כל ולפני הכל בגוגל.
  • בניגוד לקידום אורגני (SEO), הקידום הממומן הוא מיידי. ברגע שהעלאתם פרויקט (כמובן שבצורה מקצועית ונכונה) אתם תוכלו להיות במעלה החיפוש במילות המפתח שבחרתם.
  • פחות השקעה בדף הנחיתה/אתר שלכם- לא תהיו חייבים לכתוב או לשכור בעל מקצוע שיכתוב עבורכם תוכן, לא תהיו חייבים להשקיע זמן רב באופטימיזציית האתר ועוד.
  • יש לכם בחירה חופשית לגמרי במילות המפתח שאותם אתם רוצים לטרגט, אתם יכולים לבחור גם מילים יצירתיות במיוחד שנראה לכן שיתאימו למודעה.