קידום אתרים

מה קידום אורגני אומר?

״קידום אורגני״ או בשמו הבינלאומי Search Engine Optimization (בקיצור SEO) הוא בעצם הפעולות שבעלי עסקים עושים כדי לשפר את הדירוג של האתר שלהם בגוגל ללא קידום ממומן (בלי לשלם על כך לגוגל), גוגל יקדמו אתרים הנותנים לגולשים שלהם ערך גבוה למה שהם מחפשים דרכם.

איך זה עובד?
גוגל פיתחה אלגוריתם שבעצם סורק את האתרים בעולם, אלגוריתם זה יודע לדרג את האתר בתוצאות החיפוש לפי ״איכות האתר״ שנקבעת על פי סטנדרטים מסוימים שגוגל בחרו.

חלק מהסטנדרטים הנוקשים של גוגל נוגעים למבנה האתר, יצירת ערך ללקוח (תוכן), קבלת הפניות מאתרים אחרים (מבנה קישורים) ועוד.

התוצאות האורגניות יופיעו לאחר התוצאות הממומנות המסומנות כ ״מודעה״, והאתרים האיכותיים ביותר מבחינה אורגנית יהיו הראשונים בדירוג.

למה לקדם קידום אורגני (SEO) בגוגל?

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם בכלל ובישראל בפרט, הנתונים מראים שמעל ל95% מהישראלים המשתמשים באינטרנט מחפשים עסקים דרך גוגל ובדרך כלל יקליקו על התוצאות הראשונות בדירוג האורגני של גוגל.

לא צריך להיות גאון טכנולוגי או עסקי כדי להבין שחשיפה שכזאת תכניס לכל עסק (במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים) הרבה מאוד כסף.

בנוסף, להופיע במעלי הדף של גוגל יכולה ליצור לעסק לקוחות פוטנציאלים רבים (לידים) וכמובן הכרה שערכה לא יסולא בפז.

יתרה מכך אם הקידום האורגני איכותי לאורך זמן, העסק שלכם יוכל לחסוך כסף רב בכך שלא יצטרך פרסום ממומן, וזאת מכיוון שלאתר העסק שלכם יש יציבות במקום גבוה בגורם שעל פי הגולשים נחשב ״מוסמך״ לדרג אותו.

אפשר להגיד שהקידום האורגני גם מצלווח נכון את קהל היעד לאתר שלך- האתר יופיע לאנשים שמחפשים בגוגל נושאים הקשורים לעסק שלך, ולכן החשיפה שתקבל היא לקהל יעד רלוונטי וזה יעיל בהרבה ממודעה שמופיעה למשתמש ללא סיבה.

מה משפיע על הדירוג בגוגל?

קיימים הרבה מאוד מאפיינים שגוגל ״אוהבים״ באתרים ובכך מקדמים אותם כלפי מעלה.
אלו הם המאפיינים המרכזיים שצריכים להיות קיימים באתר כדי להתמקם גבוה:

  • תוכן, תוכן, תוכן-כנראה הנושא הכי חשוב בקידום אורגני, דפי התוכן באתר צריכים להיות רלוונטים, ארוכים ובעלי מידע רב ובנוסף שיהיו משולבות ״מילות מפתח״ שבהן המשתמשים בוחרים כשהם מחפשים אתרים הקשורים לעסק שלכם.
  • אופן בניית האתר וחווית המשתמש-
    • האתר צריך להיות בנוי כך שהכותרות בתוכן יעבדו לפי תגיות של H1,H2 וכן הלאה.
    • מהירות האתר– אם האתר נתקע וזז לאט יש פגיעה בחוויית המשתמש, קשור גם לאחסון האתר.
    • קוד נקי ומסודר בפיתוח האתר.
    • הפניות 301.
  • קישורים מאתרים אחרים- ככל שאתרים אחרים יפנו לאתר שלכם באמצעות קישור באופן שנראה טבעי כך ״הדירוג״ שלו אצל גוגל יעלה באופן משמעותי.

קידום אורגני (SEO) מול קידום ממומן (PPC)

קידום ממומן נעשה ישירות אל מול גוגל באמצעות תשלום על קליקים- כל פעם שמשתמש ילחץ על הקישור שלכם דרך המודעה שביצעתם בקידום הממומן של גוגל, גוגל תכניס מזה כסף.

מצד אחד אין צורך להשקיע זמן רב וכתיבת תכנים באתר בשביל לקדם באמצעות קידום ממומן (חשוב לציין שכן יש לזה חשיבות אל מול מודעות ממומנות אחרות) אבל מצד שני ההוצאות על הפרסום יהיו גדולות בהרבה מבחירה באופציית הקידום האורגני.

בנוסף רבים מהגולשים נרתעים ממודעות בתשלום וידלגו עליהם כדי למצוא את התוצאות האורגניות, הטבעיות, שמבחינת הגולשים הן משדרות אמון גדול יותר.

בניגוד לקידום האורגני (SEO) שיכול להשפיע על הדירוג בגוגל לזמן ממושך, לקידום הממומן אין שום השפעה לזמן ממושך- ברגע שתפסיק לשלם על הפרויקט ותסיים אותו, המודעה תיעלם.

כמה עולה קידום אורגני (SEO)?

מחיר קידום אורגני משתנה ותלוי בגודל העסק, בתחרות בענף מבחינת חיפושים בגוגל, בהיסטוריית הקידום האורגני באתר וכדומה.

המחיר הממוצע לעסק קטן הוא בין 1500 ש״ח ל3000 ש״ח לקידום אורגני שבאמת עובד.
כמובן שלפעמים תקציב גדול יותר יכול לשפר את המצב אך במקרים מסויימים לא יהיה יעיל.

מקדם אורגני שמכיר את התחום באופן מקצועי יוכל לתת לכם את המענה הטוב ביותר בתקציב היעיל יותר עבור העסק שלכם.

בניית אתר בדגש על SEO

כתיבת תוכן וכדומה זה מעולה לSEO אבל אם הבסיס של האתר לא טוב מספיק אז גוגל ידרג את האתר שלך נמוך יותר.

חשוב לחשוב SEO מההתחלה ולכן יש צורך לבנות את האתר בצורה שתבנה תשתית לקידום האורגני בעתיד.

מה חשוב בבניית אתר בהקשר SEO?

  • האתר צריך להיות מאוחסן בשרת מהיר, גוגל שמה דגש חשוב למהירות של האתר מכיוון שזה חלק חשוב מאוד בחוויית המשתמש.
  • יש לעשות אופטימיזציה לקוד- קוד קל יותר, מסודר, ללא אלמנטים חסרי שימוש מקל על סריקה של גוגל והאתר גם מהיר יותר.
  • פירורי לחם ומפת אתר חשובים גם הם לקידום האורגני ולדרך בה גוגל סורק את האתר ואת העמודים בו.
  • התאמה למובייל ולטאבלטים גם הם חלק מהדברים שגוגל רוצה שהאתר שלכם יספק למשתמשים, לא מספיק רק להתאים את האתר בצורה מינימלית אלא יש ליצור חוויית משתמש נוחה למשתמשי הסלולר והטאבלטים.
  • על התמונות באתר לא להיות כבדות ובפורמט שיקל על טעינת האתר, מה שיגרום לאתר מהיר יותר ובכך לקידום אורגני של גוגל.

Google Analytics

בגדול- גוגל אנליטיקס הוא כלי של גוגל לניתוח נתוני גלישה לאתרים, בקטן- זהו כלי שניתן לאסוף ממנו מידע אין סופי.

למה הכלי Google Analytics חשוב לקידום?

מאוד פשוט, בעזרת Google Analytics תוכלו לבחון את הקידום באתר שלכם ואת יעילותו, ותוכלו לשפר את תהליך הקידום.

בגוגל אנליטיקס תוכלו לבדוק מהם הדפים והמאמרים בעלי הTraffic הגבוה באתר, כמה נכנסו לאתר ומהיכן הגיעו אליו (גוגל, רשת חברתית, קישור וכדומה) , ניתוח מילות מפתח ועוד מידע רב.

גוגל אנליטיקס הוא כלי חשוב לקידום האורגני ולקידום הממומן כאחד.

התחייבות לתוצאות

שלא יעבדו עליכם, אי אפשר להתחייב לתוצאות בקידום אורגני ,נקודה.

כשגוגל סורקים אתר ישנם גורמים רבים מאוד המשפיעים על הדירוג של האתר למילות המפתח ולתחום שאליו העסק משתייך.

ומשום כך לא ניתן לצפות אם הקידום יעבוד בצורה מיטבית במיוחד אל מול המתחרים שגם עובדים על הקידום האורגני שלהם, ולא ניתן לצפות לכמה זמן הקידום (גם אם השפיע בתחילה) יעבוד בצורה המספקת.

ככל שהתחום בו העסק שלכם פועל תחרותי יותר ומילות המפתח הן תחרותיות יותר יהיה קשה יותר לצפות את התוצאות של הקידום האורגני ולהבטיח תוצאות יהיה קלוש מהמציאות פעמים רבות.