קידום ממומן

קידום ממומן פשוטו כמשמעו – פרסום באמצעות תשלום לגוגל.
שיטת התשלום לגוגל בקידום הממומן עובדת בשיטת Pay Per Click או בקיצור PPC.

מה שזה בעצם אומר זה שכל פעם שהגולש ילחץ על המודעה שפרסמתם בגוגל, אתם תשלמו לגוגל לפי תקציב שקבעתם מראש דרך ממשק הGoogle Ads.

התוצאות/מודעות הממומנות מופיעות בראש הדף ועליהן יהיה רשום ״מודעה״ כדי להבדיל אותן מהתוצאות האורגניות. במסגרת הקידום הממומן המפרסם בוחר את מילות המפתח הרלוונטיות למודעה שלו וכאשר גולש מחפש מילים אלו המודעה תופיע בפניו.

המודעות שיופיעו ראשונות הן בדרך כלל המודעות ששילמו עליהן יותר (תקציב גבוה יותר), האיכותיות ביותר מבחינה אורגנית וגם שהאתר שמקושר למודעה הוא הטוב ביותר מבחינת אורגנית ועוד כמה מאפיינים שבאמצעותם גוגל מדרגת את המודעות.

ממשק Google Ads

בממשק ניהול הפרסום של גוגל Google Ads ניתן ליצור את המודעות אך לא רק בממשק החיפוש של גוגל.
בממשק הניהול קיימות האופציות לפרסם פרסום ממומן בyoutube (סרטון שמופיע לפני הסרטון שמתנגן), במודעות שנמצאות בתוך אתרים ואף קידום אפליקציה בחנות הgoogle play.

אך אנו נתמקד בפרסום ברשת החיפוש שהיא הכי רלוונטית אלינו לפחות בתחילת הדרך.

אז מה בגדול צריך לדעת על פרסום מודעה בGoogle Ad?

בפרסום מודעה בממשק הניהול אנחנו נבחר כמה מאפיינים למודעה- קודם כל אנחנו נבחר מה יהיה רשום במודעה ולאן היא תפנה, אנחנו נבחר את המיקום של הגולשים אליהם אנחנו רוצים להגיע וגם פרטים דמוגרפים כמו גיל.

עוד מאפיינים שנבחר הם התקציב אותו אנחנו רוצים להשקיע במודעה, תקופת הפרויקט, יעד הפרויקט (האם מדובר בפרויקט מכוון מכירות, לידים, תנועה לאתר וכדומה).
יש עוד כמה תוספים ומאפיינים שניתן להשתמש בהם בGoogle Ads אבל זה מפורט יותר ומתאים למדריך אחר.

למה לבחור בקידום ממומן בגוגל?

טוב הבנתי מה זה קידום ממומן בגוגל… אבל למה לנסות זאת?
יש כמה יתרונות לקידום הממומן ובמיוחד בגוגל:

  • קודם כל ולפני הכל מדובר בגוגל- מנוע החיפוש הפופולרי בעולם והפופולרי ביותר בישראל בפער עצום, רוב רובם של הגולשים הישראלים מחפשים עסקים קודם כל ולפני הכל בגוגל.
  • בניגוד לקידום אורגני (SEO), הקידום הממומן הוא מיידי. ברגע שהעלאתם פרויקט (כמובן שבצורה מקצועית ונכונה) אתם תוכלו להיות במעלה החיפוש במילות המפתח שבחרתם.
  • פחות השקעה בדף הנחיתה/אתר שלכם- לא תהיו חייבים לכתוב או לשכור בעל מקצוע שיכתוב עבורכם תוכן, לא תהיו חייבים להשקיע זמן רב באופטימיזציית האתר ועוד.
  • יש לכם בחירה חופשית לגמרי במילות המפתח שאותם אתם רוצים לטרגט, אתם יכולים לבחור גם מילים יצירתיות במיוחד שנראה לכן שיתאימו למודעה.

קידום ממומן ברשתות החברתיות

קידום ברשתות החברתיות נקרא באנגלית Social Media Optimization וגם את הביטוי הזה נוהגים לקצר ל SMO.
בדומה לגוגל גם ברשתות החברתיות יש סוג של קידום אורגני (תוכן איכותי וויראלי וכדומה) וגם קידום ממומן.

לכולנו יצא שאנחנו גוללים את הפיד בפייסבוק שלנו או מזפזפים בין סטורי באינסטגרם שמופיעים לנו מודעות ממומנות ובדרך כלל הן גם מאוד תואמות למה שאנחנו מחפשים או אוהבים.

אז איך זה בעצם עובד?
בדומה לגוגל גם לפייסבוק יש ממשק ניהול לפרסום שנקרא Facebook Business וגם בו ניתן ליצור את המודעה, את התוכן בה ולבחור האם היא תוצג גם באינסטגרם ובאיזו צורה.

כמובן שבפייסבוק יש אפשרות פילוח בלתי נגמרת לפי הגיל , מין, תחומי עניין, מיקום ועוד ועוד.
את הפרטים הרבים הללו כל הגולשים מגישים לפייסבוק על מגש של כסף- על ידי הפרטים שהגולשים ממלאים בפרופיל שלהם, לפי הלייקים שהם עושים לדפים או אנשים מפורסמים ולפי הזמן שהם מבלים מול פוסטים מסויימים. הכל נמדד וידוע ברשתות החברתיות.

חלק מהרשתות החברתיות בהן ניתן לפרסם:

  • פייסבוק- רלוונטי יותר לקהל הבוגר.
  • אינסטגרם-רלוונטי לקהל הצעיר.
  • יוטיוב (דרך גוגל)- קידום באמצעות סרטון.
  • סנאפצ׳ט- פרסום זול יחסית שרלוונטי יותר לקהלי יעד בארה״ב ואירופה, בארץ פחות בשימוש.
  • טוויטר- בישראל יותר לאנשי עיתונות ותקשורת או אנשים העוסקים בפוליטיקה.
  • לינקדין- מיועד לקהל יעד שהוא עסקים/ אנשי הייטק/פרילנסרים.

הרשימה לא נגמרת כאן וכמובן שלקדם ברשתות החברתיות זה שונה מקידום ממומן גוגל ולכן יש לדעת איך לעשות זאת נכון.

שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) ב-Taboola וOutbrain

שיווק תוכן הופך לפופולרי יותר ויותר, שתי השחקניות הכי גדולות בשוק שכדאי להכיר בתחום שיווק התוכן נקראות Taboola וOutbrain.

שיווק התוכן הוא סוג של שילוב בין קידום אורגני לבין קידום ממומן: בדומה לקידום האורגני בשיווק התוכן יש חשיבות לאיכות התוכן הפרסומי אך עדיין מדובר בקידום על ידי PPC בתקציב.

אז איך עובד פרסום תוכן עם טאבולה או אאוטבריין?
כשעושים שיווק באמצעות תוכן המודעות שלכם בעצם ימצאו באתרי תוכן מוכרים, בצורה של ״כתבות נוספות״ שנראה בצורה כזאת:

חלק מהיתרונות בפרסום באמצעות Taboola וOutbrain הם:

  • הלידים שיגיעו מתוך המודעות הללו הם איכותיים יותר מלידים אשר יגיעו ממודעות ״רגילות״.
  • המודעות הללו לא נראות כפרסומת ולכן לא יוצרת אנטגוניזם מצד הגולש.
  • חשיפה למודעה שלנו באתרי תוכן גדולים כמו Ynet,Mako ודומיהם.

מהו מחיר קידום ממומן יעיל?

קשה לשער בכללי את עלות הקידום הממומן שמתאים לעסק שלכם, ישנם פרמטרים רבים המשפיעים על העלות הסופית של הקמפיין שלכם:
זמן הקמפיין, תחרותיות בתחום, איפה תרצו לקדם (רק גוגל, גוגל ופייסבוק, רק פייסבוק וכדומה), התקציב שלכם לפרסום בלבד, משך הפרויקט וכדומה.

בנוסף כדי שפרסום ממומן יהיה יעיל, עליכם לצבור מידע רב מאוד (כמות למידה רצינית) לפני שאתם מתחילים בקמפיין או לבחור איש מקצוע שינהל זאת עבורכם ויגרום להחזר ההשקעה להיות טוב.

בעל מקצוע בדרך כלל יעבוד על פי אחוזים מתוך התקציב הכולל (בדרך כלל 10-20 אחוזים מהתקציב) או בסכום מינימלי של כ1300 ש״ח.

כמובן שמדובר רק בניהול הפרויקטים ברשתות ולא בבניית דף נחיתה, קריאייטיב ותחומים נוספים שהם רלוונטים לקידום ממומן ועולים בתוספת.

לכן עליכם לעשות בדק בית עם עצמכם לגבי טווח התקציב שלכם לקידום הממומן ובנוסף כמובן להתייעץ עם איש המקצוע אותו תבחרו לעבודה ולשמוע ממנו תוצאות משוערות ותקציב דרוש.

Google Analytics

בגדול- גוגל אנליטיקס הוא כלי של גוגל לניתוח נתוני גלישה לאתרים, בקטן- זהו כלי שניתן לאסוף ממנו מידע אין סופי.

למה הכלי Google Analytics חשוב לקידום?

מאוד פשוט, בעזרת Google Analytics תוכלו לבחון את הקידום באתר שלכם ואת יעילותו, ותוכלו לשפר את תהליך הקידום.

בגוגל אנליטיקס תוכלו לבדוק מהם הדפים והמאמרים בעלי הTraffic הגבוה באתר, כמה נכנסו לאתר ומהיכן הגיעו אליו (גוגל, רשת חברתית, קישור וכדומה) , ניתוח מילות מפתח ועוד מידע רב.

גוגל אנליטיקס הוא כלי חשוב לקידום האורגני ולקידום הממומן כאחד.

WhatsApp
אנחנו זמינים לרשותכם גם בווטסאפ, לשיחת ייעוץ ללא עלות על הפרויקט הבא שלכם