ניהול מוניטין

קידום אורגני SEO הוא אחד מכלי החשיפה הדיגיטליים הנפוצים ביותר בימינו, כדי נהדר שנועד לשפר את התחרותיות החיובית באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט- העסקים יעניקו לגולשים חוויית משתמש משופרת ותוכן איכותי ובתמורה יתוגמלו בדירוג גבוה במנוע החיפוש- על פניו Win win situation.

אך כמו כל דבר באנושות לא הכל ורוד ותמיד יהיו גורמים שינסו לנצל את הקידום האורגני לרעה, אך הפעם לא מדובר בקידום עצמי שגוי אלא בקידום שלילי כלפי גורמים אחרים.

קידום אתרים שלילי הוא בעצם ניסיון ״לקבור״ אתר אחר בדירוג של גוגל, שימוש בכלים מסויימים כדי לגרום לגוגל לדרג אתר נמוך יותר ממה שהוא מדורג כיום ובעצם ״לפגוע בשמו הטוב״.

דרכים וכלים לקידום שלילי

יש כמה דרכים לנסות לחבל בקידום האורגני של אתר אינטרנט, הפוגעים משתמשים בטכניקות הבאות:

  1. קישורים שליליים:
    שיטה קלה יחסית לעשות זאת היא להפנות באמצעות קישור מאתרים מפוקפקים לאתר שרוצים לפגוע בו , מפורומים מפוקפקים או סתם להפציץ בקישורי ספאם מעשרות אתרים.
    לא קשה לעשות זאת מכיוון שישנם הרבה אנשים ברשת שמציעים להפנות קישורי ספאם (בFiber למשל).
  2. העתקת תכנים לאתרים אחרים:
    מי שמנסה לחבל באתר יעתיק ממנו את התוכן ויפיץ אותו באתרי ספאם שמלאים בתוכן מועתק, גוגל בסופו של דבר הוא אלגוריתם ולכן יכול לשייך את התוכן לאתר הספאם ובעצם לחשוב שהאתר האמיתי העתיק את התוכן.
  3. פריצה לאתר:
    פריצה מתוחכמת באמת שמטרתה היא קידום שלילי לא תראה כמו פריצה שכולנו מדמיינים שאנו מכירים בו האתר נפרץ , הכל נמחק וההאקר רושם בגדול ובהתגאות שהאתר נפרץ בדף הראשי.
    מדובר בפריצה שיכולה להיות נסתרת מן העין, שבה עמודים ספציפיים נמחקים ובמקומם מוקמים דפים עם קישורים לאתרים מפוקפקים או לא קיימים.
  4. תגובות ספאם באתר:
    אם באתר שלכם לא קיימת מערכת לאישור תגובות, מי שינסה לחבל באתר יכול לעשות בכך שימוש לטובתו. כאשר גוגל מזהה המון תגובות בעלות שפה נמוכה/החוזרות על עצמן/ עם קישורים מפוקפקים, גוגל יכול לשייך את המילים שנכתבו שם כמילות מפתח לאתר או לפרש זאת כחוסר שליטה באתר.
  5. ביקורות מזויפות:
    בעולם של היום רוב הצרכנים בודקים ביקורות על בית עסק לפני שהם ניגשים לרכוש ממנו, יצירת ביקורות שליליות רבות כידוע פוגעת בשמו הטוב של בית העסק.
    בדרך זו מי שמנסה לפגוע באתר יכול לגרום לגולשים לא להיכנס מלכתחילה לאתר מסויים ובכך לפגוע בדירוגו במנועי החיפוש.
  6. השלמה אוטומטית שלילי:
    מי שינסה לפגוע בכם ינסה לגרום לכך שיחפשו את שם העסק שלכם באתר גוגל ישלים אוטומטית מילה שלילית מה שיפגע בתדמית שלכם אל מול הגולשים.

איך מונעים קידום שלילי?

האם יש הרבה סיבות להיות מודאגים מהטכניקות שציינו? לא ממש.
ישנן דרכים שיעזרו להימנע מפגיעה בעזרת קידום שלילי:

  1. קידום אורגני חיובי:
    קודם כל ולפני הכל כשהקידום האורגני שלנו מוצלח יותר, התכנים יהיו טובים יותר והקישורים לאתר שלנו יהיו איכותיים יותר אז האלגוריתם של גוגל יכריז עלינו כעל אתר איכותי.
    לכן כשיעתיקו מאיתנו תכנים גוגל יבין שהאתר שלנו הוא המקור, גוגל יבין שהביקורות השליליות הן ספאם והקישורים המפוקפקים הן ניסיון פגיעה.
  2. התראת אבטחה בעזרת Google Search Console:
    השירות המעולה של גוגל יתריא בפניכם על פריצה או בעייתי אבטחה באתרכם ותוכלו לטפל בה לפני שתהיה פגיעה בקידום האורגני שלכם.
  3. בדיקת קישורים:
    גם בעזרת Google Search Console וגם בעזרת שירותים נוספים של בדיקת קישורים Majestic SEO, Ahrefs bh ניתן לנתח את הקישורים המופנים לאתר שלנו ובכך למצוא קישורים ממקורות בעייתים.
    וכדי למנוע מקישורים אלו להשפיע על אתרכם ניתן להשתמש בכלי ל״דחיית הקישורים של גוגל״.
  4. חברת אחסון:
    אם חברת האחסון שלכם אינה בעלת שרתים חזקים ומאובטחים, הסיכוי לפריצת האתר שלכם היא גבוהה יותר.
    לכן מצאו חברת אחסון בעלת שרת איכותי ואף שירות למניעת פריצת אבטחה וטיפול באתר במקרה של פריצת אבטחה.

קידום חיובי מונע קידום שלילי

תחרותיות היא דבר חשוב שבזכותה עסקים מתקדמים ומביאים תועלת ללקוחות שלהם אך תחרותיות שלילית לא תקדם בסופו של דבר עסק שבוחר בה.

השקיעו משאבים בקידום חיובי והשתמשו בכלים למניעת פגיעה בקידום האורגני שלכם ולאצהיה לכם סיבה לדאגה מ״משחק מלוכלך״ של המתחרים שלכם או גורמים עויינים אחרים.