כשאנחנו חושבים על חנות וירטואלית, קל לחשוב שאולי מדובר באחד מהטרנדים החדשים, האופפים את עולם השיווק והפרסום. אבל האם חנות שכזו באמת שווה את ההשקעה והמאמץ הכרוך בהקמתה? נענה על זה כאן.

אם גם אתם רוצים להרחיב את הפעילות שלכם לקהלים נוספים ורחבים יותר, יכול להיות שהקמת חנות וירטואלית היא בדיוק בשבילכם!

לפני הכל – קצת על היתרונות של חנות וירטואלית

כאמור, לחנות מסוג זה יש פוטנציאל בלתי רגיל בהרחבת קהלי היעד שלכם. כמה גדול? למעשה, אחד מהיתרונות הבולטים בחנויות וירטואליות הוא היכולת שלכם להגיע גם לערים שאינן בסביבת מגוריכם. לדוגמה: אם היום החנות שלכם ממוקמת במודיעין, סביר להניח שירושלים או מעלה אדומים יהיו טווחי הקצה של קהלי היעד שלכם. בדרך כלל, הלקוחות שיגיעו הם אלה שגרים בקרבת מקום וכבר רגילים לעובדה שאתם קיימים שם. זהו אכן יתרון מאוד משמעותי, שכן מיקומכם הפיזי מעניק לכם יכולת לבלוט מעל המתחרים שלכם – שממוקמים קצת יותר רחוק. אך למה לא לקבל גם את היתרונות של החנות הפיזית וגם של החנות הוירטואלית?

למעשה, כאשר אתם פונים לקהל שנמצא באונליין – אין שום הגבלה לכמות האנשים שתוכלו להגיע אליהם. אין מניעה שתוכלו להגיע גם לצד השני של הארץ (אפילו לאילת אם תרצו), משום שהחבילה עוברת במשלוח, בצורה קלה ומהירה. כל זאת ועוד, הם רק חלק מהיתרונות של המעבר לאונליין ופתיחת חנות וירטואלית, שלא לדבר על יתרונות נוספים ומשמעותיים כמו: ניצול מקסימלי של עלות האחסון שלכם, יכולת מכירה טובה יותר עם תהליך מכירה אוטומטי ועוד.

אז כבר הבנו שזה משתלם לכם. כעת, בואו ניגש לעניין – כמה משאבים זה מצריך מכם?

חנות וירטואלית – כמה כסף זה מצריך מכם בעת ההקמה?

אין ספק שחנות וירטואלית לא מתאימה מבחינה תקציבית לכל אחד. תחזוקה של חנות אינטרנטית, או בשמה האחר: חנות וירטואלית, תלויה במספר גורמים שמצריכים השקעה כספית. הגורם המרכזי הוא עלות העבודה על הקמת החנות על ידי בונה האתרים – עלות שאמנם עשויה להיות גבוהה בהתחלה, אך חשוב לזכור שהיא חד פעמית והחזר ההשקעה שעליה הוא גבוה במיוחד. גובה עלות זו תלוי במספר משתנים כאשר אחד המרכזיים שבהם הוא מורכבות האתר. ככל שהאתר שלכם מורכב יותר ומכיל יותר תפריטים, אפשרויות, התממשקות עם מערכות שונות וכו', כך מן הסתם לבונה האתרים תהיה יותר עבודה. אך נקודה חשובה שכדאי לשים לב אליה: זכרו שלא כדאי להתפשר על איכות האתר, משום שכל שיפור עשוי להשפיע על האיכות שתקבלו בסופו של דבר, מה שיתגלגל לחוויית הקניה של הרוכש (וזה יתגלגל כמובן אליכם, בצורת הכנסות לעסק).

יש מספר משתנים נוספים שמשפיעים על העלויות שלכם בבניית חנות וירטואלית. בואו נסקור אותם כאן:

קניית דומיין

הדומיין שאתם קונים צריך להיות דומה או קשור לשם העסק בכל צורה שהיא. זה משפיע על הדרך שבה גוגל יתפוס את האתר שלכם, וגם על הדרך בה אנשים יתפסו אתכם. חשוב לשדר מקצועיות ואמינות, ולכן – כאן העלות עשויה להשתנות בהתאם לשם הדומיין שאתם רוצים לקנות.

אחסון האתר

לא רק הסחורה שלכם זקוקה לאחסון, גם החנות הוירטואלית שלכם דורשת את זה. אמנם עלויות האחסון הן נמוכות משמעותית משכירות פיזית של חנות, אך חשוב לכלול גם אותן בחישוב. הסיבה שאתם נדרשים לשלם על אחסון, היא העובדה שכל אתר זקוק לשרת, בו כל המידע של האתר יאוחסן, ולמעשה הוא יגיב לכל פקודה שהמשתמש מבצע באתר. פרט למקרים ספציפיים, אנו נוהגים להשתמש בחברת שרתים שאחראית על האחסון וגם מספקת גיבוי אמין במקרה שהשרת שלה קורס או מכיל תקלה, כדי שהאתר יעבוד 24/7 בצורה חלקה, מהירה ויציבה.

מהם השיקולים שמשפיעים על בניית חנות וירטואלית?

כדי להבין האם הדבר משתלם תקציבית, יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם לפני שאתם פותחים את החנות הוירטואלית שלכם ומתחילים לייצר מכירות אונליין:

  • תחרות אינטרנטית – רמת התחרות האינטרנטית בגוגל או בפייסבוק אינה זהה בהכרח לרמת התחרות בשוק המציאותי, אם כי יש קשר מסוים בין השניים. חשוב לבצע מחקר נפרד שיעזור לכם להבין – האם בכלל כדאי לכם לפתוח חנות אינטרנטית? אם לדוגמה, אתם נמצאים בנישה קשה ותחרותית במיוחד, ייתכן שהגולשים ייכנסו לאתר שלכם וישוו אתכם מאוד בקלות לכל חנות אחרת. ניתן את הדגש על כך שאם אתם מותג בתחומכם, זה בוודאי יכול לעזור; אך ככלל אצבע – ככל שהתחרות בתחום שלכם תהיה יותר קלה באינטרנט, זה יעזור לכם.
  • הבינו האם מבחינה כספית אתם מוכנים לזה – עלות החנות דורשת לעיתים עשרות אלפי שקלים של השקעה בתחילת הדרך. וכן, זה לא מתאים לכולם. חשוב לזכור שתקציב החנות אינו נוגע להקמתה בלבד, אלא גם לתקציב השיווק שלה. המלצה חמה מאיתנו: ברגע הראשון שהתקציב נמצא ברשותכם, הקימו חנות. מדובר בפוטנציאל רווח אדיר, שיש סיכוי לא רע שיזניק את העסק שלכם תוך זמן קצר ויעזור לכם לגדול במהירות שיא.
  • הנזק הפוטנציאלי בזמן שאתם לא פותחים חנות – כמעט אף אחד לא מדבר על זה. כדאי להבין: העולם נע לעבר מקום בו חנויות אינטרנטיות יחליפו את החנויות הפיזיות. כבר היום זה קורה עם אמזון (נכון ליום כתיבת שורות אלה, בארה"ב המגמה ברורה יותר אפילו יותר מישראל). מי שלא יתאים את עצמו לעולם החדש, עלול להיכנס לשוק כשהוא רווי ותחרותי מדי. או יותר גרוע – ימשיך לנסות למכור בחנויות הפיזיות, כאשר חלק גדול מהלקוחות יעדיפו את אופציית המשלוחים, וילכו לקנות מהמתחרים. גם אם לא מדובר בכולם – אותו בעל עסק עלול לפספס נתח שוק מאוד גדול, וחבל.

אז בא לכם שנתקדם? אנחנו ב-Real Media מזמינים אתכם לפנות אלינו לטובת הכוונה וייעוץ בנושא בניית אתרי וורדפרס לעסקים. לפרטים נוספים, התקשרו – 03-5600-444