החלטתם לבנות אתר מכירות שיגדיל את המכירות בעסק שלכם וימכור בצורה יציבה את הסחורה גם כשאתם ישנים? ברכותינו! לצערנו, רק לבנות אתר זה לא מספיק, ישנם לא מעט פרמטרים שמשפיעים על הצלחה של אתר מכירות. חלק די גדול מבניית אתר שמוכר בכמויות גדולות ומצדיק את עלויותיו, הוא תכנון נכון של האתר. בין הפרמטרים השונים שכדאי לכם לשקול לפני בניית האתר ישנם דברים חשובים כגון: נראות האתר, תפריטים, מבנה מסודר, מערכות סליקה נוחות, ממשק משתמש ועוד. ריכזנו עבורכם את הטיפים הטובים ביותר במאמר הבא.

באתר מכירות, תראו ללקוח שיש לו "אמא ואבא"

כל לקוח, ובמיוחד אנחנו הישראלים אוהבים תמיד שיש מישהו שנותן לנו שירות, ולא סתם שירות; אלא כזה שמספק אותנו, ונותן לנו להבין שיש שם מישהו בשבילנו שכבר דאג לנו. אנחנו רוצים לדעת שאין צורך בהתרוצצות בתוך כל תפריטי האתר כדי לגלות איך פונים לבעלי החנות, אלא לעשות את זה בעצמנו.

לכן, ההמלצה שלנו היא לוודא שבכל אחד מתפריטי האתר שלכם קיימת דרך ליצירת קשר, ורצוי שתהיה נוחה ובולטת לעין (לא כזו שאנחנו צריכים לגלול לתחתית העמוד כדי לגלות אותה). מומלץ אפילו לשלב סעיף הנוגע ל"סיבת הפניה". כשאתם יודעים מה הסיבה שבעקבותה הלקוח פנה אליכם, אתם באופן אוטומטי יודעים איך לטפל בפניה הרבה יותר טוב.

אל תיצרו דפי מוצר שאינם מושכים או מלהיבים מספיק

מכירים את המשפט "אין שני לרושם ראשוני"? מספר לא מבוטל של אתרים מבינים את זה: יש להם הזדמנות לעשות רושם ראשוני על הלקוח, וזה קורה לרוב בשלב הצגת המוצר. עדיין, אותם אתרים מבזבזים את ההזדמנות הזו על דף מוצר משעמם, שלא מציג או מבליט את התועלות האמיתיות שלו! כל מוצר ניתן להציג ב-2 שורות שנותנות אינפורמציה בלבד על המוצר, או ב-10 שורות מלהיבות ומגרות חושים. במה אתם בוחרים?

שימו לב: הדרך שבה אתם תציגו את המוצר שלכם, תשפיע באופן משמעותי על הרושם שיקבל עליכם הלקוח ועל המוצר שלכם. לכן, השתמשו בתוכן הטוב ביותר, בתמונות שצולמו בצורה מקצועית, בסרטונים המדריכים על השימוש במוצר ועוד. בקיצור, עשו כל מה שאתם יכולים כדי ליצור את החוויה שהלקוחות שלכם מצפים לה, עוד לפני שהמוצר בכלל נחת אליהם לידיים.

והנה כמה דברים שאתם יכולים להוסיף לדף המוצר שלכם כדי לתת לו צבע חדש:

  1. הציגו את התועלות הסופיות של המוצר ללקוח (מה יצא לו מזה?)
  2. צורות השימוש האפשריות במוצר
  3. מה הלקוחות מספרים?
  4. הוראות שימוש, טיפים והמלצות

מהירות טעינה: לא למתכנתים בלבד

מהירות טעינת אתר עשויה להישמע כמו עניין מרתיע למדי למי שאינו בקיא בתחום בניית האתרים או בעולם התוכנה; אך אל דאגה. כיום, בעידן בו אנו משתמשים במערכות המתקדמות ביותר לבניית אתרים, קיימות כמה דרכים מתקדמות להעלות את מהירות טעינת האתר שלכם – ללא צורך במתכנת או אפילו בבונה אתרים, אם יש לכם מעט ידע טכני. אחת הדרכים הנפוצות היא למשל: להוריד את נפח קבצי האתר שלכם – תמונות גדולות מדי, "זבל" שזרוק באתר ותופס המון זמן טעינה עשוי להיות סיבה טובה לכך שהאתר שלכם איטי במיוחד.

איך בודקים מהי מהירות האתר שלכם? ניתן לבדוק זאת דרך מספר אתרים ותוכנות בגוגל. פשוט מחפשים "מהירות טעינת אתר", לוחצים על אחד מהעמודים ונכנסים. יש גם מספר אפליקציות במובייל שבודקות את האתר בניידים.

סרטיפיקט SSL: אבטחת כרטיסי האשראי מעל הכל

כשמדובר על חנות וירטואלית, אחד הדברים שהכי חשוב לדעת הוא שהלקוחות לא מכירים אתכם. בדרך כלל, אין שום סיבה שהם ישלפו את האשראי, או את חשבון ה-PayPal אל מול אדם שהם לא מכירים. מצד שני, היום אנחנו כבר יודעים שאחוז די גבוה מסך הקניות בעולם נעשה באמצעות האינטרנט, ולכן מן הסתם אנשים סומכים על אתרים מסוימים. אז מה עשוי לגרום לאותם אנשים לסמוך על אתרי מכירות אחרים, לקנות מהם ולהשאיר אתכם בידיים ריקות? דבר אחד: תקשורת שאינה מוצפנת/מאובטחת.

תקשורת מאובטחת בפרוטוקול SSL היא דבר שהוא לא רשות אלא חובה לכל אתר מכירות באשר הוא, משום שאין אתר מכירות שלא מקבל סליקת כרטיסי אשראי. לכן, ודאו עם בונה האתרים שלכם שהתקשורת באתר שלכם אכן מאובטחת בפרוטוקול SSL ושמרו על אבטחת הלקוחות שלכם.

מקפצת המכירות הגדולה: אפשרות לקבלת משלוח בחינם

אם עשיתם קצת מחקר על המתחרים שלכם, בוודאי יצא לכם לראות את האזכור "בהזמנות מעל 300 ש"ח – משלוח חינם". משפט אחד שאולי נשמע שולי למדי, אך למעשה הוא אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על הכנסות החנות שלכם! וזאת מדוע? משום שאחוז הרכישות באתרי מכירות הוא בדרך כלל אחוז די נמוך (וזה נורמלי לחלוטין). רוב בעלי העסקים מנסים להעלות את אחוז המכירות שלהם דרך האתר, במקום לנסות ולהעלות את השווי של כל לקוח. לדוגמה: אם לקוח קנה ב-150 ש"ח עדשות מגע, וכעת הוא צריך לשלם 30 ש"ח על משלוח, אותו לקוח למעשה יכפיל את ההזמנה שלו פי 2 ל-300 ש"ח תוך רגע. הרי איזה לקוח יסכים לשלם משלוח על מוצר שגם ככה יצטרך בעוד חודש?

אז רוב הלקוחות למעשה יכפילו או ישלשו כאן את שווי ההזמנה שלהם, והופ! שורת הרווח שלכם גדלה.

תועלת נוספת של הוספת משפט זה היא למעשה פיתרון של בעיה הקיימת באתרים רבים – גילוי תנאי המשלוח. כדי לגלות מהם תנאי המשלוח, לאן המשלוחים מגיעים ועוד, בדרך כלל לא תהיה לנו ברירה אלא להגיע לעמוד ההזמנה הסופי (הוספה לעגלה ורכישה). יותר מדי לקוחות עלולים לנטוש בשלב הזה, משום שאינם יכולים עוד להגדיל בקלות ובפשטות את ההזמנה שלהם. לכן, עדיף להודיע על כך שקיים משלוח חינם מראש. זהו פיתרון נהדר שמגדיל לכם הכנסות וללקוח – חוסך זמן וכאב ראש בהזמנה.

אז בא לכם שנתקדם? אנחנו ב-Real Media מזמינים אתכם לפנות אלינו לטובת הכוונה וייעוץ בנושא בניית אתרי וורדפרס לעסקים. לפרטים נוספים, התקשרו – 03-5600-444