בגדול, כמעט כל שאלה שמוצגת בתבנית: "כמה עולה לפתוח…?" היא שאלה שאין עליה תשובה אחת.

לפני שנצלול לצד הטכני של הבדל המחירים, בואו נבין שניה את ההבדלים בין חנות פיזית לחנות אינטרנטית כי טמון בזה גם חיסכון אדיר, בעיקר בהוצאות שמהוות מרכיב עיקרי שנוגס ברווח של סניף פיזי.

הבדלים בין חנות אינטרנטית לחנות פיזית

מאפיין חנות פיזית חנות אינטרנטית
מיקום מקום גאוגרפי שמוגבל למיקום של החנות נגישה מכל מקום ובכל זמן
שעות פעילות בהתאם לשוק פעילות העסק 24/7
התנסות מוצר אפשרות להתנסות/להרגיש את המוצר נעשה באמצעות סרטונים/תמונות ולפעמים גם עדויות של לקוחות אחרים
תקשורת אנושית, באמצעות איש מכירות פיזי אלקטרונית, באמצעות טלפון, צ׳אט, אימייל
משלוח איסוף עצמי ומשלוח איסוף עצמי ומשלוח
החזרות ניתן להגיע שוב לחנות ולהחזיר את המוצר נעשה לרוב באמצעות משלוח חזרה וניתן גם להגיע פיזית
הוצאות הוצאות גבוהות יותר בגלל דמי שכירות, צוות, חשמל, מים, ארנונה וכד׳ הוצאות נמוכות יותר אחזקה של האתר, שרתים (אחסון אתר)
הגעה נדרשת הגעה פיזית ו/או טלפונית אין צורך בהגעה פיזית כלל
חווית קנייה חוויה אישית אישית שמתבצעת לבד אונליין
התמודדות עם התחרות מוגבלת לחנויות באיזור ארצית ואף בינלאומית (במקרים בהם נעשה משלוח לחו״ל)

היי
רוצה לקבל הצעת מחיר לבניית חנות אינטרנטית (בדגש על אחת שבאמת מכניסה כסף)? אנחנו במרחק קליק:
או השאירו פנייה בטופס:

כפי שתוכלו לראות בטבלה לעיל, החסרונות העיקריים של החנות הפיזית מתייחסים בעיקר לבעל העסק (עלויות גבוהות, שיווק מוגבל) ואילו הצרכן מקבל שירות אישי יותר ויכולת לראות את המוצר בעיניים, לעומת זאת, בחנות וירטואלית החסרונות העיקריים הם בעיקר לצרכן שלא יכול לראות את המוצר בעיניים ולהרגיש אותו והמכירה אינה אישית לעומת בעל העסק שנהנה מחיסכון בעלויות, מכירות סביב השעון ויכולת תפוצה רחבה יותר.

בעידן הפוסט קורונה החסרונות הללו עבור הצרכנים הלכו והצטמצמו, בעקבות הסגרים שאילצו צרכנים רבים לבצע את הרכישות שלהם אונליין הובילו בעלי חנויות פיזיות לאמץ את הזירה הוירטואלית ולהקים חנויות אונליין, בעלי עסקים שמינפו את החיסכון בעלויות שנוצרו וגלגלו אותו לטובת הלקוח והציגו מחירים אטרקטיביים יותר מהמתחרים הרוויחו מכל העולמות.

עסקים שהצליחו באמצעות האתר שלהם לצמצם את תחושת הפער ״האישית״ של הלקוח לסניף הפיזי באמצעות תמונות איכותיות, סרטונים ועדויות של לקוחות מרוצים הביאו למצב שנוצר הרגל צרכני אצל צרכנים שמעדיפים להזמין אונליין, לחסוך לעצמם את טרחת הנסיעה ולקבל את המוצר ישירות לביתהם.

פקטורים שמשפיעים על מחיר

המחיר של חנויות אינטרנטיות משתנה ממקרה למקרה, וכמו בכל תחום – מדובר בשאלה כללית שהתשובה עליה היא, מה לעשות – מעט מורכבת יותר משחושבים. על מחיר חנות אינטרנטית משפיעים מגוון רחב של פרמטרים שונים והמחיר מושפע, בין היתר גם מבקשות הלקוח ומפרמטרים נוספים. כמות האפשרויות והאלמנטים השונים שניתן להוסיף לחנות אינטרנטית היא בלתי מוגבלת ולכן מנעד המחירים יכול לנוע מ10,000 שקלים ועד 70,000 שקלים ולמעלה מכך בפרויקטים מורכבים במיוחד.

סוג החנות האינטרנטית בה אתם מעוניינים

בואו נתחיל מהמשקל הכבד ביותר על המחיר – פרמטר זה הוא הפרמטר שמשפיע בצורה המשמעותית ביותר על המחיר של הקמת חנות אינטרנטית. 

נראה אילו סוגים עיקריים של חנויות אינטרנטיות קיימים כיום:

 חנות בעלת קוד סגור בתשלום חודשי

אם תבחרו בחנות אינטרנטית מסוג זה את תוכלו להשתמש בתבניות קיימות בתמורה לתשלום חודשי קבוע. כיום ניתן למצוא חברות שונות המציעות את האפשרות להקים חנות אינטרנטית בסיסית בחינם, אך אם תרצו להוסיף אלמנטים שונים לחנות שלכם יהיה עליכם לשלם. סוג זה של חנויות אינטרנטיות מתאים בעיקר לבעלי עסקים קטנים המעוניינים בהקמת חנות אינטרנטית פשוטה לטווח הקצר. חנויות מסוג זה נחשבות פשוטות וזולות להקמה, ולכן ניתן להקים את החנות במהירות. אחד החסרונות העיקריים בהקמת חנות אינטרנטית מסוג זה הוא שהחנות לא נחשבת לנכס משלכם, אין לכם גישה לקוד של האתר ובעקבות כך אין לכם את האפשרות להטמיע שירותים חיצוניים שונים בחנות שלכם, כמו כן המתחרים שלכם יכולים להקים חנויות דומות מאוד לחנות שלכם בקלות.

חנות בעלת קוד פתוח במודל פרטי

מרבית החנויות האינטרנטיות הקיימות כיום הן חנויות בעלות קוד פתוח במודל פרטי. כיום ניתן למצוא מערכות שונות המיועדות להקמת חנויות אינטרנטיות – באמצעות אותן מערכות אתם יכולים לבנות, לעצב ולתכנן חנות אינטרנטית בהתאם לרצונות ולצרכים שלכם. יתר על כך, אתם יכולים להיעזר במגוון רחב של שירותים שונים ותוספות ייחודיות המותאמות לאותן מערכות, מרבית השינויים והאלמנטים שתרצו להוסיף לחנות שלכם יהיו אפשריים. אם תחליטו להקים חנות אינטרנטית מסוג זה אתם תהיו הבעלים שלה, בשל כך אתם תוכלו להעביר את החנות לחברה אחרת בכל פעם שתרצו, יש לכם את האפשרות להטמיע שירותים חיצוניים שונים בחנות שלכם, אותן מערכות שבהן תשתמשו כוללות בתוכן את כל מה שבעל עסק צריך כדי להקים חנות אינטרנטית עבור העסק שלו. החיסרון העיקרי בהקמת חנות אינטרנטית מסוג זה הוא שעלות ההקמה היא גבוהה יותר, כמו כן יש לרכוש ידע במערכת בה משתמשים על מנת להקים חנות או שיש לפנות לבונה אתרים בעל ניסיון וידע בתחום.

דומיין לחנות שלכם

מהו 'דומיין'? לכל אתר יש 'כתובת' באינטרנט, ובדיוק כפי שיש לכל בית כתובת במציאות עם מספר בית ורחוב – כך גם בדיגיטל. דומיין הוא למעשה כתובת האתר שלכם המשמשת בתור שמה של חנות האינטרנטית שלכם. אחת הפעולות הראשונות שיש לבצע במסגרת הקמת חנות אינטרנטית היא רכישת דומיין לאתר – העלות של רכישת דומיין היא דינמית ומשתנה בהתאם לאיכותו.

שרת אחסון לאתר שלכם

ניתן לומר כי שרת אחסון הוא מעין מחסן וירטואלי בו מאוחסנים כל הנתונים הקיימים באתר שלכם לרבות: תמונות, עיצובים, תוכן וכן הלאה. ישנן מספר נקודות חשובות שמומלץ להתייחס אליהן כאשר אתם בוחרים שרת אחסון עבור החנות האינטרנטית שלכם:

 

  • מהירות הטעינה של האתר – מהירות הטעינה של אתרי אינטרנט מושפעת במידה רבה משרת האחסון בו הם מאוחסנים. אתרי אינטרנט שנטענים באיטיות בדרך כלל ימכרו הרבה פחות מוצרים מאתרי אינטרנט שנטענים במהירות, זאת מאחר שהגולשים באינטרנט לא אוהבים להמתין. 
  • תמיכה ומענה – חשוב מאוד לוודא שלשרת האחסון שבו אתם בוחרים לאחסן את האתר שלכם יש תמיכה טכנית מקצועית, מקיפה וכי הם מספקים מענה מלא לשאלות ותקלות. 
  • שירות גיבוי – בדקו כי לשרת האחסון שבו אתם מעוניינים לאחסן את האתר שלכם יש שירותי גיבוי איכותיים למקרים של תקלות. 

 

שרת האחסון שבו תבחרו ישפיע באופן ישיר על הדירוג של החנות האינטרנטית שלכם ברשת ועל שביעות הרצון של גולשים המגיעים לאתר שלכם. 

 

אבטחת SSL לחנות שלכם

קיימת חשיבות רבה מאוד לאבטחת חנויות אינטרנטיות מאחר שהגולשים בחנויות הללו סולקים את כרטיס האשראי שלהם. ללא אבטחת SSL לחנות האינטרנטית שלכם האקרים חלילה יוכלו לגנוב את פרטי האשראי של הלקוחות אשר מבצעים רכישות דרך האתר שלכם, ומעבר לכך – מדובר בהפגנת מקצועיות אל מול הלקוחות שלכם. האבטחה עצמה היא גם פרמטר בעלות האתר, אמנם קטן אך יש לקחת בחשבון.

 

העלאת מוצרים לחנות שלכם

אם אתם מעוניינים להעלות כמות גדולה של מוצרים לחנות האינטרנטית שלכם ולכלול בכל אחד מן המוצרים תיאור מפורט אך אין לכם מספיק זמן פנוי כדי לעשות זאת, ניצבות בפניכם שלוש אופציות שונות: פנייה אל שירות חיצוני שיעלה עבורכם את המוצרים, לבדוק עם בונה האתרים איתו אתם עובדים האם הוא מעניק שירות של העלאת מוצרים לאתרים או שאתם יכולים להכשיר מנהל עבור החנות שלכם וללמד אותו כיצד להעלות מוצרים לאתר. 

 

המלצה אישית: היעזרו בייעוץ ובניית אסטרטגייה לחנות

אז לסיכום – כמה עולה לפתוח חנות אינטרנטית?

לא משנה אם אתם בעלים של עסק קיים שכר מכניס כסף או שאולי אתם נמצאים רק בתחילת הדרך שלכם, לפני שאתם מקימים חנות אינטרנטית ונכנסים לעולם המסחר הדיגיטלי, רצוי שתקיימו פגישת ייעוץ עם בונה אתרים מומחה בתחום בניית אתרי איקומרס לעסקים בעל ניסיון וידע בתחום המסחר הדיגיטלי, על מנת שיעזור לכם להגדיר את מטרות החנות שלכם ויעזור לכם לבנות תוכנית עסקית לחנות. כמו כן, בונה אתרים הוא בעל ידע וניסיון בתחום המסחר האלקטרוני ובשל כך – ידע לתת לכם הערכה בנוגע למחיר שתידרשו לשלם עבור החנות האינטרנטית שלכם. 

 

במסגרת הפגישה אתם עשויים לעבור על הנושאים הבאים:

  • בחינה וניתוח של החנויות האינטרנטיות המתחרות בתחום בו אתם עוסקים. 
  • אפיון של קהל היעד שלו אתם מעוניינים למכור את המוצרים שלכם. 
  • בידול עסקי והעברת מסרים בצורה נכונה דרך האינטרנט. 
  • תוכנית שיווק מותאמת לתקציב שלכם. 

 

אז בא לכם שנתקדם? אנחנו ב-Real Media מזמינים אתכם לפנות אלינו לטובת הכוונה וייעוץ בנושא בניית אתרי וורדפרס לעסקים. לפרטים נוספים, התקשרו – 03-5600-444