עולם המסחר האלקטרוני מתפתח בקצב מסחרר. חלק גדול מן האנשים בעולם מעדיפים לבצע את הקניות שלהם דרך האינטרנט ולא להגיע פיזית אל החנות – מגמה שהולכת ומתפתחת, וכמו תמיד – המרוויחים העיקריים הם כמובן החלוצים שמשכילים להנות ממנה מוקדם ככל הניתן.

במיוחד בתקופת הקורונה, אחוזי המכירות בחנויות וירטואליות גדלו ובעלי עסקים רבים הבינו את הפוטנציאל העומד מאחורי חנות וירטואלית לעסק.  

 

בתקופה הזו במיוחד – חנויות וירטואליות

התקופה בה אנו חיים והתחרות העצומה הקיימת כמעט בכל תחום כיום מחייבת את בעלי העסקים לפתוח חנות וירטואלית לעסק שלהם על מנת להגדיל את דרכי המכירה שלהם וכדי להגיע לכמה שיותר לקוחות. 

בעלי עסקים שמוותרים על חנות וירטואלית לעסק שלהם מפסידים כמויות גדולות של לקוחות פוטנציאלים ועלולים למצוא עצמם מפגרים מאחורי המתחרים שלהם באותו תחום. אם גם אתם מעוניינים בהקמת חנות וירטואלית לעסק שלכם, המאמר הבא נכתב בשבילכם.

נסביר על ההבדלים בין הקמת חנות וירטואלית חינם לבין הקמת חנות וירטואלית בתשלום, סוגים שונים של חנויות וירטואליות והפתעות נוספות…

 

ראשית, מהי חנות וירטואלית?

חנויות וירטואליות הן למעשה אתרי אינטרנט המשמשים לצורך מכירת מוצרים ושיווק של עסקים – בדומה לחנויות הפיזיות, רק בדיגיטל. כשמן כן הן – וירטואליות. באמצעות החנות הוירטואלית בעל העסק יכול להציע למכירה באינטרנט את המוצרים השונים הקיימים בעסק שלו ואת השירותים השונים שהוא מספק ולאפשר לקהל הלקוחות לבצע רכישה דרך האינטרנט. כל חנות וירטואלית שקיימת כיום באינטרנט מאפשרת לגולשים ברחבי העולם לרכוש מוצרים דרך האינטרנט בכל שעה ביום באמצעות לחיצת כפתור קלה ופשוטה. 

רכישות המבוצעות דרך חנויות וירטואליות מתבצעות בצורה מאובטחת דרך האתר, הלקוחות מקבלים את המוצרים שהם הזמינו באמצעות משלוח עד הבית, משלוח דרך הדואר או שעליהם להגיע לנקודת איסוף באזור המגורים שלהם ולקחת משם את המשלוח. כמעט עבור כל עסק קמעונאי, ניהול מקצועי ואיכותי של חנות וירטואלית יכול להפוך אותה לאפיק ההכנסה העיקרי של העסק או להכנסה נוספת משמעותית.

ניתן לחלק את החנויות הוירטואליות הקיימות כיום באינטרנט לשתי קטגוריות עיקריות:

  • חנות אינטרנטית המנוהלת דרך פלטפורמה עצמאית. 
  • חנות וירטואלית המנוהלת דרך חברת Ecommerce כזו או אחרת כמו: אמזון, איביי וכן הלאה. 

 

היתרונות בהקמת חנות וירטואלית לעסק

לא כולם משכילים להיות מודעים ליתרונות העצומים הקיימים בהקמת חנות וירטואלית לעסק שלהם, וכדי שאתם תוכלו להבין בצורה טובה יותר את הפוטנציאל עומד מאחורי הקמת חנות וירטואלית לעסק ריכזנו עבורכם כמה סיבות טובות להקמת חנות וירטואלית עוד היום:

  • אנשים אוהבים לבזבז כסף באינטרנט – על פי סקרים שנערכו על ידי איגוד האינטרנט הישראלי בשנת 2020, למעלה מ-80% מכלל האנשים שגולשים באינטרנט במדינת ישראל מבצעים קניות דרך האינטרנט באתרים ישראליים וגם באתרים בינלאומיים, זאת לעומת שנת 2017 בה 63% מן הגולשים הישראלים ביצעו רכישות דרך האינטרנט. 

רק לפי המידע הזה קל להבין כי בעלי עסקים שאינם מקימים חנות וירטואלית עבור העסק שלהם מפסידים כמויות עצומות של לקוחות פוטנציאלים, פוגעים בסיכויים שלהם למכור ונשארים מאחור בתחרות הקיימת בענף שלהם.

  • קושי בהקמת החנות – לא משנה איזה חנות פיזית נרצה להקים, בכל אחד מן המקרים אנו נצטרך להיפרד מכמה עשרות אלפי שקלים (במקרה הטוב) או מכמה מאות אלפי שקלים. לעומת זאת הקמת חנות וירטואלית מקצועית ואיכותית שתעלה אמנם בהשקעה התחלתית של עשרות אלפי שקלים (תלוי במאפיינים השונים של החנות) אך בהמשך לא תדרוש תשלום על תקורה, ארנונה, שכירות וכו'. כמו כן, חנויות פיזיות דורשות מאיתנו התעסקות רבה במגוון רחב של נושאים לרבות: סידור סחורה, ביטוחים, כוח אדם ועוד נושאים רבים. מנגד, כאשר מקימים חנות וירטואלית כל מה שיש לעשות זה לבנות את האתר ולהעלות אליו את המוצרים שמעוניינים למכור. זה לא רק נשמע פשוט, זה באמת כך.
  • חיסכון בזמן ונוחות ללקוחות שלכם – אתם תתקשו מאוד למצוא דרך שמסוגלת להתחרות בנוחות הקיימת ברכישת מוצרים דרך האינטרנט. חנויות וירטואליות מאפשרות לאנשים לרכוש כל סוג של מוצר מכל מקום בעולם ובכך לחסוך לעצמם נסיעה ברכב, מציאת חנייה, המתנה בתור ועוד פעולות נוספות. במקום לצאת מהבית ולהגיע לחנות הגולשים מעדיפים להזמין את החולצה שהם אהבו כשהם יושבים על הספה בבית שלהם בנוח.

אם נערוך השוואה בין רכישת מוצרים באופן פיזי לבין רכישת מוצרים באופן מקוון אנו נגלה כי רכישת מוצרים דרך חנות וירטואלית היא הרבה יותר פשוטה, מהירה ודורשת הרבה פחות מאמץ. בני אדם ישמחו לבזבז יותר כסף כאשר הפעולה קלה ונוחה עבורם. רכישת מוצרים דרך האינטרנט אינה דורשת מאיתנו אף מאמץ, כל המוצרים זמינים בשבילנו, אנו כולים לערוך השוואה בין חנויות שונות בקלות ובמהירות וכל זה באמצעות לחצות פשוטות על העכבר או על מסך הטלפון שלנו. 

 

חנות וירטואלית חינמית או חנות וירטואלית בתשלום?

חלק גדול מבעלי עסקים רבים אשר שומעים על האפשרות להקים בכוחות עצמם חנות וירטואלית חינמית מתפתים לאפשרות זו במהירות מאחר והם מעוניינים לחסוך בהוצאות כספיות, אך הם עושים זאת מבלי לדעת מהן ההשלכות העומדות מאחורי פעולה זו. 

חשוב להבין כי אם אתם מעוניינים בהקמת חנות וירטואלית איכותית ומקצועית עבור העסק שלכם אתם צריכים להיות מקצועיים ובעלי וניסיון רב בתחום, כמו כן עליכם להיות בקיאים בנושאים נוספים מעבר להקמת החנות עצמה כמו: עיצוב גרפי, שיווק דיגיטלי ועוד. 

בנוסף, יש לציין כי השכרת שירותים של בונה אתרים לצורך הקמת חנות וירטואלית עבור בית העסק שלכם טומנת בחובה מגוון רחב של יתרונות לרבות: שירות אישי מאיש מקצוע בעל ניסיון וידע בתחום, מענה מקיף לכל הבעיות השונות שיכולות לצוץ בהמשך, חנות וירטואלית מאופיינת שבנויה בדיוק בהתאם לדרישות שלכם ולצרכים שלכם. 

אמנם הקמת חנות וירטואלית חינמית תחסוך מכם הוצאות כספיות, אך עליכם להתייחס אליה כאל חלק בלתי נפרד מהעסק שלכם שבסופו של דבר עתיד להכניס לכם לא מעט כסף בכל חודש, לכן שווה להשקיע בתשתית טובה שתשמש אתכם נאמנה לעוד שנים קדימה.

אז בא לכם שנתקדם? אנחנו ב-Real Media מזמינים אתכם לפנות אלינו לטובת הכוונה וייעוץ בנושא בניית אתרי וורדפרס לעסקים. לפרטים נוספים, התקשרו – 03-5600-444