לפני הכל, מה זה בכלל איקומרס?

איקומרס הוא מונח אשר מתאר אתר מסחר אינטרנטי, אתר חנות, ובו ניתן למכור מוצרים במסחר מקוון.

בשונה מהדעה הרווחת, התפתחות המסחר האינטרנט החלה בשנות ה-90, ועם השנים תחום האיקומרס התרחב וגדל.

עולם האיקומרס כולל מגוון רחב של אתרי מסחר המאפשרים פלטפורמה לרכישת מוצרים ושירותים שונים.

ניתן למצוא תחומים רבים העושים שימוש באיקומרס, לדוגמה אופנה, קוסמטיקה, מוצרי אלקטרוניקה, קורסים אינטרנטיים, טיסות וחופשות, עולם הספרים, ביטוחים, הלוואות ועוד.

כיצד התפתח האיקומרס?

ראשית נבין איך בכלל הכל התחיל, בשנת 1994 בוצעה עסקה על ידי בחור אמריקאי. הוא השתמש בכרטיס האשראי שלו בכדי לרכוש מחברו, דיסק של הזמר סטינג דרך האינטרנט.

בעצם בעסקה זו נעשה שימוש בפעם הראשונה בטכנולוגיית ההצפנה המיוחדת עבור רכישות מכוונות ובכך עשתה היסטוריה.

אותה רכישה פתחה צוהר לעולם הרכישות האינטרנטי והראתה כי ישנה פלטפורמה חדשה לרכישות שהן לא בחנות פיזית. וכך החל פיתוח עסקאות מסחר אלקטרוניות.

מהם סוגי האיקומרס הקיימים היום?

מהי בעצם מקור המילה איקומרס? המילה מורכבת מהלחמת האות E והמילה commerce, בשפה האנגלית האות E מסמלת אינטרנט ואילו המילה קומרס (Commerce) מתארת מסחר, וביחד נוצר מושג חדש שמשמעותו היא סחר אינטרנטי.

בעקבות התפתחות האינטרנט והטכנולוגיה התאפשר ליצור פלטפורמות מסחר חדשות ולאט לאט החלו לצוץ אתרי מסחר אלקטרוני אשר דרכם ניתן להשיג מגוון רחב של מוצרים ושירותים כמעט בכל הנושאים ופלטפורמות שונות.

לעולם הסחר האלקטרוני שלושה סוגים עיקריים:

  • B2C (Business to Consumer) – זהו אתר סחר אלקטרוני אשר מהווה פלטפורמה לעסקה קמעונאית בין עסק ללקוח פרטי. אותו עסק מקים חנות אינטרנטית ויכול למכור ללקוחותיו מגוון של מוצרים וזאת לאחר שהלקוח נחשף לאתר דרך חיפוש או פרסומת אינטרנטית של המוצר או השירות.
  • B2B (Business to Business) – הסוג השני הוא אתרי מסחר אלקטרוני בהם מתבצעת עסקה בין שני עסקים ולא לקוח פרטי. לדוגמא, ישנו עסק שבכדי לתפעל את השירות שהוא נותן הוא זקוק לחומרי גלם מעסק אחר, כמו ציוד משרדי, ציוד מחשבים, כלי עבודה וכיוצא בזה.
  • C2C (Customer to Customer) – הסוג השלישי הוא בעצם פלטפורמת מסחר אלקטרוני המיועדת ללקוחות פרטיים ובה הם יכולים לסחור אחד עם השני. אותם אתרים יוצרים האפשרות ליצירת הכנסה נוספת לאנשים פרטיים, מבלי שהם השקיעו סכום גדול של כסף.

מדוע כדאי כבעל עסק להיות בעל אתר איקומרס?

תקופת הקורונה גרמה לכולנו להבין כי המציאות יכולה להשתנות באופן מהיר ועלינו להסתגל לשינויים האלו, או לפחות להיות מוכנים לכך. בעלי עסקים רבים הבינו את חשיבות אתרי הסחר במיוחד בתקופת הסגרים.

אתר סחר אינטרנטי מאפשר לבעל עסק להנות משוק אינסופי של לקוחות ולאפשר מכירה ללא הגבלת זמן החנות פתוחה 24/7 מבלי לצאת מהבית.

אותו אתר מספק הכנסה נוספת או עיקרית לעסק, ישנו חיסכון בהוצאות תפעול העסק, פוטנציאל צמיחה גבוה, ופרסום אפקטיבי.

אני מעוניין באתר איקומרס, איך עושים זאת?

ישנן חברות אשר מתמחות בבניית אתרי סחר, חשוב לבחור בחברה שיש לה תיק עבודות ובו תוכלו להתרשם מן האתרים שבנו ללקוחות אחרים.

רצוי שזו תהיה חברה בעלת ניסיון עם שירות מקצועי שיאפשר לכם להיות חלק מתהליך בניית האתר שלכם. המלצתי אליכם היא חברת ריל מדיה העוסקת בבניית אתרים ובעלת וותק של 10 שנים בתכנון ואפיון אתרים, עיצובם ושיווקם.

צאו לדרך ושיהיה בהצלחה!