דרכים ליצירת קורס דיגיטלי

העולם הדיגיטלי יצר הזדמנויות רבות ליצירת כסף שלא היו מוכרות בעבר, בעבר כדי שמומחים יוכלו ללמד מקצוע או מיומנות מסוימת הם היו צריכים להשכיר כיתה או חדר, להגיע פיזית למתחם, לתאם שעה מסוימת שבה התלמידים יוכלו להגיע ולאסוף את הכסף בצורה פיזית.

כיום בעזרת האינטרנט והנגישות שלו כל אדם יכול להפוך יזם וליצור קורס דיגיטלי בעזרת אמצעים שערכם לא גבוה מידי, לשווק את הקורס הדיגיטלי ולגבות כסף בצורה יעילה ומהירה.

הקורסים הדיגיטליים הפכו לפופולריים יותר ויותר וזהו לא סוד שקורסים מוצלחים בעולם מגלגלים לבעליהם מיליוני דולרים בשנה, חלק גדול מהציבור הבין שהאינטרנט טומן בחובו הזדמנויות להתעשרות שלא היו קיימות בעבר ולכן הביקוש לשירות בניית קורסים דיגיטליים גדל משמעותית.

למה ליצור קורס הדיגיטלי

יש האומרים שקורס דיגיטלי נועד להחליף את הקורסים הפרונטליים הקיימים היום, אך קורס דיגיטלי יכול להיות שונה במטרותיו מקורס פרונטלי.

קורס דיגיטלי יכול ליצור הכנסה פסיבית מצד אחד באמצעות גביית דמי מנוי חד פעמיים או תקופתיים ומצד שני גם יכול ליצור תדמית וקידום עבור עסק שמספר את הקורס במחיר נמוך או בחינם.

בניגוד לקורס פרונטלי, קורס דיגיטלי לא מחייב זמינות (אם כי תמיכה באמצעות זמינות בזמנים מסוימים יכולה לשפר את מצב הקורס), מעביר הקורס יכול לצלם מראש את הקורס כולו ולהתחיל למכור מנויים, וכך אין צורך בהתעסקות נוספת מלבד תמיכה וגבייה.

אני טוב בתחום מסוים ומרגיש שאני יכול ללמד אנשים, מה עליי לעשות עכשיו?

אז בחרת נושא שאותו תרצה להפוך לקורס דיגיטלי השלבים הראשונים הם יצרת סילבוס, קניית או השכרת ציוד צילום איכותי ולבסוף לאחר תכנון מפורט יש לצלם את כל סרטוני הקורס הדיגיטלי.

השאלה העומדת בפנייך היא איך מתקדמים מכאן?

ישנם נושאים רבים שיש לטפל בהם כשאנו רוצים להוציא לאור את הקורס שלנו:

  • גבייה של כספי התלמידים (סליקה).
  • מערכת הרשמה לקורס ולוח בקרה לתלמיד.
  • ממשק נוח לסרטוני הקורס ומבחנים במידת הצורך.
  • ניהול השיווק- קידום, קופונים, מערכת שותפים וכדומה.
  • אבטחת התוכן- שרק מי שנרשם יוכל להיחשף לקורס.
  • תקינות של הקורס ללא תקלות, בצורה מושלמת ועם תמיכה טכנית נדרשת.
  • מערכת לניהול סטודנטים ומערכת תמיכה/עזרה לתלמידים של הקורס.
  • רספונסיביות לפלטפורמות השונות (מחשב/טאבלט/מובייל).

ממבט ראשון על הרשימה יכול להיות שנוצר אצלכם כאב ראש, בלבול ומחשבה שהעיסוק בקורס הדיגיטלי הוא מורכב מידי, אך כיום ישנם פתרונות רבים הנוחים מאוד ומספקים עבור יזם קורס דיגיטלי את הפתרונות היעילים ביותר עבורו.

מערכות לניהול קורס דיגיטלי

האפשרויות העומדות בפני יזם קורסים דיגיטליים הם שימוש במערכת ניהול קורסים דיגיטליים קיימת או כמובן ״פיתוח מאפס״ של מערכת חדשה מותאמת אישית בעזרת בניית אתר וורדפרס.

קיימות בשוק מערכות ישראליות ובינלאומיות לניהול קורס דיגיטלי ואלו שלושת המומלצות ביותר שאספנו עבורכם:

Teachable

בניית קורסים דיגיטליים - Teachable

המערכת הראשונה היא מערכת בינלאומית המתנהלת בשפה האנגלית והתמיכה בה היא באנגלית בהתאם. המערכת נותנת אפשרות של עיצוב ממשק הקורס (עיצוב חדשני יותר מהאפשרויות האחרות), גבייה וסליקה באמצעות אשראי ופייפאל, מערכת מעקב על המכירות ותקשורת עם התלמידים. המערכת מתאימה יותר לבעלי קורסים הפונים לקהל יעד מחוץ לארץ, למערכת ישנם לקוחות גדולים מאוד ולכן נחשבת כאמינה במיוחד ובנוסף למערכת קיימים שירות לקוחות ותמיכה מעולים.

יתרונות של מערכת Teachable:

  • עיצוב חדשני
  • מערכת מקצועית מאוד
  • טוב לקורסים בינלאומיים

חסרונות של מערכת Teachable:

  • פחות טובה לקורסים מקומיים בעברית
  • יקרה יחסית לחלופות

מחיר- 99 דולר לחודש.

קישור למערכת

מערכת Schooler מבית רב מסר

Schooler - בניית קורסים דיגיטליים

חברת רב מסר קיימת שנים רבות בשוק הישראלי כאשר עיסוקה המקורי הוא יצירת מערכת דיוור (שיווק) ודפי נחיתה עבור עסקים כדי לשמור על קהל היעד ולקוחותיהם מעודכנים.

רב מסר הקימה את שירות schooler שהוא בעצם מערכת לניהול קורסים דיגיטליים המספקת עבור היזם אופציות רבות וכמובן הכל בשפה העברית.

המערכת מאפשרת פרסום של הקורס, ממשק נוח למשתמש, יצירת מבחנים, קידום מכירות בעזרת תוכנית שותפים וקופונים, וכמובן את מערכת הדיוור של רב מסר.

חשוב לציין, מי שמעוניין במערכת אינו יכול לשלם עליה בנפרד מכיוון שהשירות הוא חינמי לבעלי חשבון ברב מסר ולכן יש לעשות מנוי לרב מסר כדי להשתמש במערכת.

יתרונות של מערכת Schooler:

  • עיצוב מודרני
  • כוללת דיוור
  • עבודה מול חברה ישראלית

חסרונות של המערכת Schooler:

  • לא מתאימה לקורסים בינלאומיים
  • מחייבת רישום לרב מסר

מחיר-תלוי בגודל מערכת התפוצה, החל מ95 ש״ח לחודש.

קישור למערכת

מערכת WebCourse

WebCourse - בניית קורסים דיגיטליים

מערכת ישראלית נוספת היא מערכת webcourse, למערכת יש עלות חודשית עם שני מסלולים שונים- לקורס אחד או לכמות קורסים ללא הגבלה, מה שיכול להיות משתלם יותר מהמערכת של schooler ליזמים עם צרכים כלכליים מסוימים.

בדומה למערכות הקודמות גם במערכת וובקורס יש אפשרות לניהול סליקה, ניהול תלמידים, תמיכה טכנית של היזם לתלמידים וממשק נוח לתלמידים.

ממשק הניהול של הקורסים הוא פשוט מאוד אך נראה מעט מיושן יותר מהעיצוב החדשני יותר של Schooler וכמובן של Teachable.

יתרונות של מערכת WebCourse:

  • מחיר הוגן
  • קל לשימוש וידידותי למשתמש

חסרונות של מערכת WebCourse:

  • מראה מיושן
  • ללא קישור למערכת דיוור

מחיר-97 ש״ח לחודש לקורס אחד או 197 ש״ח לחודש ללא הגבלה במספר הקורסים.

קישור למערכת

מערכת ניהול קורסים ״פיתוח מאפס״ בוורדפרס על ידי חברת ריל מדיה

מלבד המערכות הקיימות ישנה אופציה של פיתוח מערכת לקורס הדיגיטלי בעזרת מפתח אתרים ומערכות.
את המערכת ניתן כמובן לעצב באופן מותאם אישית לצרכי היזם ולצרכי המשתמשים בקורס.

אופציה זו היא כמובן יקרה יותר אך קיימים בה יתרונות רבים כמו למשל: ממשוק של מערכות חיצוניות, עיצוב אישי ללא תבניות לקורס הדיגיטלי ועוד.

אם המפתח הוא מקצועי דיו, ניתן להגשים כל מחשבה וצורך של היזם ולכן יש יתרון על התנאים שהמערכות הקיימות מספקות.

בקורסים מתקדמים יותר ורציניים יותר יש צורך לבחון את האופציה של ״פיתוח מאפס״ כאופציה ראשונה, אך יש לזכור שאופציה זו מצריכה מהיזם השקעה ראשונית של אפיון והשקעה כספית גבוהה יותר.

יתרונות של המערכת בפיתוח מאפס:

  • מותאמת במדויק לצרכי היזם
  • מותאמת במדויק לצרכי קהל היעד
  • משדרת מקצועיות ואקסלוסיביות

חסרונות של המערכת בפיתוח מאפס:

  • השקעה כלכלית גבוהה (אך עם החזר השקעה גבוה)
  • דורשת אפיון של המפתח עם היזם

מחיר לפיתוח מערכת קורס דיגיטלי- מתחיל מ15,000 ש״ח.

בניית קורס דיגיטלי מוצלח – תועלת שעולה על השקעה

בסופו של יום לקורס הדיגיטלי יש שתי מטרות גדולות – לספק תועלת ליזם (במובן כלכלי או תדמיתי) ובנוסף לספק תועלת של ידע לתלמידיו.

לקורס דיגיטלי יש פוטנציאל עצום להתקדמות כלכלית עבור היזם או החברה אותה הוא מנהל, ומערכת מוצלחת תספק מוצר מוגמר שהוא יעיל יותר, נגיש יותר, ידידותי יותר ומוצלח יותר, לכן על יזם להשקיע חשיבה לפני בחירת מערכת הניהול כדי לספק לעצמו את המוצר המוגמר הטוב ביותר.

שאלות ותשובות בנושא בניית קורסים דיגיטליים

עלות ההקמה של קורס דיגיטלי מתחקלת למס׳ פרמטרים, בינהם: בניית תכנים (סילבוס), צילום מערך השיעורים (בין אם זה פרונטלית/מדריך) ובניית מערכת קורס דיגיטלי, העלות הכוללת יעולה לנוע בין 100 ₪ במידה ועושים הכל בצורה עצמאית ויכולה להגיע לעד 50,000 ₪ כאשר פונים לחברה מקצועית שעיקר עיסוקה הוא בניית אתרים

ניתן לבנות קורס דיגיטלי עצמאית דרך מערכות מוכנות בעלות חודשית קבועה או דרך חברה לבניית אתרים המתמחה בהקמת קורסים דיגיטליים. חשוב לשים לב שכבוחרים להקים לבד צריך להבין שזה בא על חשבון פיצ׳רים שהייתם רוצים לראות במערכת שלהם, במקביל ניתן לבנות קורסים עם חברה שמתמחה בהקמה ושיווק של קורסים דיגיטליים שתתן לכם מענה מקיף לצרכים שלכם

חשוב להבין שלהכין קורס איכותי שנותן ערך ממשי ללקוחות שלכם לוקח זמן. רצוי להתחיל מכתיבת הסילבוס של הקורס ולהתחיל לבנות את החומרים שיועברו בכל שיעור. חשוב להבין שהתהליך לוקח זמן והוא תהליך ארוך ומייגע שבסיומו יכול להניב פירות ופרנסה, לכן חשוב לא להתייאש!

כדי לשווק נכון כל קורס דיגיטלי וכל מוצר בפרט חשוב להבין מי הקהל היעד ולמי הקורס פונה, לאחר מכן לגבש אסטרטגיית שיווק דיגיטלית בהתאם לערוצים והפלטפורמות שהקהל יעד הרלוונטי לנו נמצא שם.

כשמו כן הוא, קורס דיגיטלי מוכרים באינטרנט ולכן הרכישה מתבצעת מרחוק – בכרטיס אשראי/פייפאל. אפשר להתאים אמצעי תשלום נוספים בהתאם לאופי הקורס