בעידן הדיגיטלי, היכולת לבנות אתר אינטרנט לבד היא לא פחות מהכרחית. נוכחות באינטרנט יכולה להרחיב כל עסק ולתת לו ערך מוסף, להעניק לו נראות וגישה לקהל רחב יותר. יחד עם זאת לא כל אחד לעמוד בעלויות של בניית אתר, לעשות קורס בבניית אתרים או ללמוד לבד איך לכתוב קוד. לכן, כלים לבניית אתרים הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולאריים.

אבל איזו מערכת תתאים לצרכים שלי? במאמר זה, אנו נעבור על עשר המערכות הטובות ביותר לבניית אתרים, חלקן בתשלום וחלקן חינמיות. נעלה את היתרונות והחסרונות של כל מערכת, ונציין לאיזה סוג של אתר או עסק היא הכי מתאימה.

הכנה מקדימה

לפני שבוחרים בוחר במערכת לבניית האתר שלך, חשוב לזכור שאחת מהצעדים הגדולים והחיוניים בבניית אתר היא רכישת דומיין. דומיין הוא כתובת האינטרנט שבה יגיעו המשתמשים כדי למצוא את האתר שלך, והוא יכול לשחק תפקיד מרכזי בהצלחת האתר ובנראות הדיגיטלית שלך. חלק מהמערכות מציעות רכישת דומיין כחלק מובנה בחבילות שלהן, אך לעיתים ייתכן שתרצה לרכוש דומיין דרך ספק חיצוני כדי שתהיה יותר שליטה וגמישות.

בחירת המערכת שהכי מתאימה לך

הפרמטרים שצריך לקחת בחשבון בבחירת מערכת של בניית אתרים הם:

  • מחיר
  • גמישות
  • ידידותיות למשתמש
  • תמיכה טכנית
  • אפשרויות התאמה אישית

מערכות לבניית אתר אינטרנט לבד

וויקס

וויקס היא למעשה פלטפורמת בניית האתרים המושלמת למי שמחפש איפה לבנות אתר ורוצה ליצור את האתר שלו במהירות ובקלות (וגם, איך לא – גאווה ישראלית). פלטפורמה זו מציעה מגוון רחב של תבניות לבחירה, מה שמקל על המשתמשים למצוא עיצוב שמתאים לצרכיהם. בין אם אתם מחפשים עיצוב מלוטש ומקצועי לאתר העסק שלכם או עיצוב מהנה ויצירתי לבלוג האישי שלכם, לוויקס יש תבנית לכל צורך. אבל ההתאמה האישית לא נעצרת שם, וויקס מציעה גם עורך המאפשר עיצוב של האתר בשיטת 'גרירה ושחרור' (Drag & Drop), אשר מקל על המשתמשים להתאים אישית את האתר שלהם ללא כל התעסקות בקוד. המשמעות היא שגם מי שאין לו כישורים טכניים יכולים ליצור אתר אינטרנט שנראה ומתפקד בדיוק כמו שהם רוצים.

 

וויקס גם מציעה הוספת אינטגרציות למדיה החברתית כדי לחבר בקלות את האתר שלכם לחשבונות המדיה החברתית שלכם, וכך "לנפח" גם את הנכסים האינטרנטיים שלכם בעוד עוקבים סופר רלוונטיים. ניתן בוויקס כמובן להוסיף טפסים ליצירת קשר ולאסוף לידים דרך האתר. 

בנוסף, לוויקס יש מגוון רחב של אפליקציות ואינטגרציות למסחר אלקטרוני, מה שמקל על יצירת חנות מקוונת – אם אתם מתכננים למכור מוצרים דרך האתר שלכם.

 

אופציה מצוינת עבור כל מי שרוצה לבנות אתר במהירות ובקלות, ורוצה לקבל שליטה רבה על העיצוב והפונקציונליות של האתר ללא צורך בידע או בקוד. פלטפורמה רב תכליתית, המושלמת לעסקים קטנים, בלוגים אישיים וחנויות מקוונות. 

החיסרון של וויקס בא לידי ביטוי בכך שבכל זאת, היא מוגבלת הן ברמת העיצוב והן ברמת קידום האתר.

 

שופיפיי

מעוניינים להקים חנות וירטואלית שמוכרת בלי הפסקה? שופיפיי היא ה-WAY TO GO שלכם.

 

שופיפיי היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני פופולרית המושלמת לעסקים קטנים ולחנויות מקוונות. היא מציעה מגוון תכונות שמקלות על ניהול חנות מקוונת, כגון ניהול מלאי, עיבוד תשלומים ואפשרויות משלוח. המשמעות היא שבעלי עסקים קטנים יכולים להתמקד בהגדלת העסק שלהם ולא צריכים לדאוג לגבי ההיבטים הטכניים של ניהול חנות מקוונת.

 

בנוסף לתכונות הליבה שלה, שופיפיי מציעה גם מגוון אפליקציות ואינטגרציות שניתן להוסיף לאתר כדי לשפר את הפונקציונליות שלו. זה יכול לכלול הוספת תכונת צ'אט חי כדי לספק תמיכת לקוחות, שילוב עם תוכנת הנהלת חשבונות לניהול כספים, או אפילו הוספת תכונת מדיה חברתית כדי לחבר בקלות את האתר שלכם לחשבונות המדיה החברתית שלכם. לשופיפיי מגוון רחב של אפליקציות ואינטגרציות שיכולות לעזור לשפר את חווית הלקוח, להגדיל מכירות ולייעל את פעילות החנות.

 

אחד הדברים הטובים ביותר ב-שופיפיי הוא פאנל הניהול הקל לשימוש שלה, המקל על המשתמשים לנהל את החנות המקוונת שלהם, החל מהוספת מוצרים ועד עיבוד הזמנות. המשמעות היא שגם מי שאין לו כישורים טכניים יכולים לנהל בקלות את החנות המקוונת, ויכול לעשות זאת מכל מקום ובכל זמן. תכונה זו היא גיים צ'יינג'ר רציני לבעלי עסקים קטנים שנמצאים תמיד בדרכים וצריכים לנהל את החנות המקוונת שלהם ממקומות שונים.

 

שופיפיי מציעה גם תמיכת לקוחות, שהיא משאב נהדר למי שצריך עזרה או שיש לו שאלות לגבי הפלטפורמה. צוות תמיכת הלקוחות יכול לעזור בבעיות טכניות, לספק עצות כיצד להגדיל את החנות ולעזור בכל שאלה או דאגה אחרת.

 

וורדפרס

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן (CMS) המשמשת ליצירת אתרים מכל סוג וידידותית במיוחד לבלוגים. אחד הדברים הטובים ביותר בוורדפרס הוא המגוון הרחב של תבניות לבחירה, מה שנותן למשתמשים את היכולת למצוא בקלות עיצוב שמתאים לצרכים ולהעדפות שלהם. בין אם אתם יוצרים אתר עסקי, בלוג אישי או חנות מקוונת, לוורדפרס יש תבנית שתתאים לצרכים שלכם.

 

אבל ההתאמה האישית לא נעצרת שם, וורדפרס היא גם קוד פתוח, מה שאומר שמשתמשים יכולים להתאים את האתר שלהם לצרכים הספציפיים שלהם. המשמעות היא שניתן לעצב את האתר שלכם איך שבא לכם, עם מגוון בלתי מוגבל של פונקציות. לוורדפרס יש גם מגוון רחב של תוספים ונושאים שניתן להוסיף לאתר כדי לשפר את הפונקציונליות שלו, כגון אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO), היבטי אבטחה ועוד. זה מקל על הוספת תכונות חדשות ושיפור הביצועים הכוללים של האתר.

 

שורה תחתונה – למי זה מתאים?

וורדפרס היא אופציה מצוינת למי שרוצה ליצור אתר או בלוג עם הרבה אפשרויות התאמה אישית, ורוצים להיות בעלי שליטה רבה על העיצוב והפונקציונליות של האתר שלו. אופי הקוד הפתוח של הפלטפורמה, מגוון רחב של תבניות, תוספים וערכות נושא מקלים על יצירת אתר אינטרנט ייחודי ומותאם לצרכים הספציפיים. יתר על כן, קהילת המפתחים והמשתמשים הגדולה של וורדפרס יכולה לספק תמיכה וסיוע, מה שמקל על קבלת עזרה וייעוץ בעת הצורך.

 

לסיכום: איפה כדאי לבנות אתר?

כאשר מדובר בבניית אתר אינטרנט, ישנן אפשרויות רבות לבחירה. וויקס, שופיפיי ו-וורדפרס הן רק חלק מהפלטפורמות הפופולריות ביותר שניתן להשתמש בהן ליצירת אתר אינטרנט. לכל פלטפורמה יש תכונות והטבות ייחודיות משלה, והבחירה באיזו פלטפורמה להשתמש תהיה תלויה בצרכים ובמטרות הספציפיות שלכם לאתר שלכם. בין אם אתם מחפשים בונה אתרים מהיר וקל, פלטפורמת מסחר אלקטרוני או CMS (מערכת לניהול תוכן) הניתנת להתאמה אישית, לכל אחת מן הפלטפורמות הללו יש את היתרונות והחסרונות שלה, ועכשיו – זה תלוי רק בכם.

 

אז בא לכם שנתקדם? אנחנו ב-Real Media מזמינים אתכם לפנות אלינו לטובת הכוונה וייעוץ בנושא בניית אתרי וורדפרס לעסקים. לפרטים נוספים, התקשרו – 03-5600-444