עולם המסחר האלקטרוני לא מפסיק לצבור תאוצה במהלך השנים האחרונות, מדי יום נפתחות עוד ועוד חנויות וירטואליות בכל רחבי העולם, בתחומים שונים ומגוונים. חנות וירטואלית נחשבת היום חובה לכל בעלי העסקים מאחר והיא מגדילה את החשיפה של העסק ללקוחות פוטנציאליים נוספים ומאפשרת לכל עסק להגדיל את מחזור המכירות שלו בצורה משמעותית. 

אחת הבעיות הבולטות שבה נתקלים בעלי עסקים ואנשים פרטיים רבים המעוניינים להקים חנות וירטואלית היא ההחלטה המכריעה: באיזו פלטפורמה נשתמש לצורך הקמת חנות וירטואלית? כיום ישנן פלטפורמות רבות המשמשות לבניית חנויות וירטואליות, ללא ידע קודם יהיה לכם קשה מאוד להחליט איזו פלטפורמה היא המתאימה ביותר בשבילכם. אך אל דאגה, בדיוק לשם כך הכנו עבורכם את המאמר הזה. 

בהמשך המאמר תוכלו למצוא מידע רלוונטי ומועיל במיוחד אשר יעזור לכם להחליט איזו פלטפורמה היא המתאימה לכם ביותר. 

 

בחירה נכונה של פלטפורמה – טיפים כלליים

כפי שכבר סיפרנו לכם, כיום ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של פלטפורמות המשמשות לבניית חנויות וירטואליות, כל אחת מן הפלטפורמות היא שונה וכוללת בתוכה אפשרויות שונות. בסופו של דבר כל אחת מן הפלטפורמות הקיימות כיום יכולה לשמש אתכם לצורך בניית חנות וירטואלית כך שיש לכם את האפשרות לבחור פלטפורמה על פי תחושת הבטן שלכם אך אם אתם מעוניינים לבחור את הפלטפורמה הטובה ביותר עבורכם, כזאת שתשמש אתכם לטווח הרחוק ותאפשר לכם לבנות חנות וירטואלית בדיוק כפי שאתם מדמיינים, כדאי שתתייחסו למספר נקודות חשובות. 

 

  • אילו פעולות תרצו לבצע בתוך החנות שלכם? – הגדירו בצורה מפורטת ככל הניתן את הפעולות השונות שתרצו לבצע בחנות הוירטואלית שלכם. בחלק מן המקרים פעולות לא שגרתיות יצריכו פלטפורמות מסוימות או תוספים ספציפיים שאינם קיימים בכל הפלטפורמות המשמשות להקמת חנות וירטואלית. 


  • האם תרצו למנות מנהל אתר? – אם לאחר הקמת החנות הוירטואלית אתם תרצו להעביר את האחריות על תפעול החנות לאדם אחר, חשוב מאוד שהפלטפורמה שבה תשתמשו תהיה קלה ופשוטה להבנה, כמו כן חשוב מאוד שהפלטפורמה תכלול תמיכה למקרים שונים.

 

  • אם יצא לכם לראות חנויות וירטואליות שונות שאהבתם, אתם יכולים לבדוק על באמצעות איזו פלטפורמה הן נבנו ולערוך לאותה פלטפורמה בדיקה מעמיקה יותר. 

 

אחת הפלטפורמות המומלצות לבניית אתרים היא וורדפרס – פלטפורמה שהיא יחסית פשוטה לתפעול גם עבור מי שאינו בקיא בתחום בניית האתרים וגם ניתן ליישם בה הקמה של כמעט כל חנות שתעלו על דעתכם.

 

בדקו אתרים מתחרים בתחום שלכם

כשם שלכל בית עסק יש עסקים מתחרים כך גם לכל חנות וירטואלית יש חנויות מתחרות אשר מוכרות מוצרים מאותו מתחום ופונות אל אותו קהל לקוחות. על מנת להשתפר כל הזמן ולמכור לכמה שיותר גולשים, נדרש מכם לבצע מחקר לחנויות המתחרות בתחום שלכם. באמצעות המחקר שתערכו אתם תוכלו לגלות נתונים חשובים שיעזרו לכם ויסייעו לכם להכין תוכנית עסקית אפקטיבית, מה שבסופו של דבר יעזור לכם לבחור גם את הפלטפורמה הטובה ביותר עבור הקמת החנות הוירטואלית שלכם. 

 

ריכזנו עבורכם מידע בנוגע למספר נושאים חשובים אליהם יש להתייחס במהלך חקר המתחרים שאתם מבצעים:

 

  • באילו פלטפורמות המתחרים שלכם, אלו שאהבתם, השתמשו על מנת להקים את החנויות הוירטואליות שלהם?
  • בחנו לעומק את מבנה האתר של כל אחד מן המתחרים שאתם בודקים ורשמו את החסרונות והיתרונות של כל אחת מן החנויות שבדקתם. לצורך הדוגמה, אם אחת החנויות הוירטואליות שבדקתם עמוסה ביותר מדי מוצרים ואינה מובנת כלל, רשמו זאת לעצמכם וכך תדעו שחשוב לשמור על החנות הוירטואלית שלכם פשוטה וקלה להבנה. 
  • בדקו האם קיימים בבלוגים בחנויות וירטואליות מתחרות, בדקו האם המתחרים שלכם משקיעים זמן בכתיבת מאמרים רלוונטיים לאתר, חפשו מילות מפתח שחוזרות על עצמן פעמים רבות באתר. 

 

הקמת חנות וירטואלית: סוגים שונים של מערכות

חלק מן הפלטפורמות הפופולריות ביותר בעולם לבניית אתרים הן בעלות מערכת קוד פתוח וחלק אחר הן בעלות מערכת קוד סגור. הכנו עבורכם הסבר בנוגע לסוגי המערכות השונות כדי להקל על הבחירה שלכם. 

  • מערכת בעלת קוד סגור – אנחנו למעשה מדברים על מערכות בהן אין גישה לקוד הכתוב ממנו בנוי האתר. הכוונה היא שכל מה שאתם רואים זה כל מה שניתן לשנות במערכת, אין אפשרות לבצע שינויים משמעותיים. אם תרצו לערוך שינוי מסוים אך לאחר חיפוש במערכת תגלו כי הוא לא מופיע בהגדרות ובתפריט, הדבר אומר כי לא ניתן לבצע את השינוי שאתם רוצים באותה פלטפורמה. ישנם שינויים רבים שניתן לבצע במסגרת מערכות קוד סגור מאחר שהמערכות נבנות מבעוד מועד בצורה מקיפה מאוד, אך למרות זאת לא ניתן לבצע במערכות קוד סגור כל שינוי שנרצה. 
  • מערכת בעלת קוד פתוח – מערכות בעלות קוד פתוח הן למעשה מערכות בהן קיימת גישה לקוד הכתוב ממנו בנוי האתר. הכוונה היא שיש לכם את האפשרות להיכנס למערכת הניהול של אותו אתר ולערוך שינויים בקוד שלו. ישנם מקרים מסוימים בהם על מנת לערוך שינוי באתר יהיה צורך בהבנה וידע קודם בכתיבת קוד. מערכות בעלות קוד פתוח מאפשרות לבצע שינויים משמעותיים הרבה יותר מאשר מערכות בעלות קוד סגור. 

 

כדי לדעת איזו מערכת מתאימה לכם יותר ראשית עליכם להבין מהם הצרכים שלכם. האם אתם מתכננים להקים חנות וירטואלית פשוטה או חנות וירטואלית מתקדמת ומורכבת, אם תרצו להקים חנות וירטואלית מורכבת יותר – יהיה לכם עדיף לבחור במערכת בעלת קוד פתוח (כמו וורדפרס בדרך בה אנחנו עובדים). מנגד, אם תרצו להקים חנות וירטואלית פשוטה וקלה יהיה לכם עדיף לבחור במערכת בעלת קוד סגור. 

 

אז בא לכם שנתקדם? אנחנו ב-Real Media מזמינים אתכם לפנות אלינו לטובת הכוונה וייעוץ בנושא בניית אתרי וורדפרס לעסקים. לפרטים נוספים, התקשרו – 03-5600-444