יש האומרים שהוא הפך אנשים לרובוטים, יש האומרים שהוא ההמצאה הכי טובה מאז הגלגל ויש (מעט מאוד) שעדיין לא משתמשים בו – אך אי אפשר להתעלם ממנו. גבירותי ורבותיי – הסמארטפון שלכם.

מאז שצץ לחיינו אי שם עם האייפון הראשון, הסמארטפון שינה את הדרך בה אנו גולשים באינטרנט, משוחחים עם הקרובים שלנו, את איך שאנחנו עובדים ואיך שאנחנו רוכשים.

יותר ויותר רכישות עוברות לדיגיטל באינטרנט דרך מחשבים נייחים, מחשבים ניידים וכמובן הפשוט והנגיש מביניהם – הסמארטפון.

הטלפון שלנו תמיד נמצא עלינו בין אם זה בעבודה, באוניברסיטה, בבית או בחופשה – ולכן רכישה דיגיטלית דרך הסמארטפון היא בעלת הפוטנציאל הגבוהה ביותר.

אך לא רוב הרכישות הדיגיטליות מבוצעות בסמארטפון בפועל והשאלה הנשאלת היא למה בעצם?
התשובה לכך היא שבוני האתרים המתחילים וגם הותיקים מהמומחים במקצוע בניית אתרים בונים את האתר על מחשב ומתאימים אותו קודם כל למחשב האישי.

ישנם מקרים רבים שמתכנת מרגיש שהעבודה הסתיימה ונזכר באיחור שהאתר לא הותאם למובייל, ולכן לקוחות חווים תקלות ותקיעות בגרסת הסלולר וזה גורם להם לאבד אמון בגלישה במובייל במיוחד אם מדובר ברכישה באמצעות הסמארטפון.

מה הן הסיבות ליצור אתר רספונסיבי?

הסיבה הראשונה שדיברנו עליה הייתה הפוטנציאל העצום שיש בכמות הלקוחות שגולשים דרך המובייל ועם שיווק נכון הגולשים הללו יהיו נכונים לרכוש מהחנות הוירטואלית שלכם או להשאיר פנייה באתר שלכם.

אך יש סיבות נוספות ורבות להפיכת אתר האינטרנט שלכם לרספונסיבי, לפניכם כמה מהן:

אתר רספונסיבי מצמצם עלויות

אינכם יכולים להרשות לעצמכם לוותר על הלקוחות בסלולר ולכן במקום לבנות שני אתרים כאשר אחד מהם למחשב השולחני ואחד לפלאפון, עדיף לכם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה תדמיתית להתאים את האתר הקיים שלכם למובייל.

אתר אחד המותאם גם למובייל וגם למחשב האישי יחסוך עלויות רבות ומיותרות לעסק שלכם.

אתר רספונסיבי משפר את הSEO

אתר רספונסיבי הפך לסטנדרט אצל גוגל וגוגל נותנת עדיפות גבוהה לאתרים רספונסיבים כאשר היא מדרגת במנוע החיפוש שלה. וכשאתם גבוהה יותר בדירוג של גוגל אז הסיכוי שלכם לקבלת לידים ורכישות בפועל גבוהה הרבה יותר.

משפר את חווית המשתמש

חוויית משתמש באתר חשובה לכל בעלי אתר באשר הוא, בעל אתר רוצה שהגולשים יאהבו את האתר שלו ובסופו של דבר גם ירצו לחזור אליו.
אם גולש נוחת באתר שלכם דרך המובייל ולוקח לאתר שנים לטעון תמונה והרזולוציה של הסקטורים באתר אינה תואמת למובייל. זה כנראה יגרום לעסק שלכם להיראות ״לא מקצועי״ בעיני הגולש, ואף אחד לא ירצה לעסוק עסקים עם עסק שנראה לא מקצועי.

איך להפוך את התצוגה הרספונסיבית באתרכם ליעילה ביותר

לא מספיק רק להפוך את האתר לנגיש לטלפון אלא יש לעשות את זה בצורה הנכונה ביותר, איך עושים זאת? הנה כמה דגשים חשובים:

צמצמו גלילה

אתר רספונסיבי לא מסודר אינו יציג את כל מה שתרצו שהגולש יראה כאשר הוא מגיע לאתר.
זה נוצר מכיוון שמסך המובייל קטן יותר ולכן הסקטורים נפרשים על גבי הדף בצורה ארוכה יותר.

לכן צמצמו את גודל הסקטורים במובייל כך שפרישת הסקטורים תקטן רק למובייל, כדי שהגולש לא יצטרך לגלול הרבה כדי להגיע לעיקר בדף (כמו השארת פרטים או רכישה באתר).

התאימו קישורי יצירת הקשר למובייל

חשוב מאוד שהאייקונים של יצירת הקשר ובמיוחד יצירת הקשר באמצעות הווטסאפ או הטלפון יעבדו בצורה טובה במובייל, העניין הזה מאוד חשוב מכיוון שגולש שנמצא בסמארטפון ולוחץ על הכפתורים הללו יועבר ישירות לשיחה או לווטסאפ והממשק שלכם עם הלקוח יהיה מהיר יותר.

התאימו את גודל הכתב והתמונות למובייל

גדלי הטקסט וגדלי התמונות שבחרתם שיהיו במחשב האישי אינם תואמים לגדלים שצריכים להיות במובייל, בהתאמת האתר למובייל יש צורך לעשות חישוב מחדש מבחינת האספקט העיצובי של גדלים.

כדי שהאתר שלכם יהיה ידידותי למשתמש בסמארטפון שלו התאימו את הגדלים ושנו את העיצוב שיותאם בצורה הטובה ביותר למשתמש בפלטפורמת המובייל.

אחוזי הגלישה באמצעות הסמארטפון הולכים וגדלים

לסיום אציג בפניכם נתוני סטטיסטיקה שתעזור לכם להבין את חשיבות התאמת האתר למובייל:

53% מהתנועה באינטרנט מתבצעת על ידי הסמארטפונים.
למרות ש53% מהתנועה מתבצעת במובייל, רק 29% אחוזים מהמכירות ברשת מתבצעות בסמארטפונים.

ולמה זה קורה? כמו שאמרתי, כי בעלי החנויות הוירטואליות מזניחים את הרספונסיביות.

האם גם אתם רוצים לאבד אחוזים גבוהים מהמכירות שלכם? אם התשובה היא לא, אז הגיע הזמן לתת לסמארטפון את הכבוד המגיע לו.