כמות העוסקים בבניית חנויות באינטרנט גדלה משנה לשנה, ואין ספק שהתחום נמצא במגמת עלייה מתמדת, וימשיך להתרחב גם בעוד עשורים. חלק גדול מבעלי העסקים בארץ ובעולם כבר הצליחו להבין את הפוטנציאל האדיר הטמון בתחום בניית חנויות באינטרנט והחכמים שמביניהם, שהגיעו בעיתוי הנכון – החליטו להקים חנות אינטרנטית מעבר לחנות הפיזית שלהם הקיימת בקניון או באחד המרכזים המסחריים בארץ. החנות האינטרנטית היא למעשה חלופה שווה לכל האנשים המעוניינים בביצוע קניות אך לא מעוניינים ביציאה לקניון או למרכז המסחרי.

עבור בעלי עסקים? מדובר במכרה זהב…

חנות אינטרנטית אמנם נשמעת כמו מושג קוסם ו"קורץ", אך אין זה תמיד כך. אין ספק ושלא תטעו – חנות אינטרנטית יכולה להיות דרך נהדרת להרוויח כסף ולתחזק את העסק מעבר למימד הפיזי שלו, אך יחד עם זאת – חשוב מאוד לזכור כי בניית חנויות באינטרנט היא משימה מורכבת ולא פשוטה כלל. חנות אינטרנטית איכותית דורשת תכנון מקצועי, השקעה של זמן, השקעה בשיווק ופרסום, תחזוקה שוטפת ועוד.
ישנן מספר טעויות נפוצות והרסניות עליהן חוזרים לא מעט בעלי עסקים שמקימים חנות אינטרנטית, וכדי שלא תצטרכו לעבור אותן בעצמכם ריכזנו עבורכם מידע רלוונטי בנוגע לכל אחת מהן:

הטעות הראשונה: מזלזלים בעמוד "אודות" ועמוד "יצירת קשר"

במהלך בניית חנויות באינטרנט בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב כי עמוד האודות ועמוד יצירת קשר הם עמודים לא חשובים אשר אינם משפיעים על המכירות באתר ובשל כך הם אינם משקיעים בהם! די מוזר, לא?

במבחן המציאות, אם תסתכלו במבט חטוף על הסטטיסטיקות של אתר המכירות שלכם סביר להניח שתבחינו כי עמוד האודות הוא אחד מתוך שלושת העמודים בהם מבקרים הכי הרבה גולשים שמגיעים לאתר. על אף שמדובר באחד העמודים המשמעותיים ביותר עבור הגולשים באתר שלכם, עדיין אנשים רבים נוטים לא להתייחס לעמוד זה.

חלק גדול מן החנויות האינטרנטיות הקיימות ברשת אינן מעניקות מספיק מידע בנוגע למותג שלהן – מי הן? מה גרם לחנות להיפתח? אילו מוצרים נמכרים בחנות? כמה ניסיון יש בתחום? מה הייחוד של החנות שלכם לעומת חנויות של אחרים?
אינכם צריכים להעמיס את עמוד האודות בכמויות של מידע לא רלוונטי שלא מעניין אף אחד (זו גם טעות מסוג אחר), אך כן מומלץ לכתוב מספר פסקאות בעמוד שיאפשרו למבקרים לקבל מידע עליכם, להתחבר אליכם ולהבין כי מדובר בעסק מקצועי ובעל שם.

כשזה נוגע לעמודי "יצירת קשר" חלק גדול מבעלי העסקים לא מציינים את הכתובת של בית העסק שלהם ואת המקום ממנו המשלוחים יוצאים ללקוח. על אף שמדובר בחנות אינטרנטית עדיין אנשים רוצים לדעת כי הם מתנהלים אל מול עסק אמיתי, בשל כך חשוב לציין את הכתובת המדויקת של בית העסק שלכם וגם את הכתובת ממנה אתם שולחים את המוצרים ללקוחות שלכם.

הטעות השנייה בבניית חנויות באינטרנט: הלוגו של החנות

אחד הדברים הראשונים בהם מבחינים גולשים כאשר הם נכנסים לאתר שלכם הוא הלוגו של האתר, כמו כן הלוגו של האתר שלכם משפיע במידה רבה על הרושם שנוצר אצל כל גולש שנכנס לאתר.
חלק גדול מבעלי העסקים מציגים את שם החנות שלהם באמצעות טקסט פשוט ומשעמם, מבלי להשקיע טיפה של מחשבה או זמן בלוגו מעוצב ומקצועי. לרוב זה נובע מחשש של בעלי העסקים שאולי עיצוב לוגו לאתר שלהם יהיה יקר מאוד ויימשך זמן רב!
אל תוותרו על לוגו לאתר שלכם – צרו לוגו מקורי, איכותי ומושקע שיגרום לכל גולש שנכנס לאתר שלכם לזכור אתכם כמותג מוביל.

הטעות השלישית: שירות לקוחות באתר

על אף העובדה שבמסגרת רכישות בחנויות אינטרנטיות הרכישה לעולם לא מתבצעת פנים מול פנים, עדיין קיימת חשיבות רבה לשירות הלקוחות בחנות. שירות לקוחות הוא נושא חשוב במיוחד עבור העסק שלכם וחשוב אף יותר עבור הלקוחות באתר שלכם אשר מבצעים את כל תהליך הרכישה בכוחות עצמם, בעקבות כך קיים סיכוי גבוה שחלק מן הגולשים יזדקקו לעזרתו של נציג שירות.

חלק גדול מבעלי החנויות האינטרנטיות נוטים לחשוב כי הם אינם זקוקים לשירות לקוחות באתר שלהם מאחר ומדובר בשירות עצמי. צורת חשיבה זו הינה שגויה ובסופו של דבר תוביל לאובדן של לקוחות פוטנציאלים רבים!

חשוב להבין שהמטרה שלכם בתור בעלי האתר היא לעזור לגולשים באתר ולהקל עליהם בתהליך רכישת המוצר – העמידו לרשות הגולשים באתר שלכם מספר נציגים העוסקים בשירות לקוחות איתם הם יוכלו לשוחח בשיחת טלפון או דרך צ'אט, אותם נציגים יעזרו לגולשים באתר בנושאים שונים לרבות: החזרים כספיים, מוצרים פגומים, החלפת מוצרים, שילוח וכן הלאה.

הטעות הרביעית: לא משקיעים מספיק בחווית משתמש איכותית ומושקעת

בעידן הטכנולוגי המתקדם בו אנו חיים כיום בני אדם מצפים לחוות חווית משתמש לא פחות ממעולה גם כאשר מדובר באתר אינטרנט דרכו הם רוכשים מוצרים. מאחר וכיום ניתן למצוא מאות חנויות אינטרנטיות בכל תחום אפשרי, כאשר גולשים מגיעים לאתר בו העמודים נטענים באיטיות, הניווט באתר מסובך ולא נוח, הטקסט קשה לקריאה או שמא בעל שגיאות כתיב, הדבר יגרום לחלק גדול מן הגולשים לעזוב את האתר במהירות ולהמשיך לאתר הבא שיכול לספק להם את אותו שירות.

זוהי אחת הסיבות המרכזיות לכך שעליכם להשקיע מאמצים רבים ולא מעט זמן, מחשבה ומשאבים בשיפור חווית המשתמש באתר שלכם. המטרה שלכם היא לוודא כי הגולשים שמגיעים לאתר האינטרנט שלכם יהנו מטעינה מהירה של עמודים באתר, ניווט פשוט ונוח בין העמודים השונים באתר, איתור מוצרים באמצעות פילטרים שונים ועוד. המטרה העיקרית היא שבסופו של דבר הגולשים יזכרו את חווית המשתמש הטובה באתר שלכם ובשל כך יחזרו לאתר פעמים נוספות.

 

אז בא לכם שנתקדם? אנחנו ב-Real Media מזמינים אתכם לפנות אלינו לטובת הכוונה וייעוץ בנושא בניית אתרי וורדפרס לעסקים. לפרטים נוספים, התקשרו – 03-5600-444