לא אחת אנו עדים לבעלי עסקים בתקופה האחרונה שרוצים לייצר לעצמם אפיק הכנסה חדש: האינטרנט. אחד מהגורמים שהאיצו את התהליך הזה היה משבר הקורונה. אנשים למעשה נדרשו למצוא אלטרנטיבות שונות למוכר והידוע שהוא החנויות הפיזיות. אם יש לכם כבר חנות אינטרנטית, ייתכן שאתם מוצאים את עצמכם במאמר הזה ותוהים – האם העלויות שאני משלם על החנות אכן מצדיקות את עצמן? והאם בכלל כדאי לי להשאיר את החנות באוויר? או שיכול להיות שאתם, כמו רוב האנשים, נפגשים בפעם הראשונה עם הרצון שלכם להקים חנות אינטרנטית. חנות אשר תהווה את הנוכחות של העסק שלכם ברשת, ותפגיש אתכם עם קהלים נרחבים ומעניינים נוספים.

אז איך חנות אינטרנטית יכולה לעזור לעסק שלכם? בואו נדבר על 3 הדרכים שבאמצעותן חנות אינטרנטית עשויה להזניק גם את העסק שלכם, ויסייעו לכם לקבל נוכחות עסקית מחדש:

 

הדרך הראשונה: ניתוק מהתלות בשטח פיזי לחנות

כאשר אתם מנהלים חנות שיש לה שטח פיזי, בין אם הוא קטן או גדול – בכל מקרה, אתם משלמים עליו. כשעלויות השכירות לעסקים מתייקרות מיום ליום, העסק מהר מאוד עלול להפוך ל'לא רווחי'. כשאנחנו מעבירים את החנות לאינטרנט, נראה כאילו מדובר בתהליך ארוך ומייגע. אמנם ההקמה הראשונית עלולה לקחת זמן מה, אך בסופו של דבר שולי הרווח על מוצר ספציפי הם הרבה יותר גבוהים – מאחר שכעת הוא אינו דורש אחסון.

אחסון פיזי מהווה פתח לבעיות נוספות, בין אם מדובר על חישובי מס מורכבים יותר, פתח לגניבות, התעסקות עם נראות (אם יש לכם למשל חנות בגדים, בוודאי תרצו שהבגדים ייראו מסודרים היטב על המדפים) ועוד. בקצרה ולעניין, חנות אינטרנטית הופכת את כל זה לפשוט הרבה יותר!

 

הדרך השנייה: חנות אינטרנטית פותחת פתח לקהלים חדשים

נכון לשנת כתיבת מאמר זה, האינטרנט תופס חלק נרחב מחיינו. יש לנו את האפשרות לשלוח מסר לצד השני של העולם תוך שניות, וכן – גם לקבל סליקה מהצד השני של העולם ולשלוח את החבילה ללקוח עד הבית. לא סתם חברת אמזון, שהייתה אחת החלוצות בעולם החנויות האינטרנטיות בעולם צברה תאוצה בזמן כה קצר. המהפכה העולמית הכתה גלים מהר מאוד, דווקא משום שהפוטנציאל העסקי בעידן האינטרנטי הוא עצום. היום, הלקוחות שלכם יכולים להימצא בכל מקום, אז למה שתגבילו את עצמכם רק לאזור פיזי אחד?

נכון, שיווק החנות גם הוא דורש זמן, השקעה ואפילו השקעה כספית שלעתים היא לא קטנה. אך אם תעשו את הדברים נכון, התוצאות לא יאחרו להגיע. מוטב להתחיל היום מאשר בעוד כמה שנים להצטער שלא עשיתם את זה. בסופו של דבר, כל המגמות העולמיות מצביעות על כך שהעולם הולך לשם. השאלה היא לא "אם" תתקדמו לשם אלא מתי? והזמן הכי טוב לעשות זאת, הוא היום.

 

הדרך השלישית: חנות אינטרנטית מביאה איתה פחות התעסקות

בואו נדבר על זה, מהי הסיבה שבעקבותיה הגעתם להיות בעלי עסקים מלכתחילה? אצל רוב האנשים, "שקט נפשי" חייב להיות ברשימה. כאשר אתם מנהלים חנות פיזית, ההתעסקות שלכם היא גבוהה. אתם צריכים לנהל עובדים, לנהל תהליכים מלמעלה ולא רק – אלא לראות את התמונה הגדולה, להבין אילו כספים יוצאים מכיסכם וכמה כספים עתידים להיכנס, להזמין סחורה, להכין דו"חות ומה לא. כשאתם פותחים חנות אינטרנטית, כמובן שההתעסקות לא נעלמת כליל – אך חלק משמעותי ממנה בהחלט נחסך מכם. 

ומדוע זה? משום שכל שנדרש על מנת שהחנות האינטרנטית שלכם תמשיך לפעול, הוא שהמוצרים יהיו באוויר. טוב, לא רק – חשוב גם שהשיווק יהיה נכון ומדויק לקהל היעד. (אבל זה ממילא חלק שההתעסקות הכרוכה בו קשורה לאיש השיווק ולא אליכם). כך, אתם למעשה מקבלים פוטנציאל די גבוה של מכירות מקהלי יעד הנמצאים בכל רחבי הארץ (ואולי אפילו העולם). זאת כאשר בו בזמן אתם חותכים לפחות בחצי את רמות ההתעסקות שלכם עם החנות.

 

האם צריך להשקיע כמויות אדירות של כסף כדי להקים חנות?

בואו נשים את הדברים על השולחן: ההשקעה הכספית חשובה. היא חלק בלתי נפרד מההצלחה שלכם עם החנות. למעשה, ככל שתשקיעו יותר כסף על שיווק נכון – כך סביר להניח שהחנות שלכם תגדיל את כמות המכירות שלה ובמהרה תצליחו בענק. חשוב לשים לב שהתחרות בכל תחום כמעט (מבלי לדעת באיזה תחום אתם) היא אדירה. הכוונה היא שאם למתחרים שלכם יש ממשק יותר נוח, אתר שנראה טוב יותר או שהם פשוט מיתגו את עצמם בצורה מושכת יותר – סביר להניח שהלקוחות ילכו אליהם. העיקרון הפועל הוא אותו הדבר כמו במציאות, רק שבאינטרנט יש לכם הרבה יותר מתחרים – משום שכל אחד רוצה לפרסם את עצמו, בדיוק כמוכם. לכן, עליכם להקפיד על חווית משתמש פשוטה, קלה לתפעול ועל תצוגה מדהימה מספיק כדי שיקנו מכם. לפני הקמת החנות, כדאי להתייעץ עם בונה האתרים שלכם ולפרט בקפידה את הדברים שחשובים לכם, או לחילופין – את הדברים שכבר עובדים לכם עם החנות הפיזית.

 

אז בא לכם שנתקדם? אנחנו ב-Real Media מזמינים אתכם לפנות אלינו לטובת הכוונה וייעוץ בנושא בניית אתרי וורדפרס לעסקים. לפרטים נוספים, התקשרו – 03-5600-444