קידום אורגני (SEO) אצל בעל אתר נמצא בראש סדר העדיפויות הרבה מאוד מהזמן, כששומעים את המושג קידום אורגני בדרך כלל מה שעולה לנו בראש זה נושא התוכן.

הוספת תוכן לאתר האינטרנט שלכם זה מצויין אך כמובן בתנאי שהתוכן לא מועתק ממקור אחר או חוזר על עצמו באתר שלכם.

תוכן מקורי ואיכותי יעלה את אתר האינטרנט שלכם במעלה הדירוג ותוכן מועתק יעשה את הפעולה ההפוכה לחלוטין, יוריד את האתר בדירוג החיפוש בעזרת האלגוריתם של גוגל ״פנדה״ שנועד לתעדף תוכן איכותי ומקורי על תוכן דל או מועתק.

כמובן כשאתם כותבים ומוסיפים תוכן לאתר שלכם בעצמכם אתם תדעו אם התוכן מועתק או פרי יצירתכם, אם החלטתם להשתמש בחברה לבניית אתרים או פרילנסר שיכתוב לכם את התוכן לאתר, כדאי לכם לבדוק מפעם לפעם אם התוכן שנכתב עבורכם הוא מקורי ואינו מופיע בשום מקום אחר ברשת.

בנוסף יכול להיות מצב שהתוכן בתוך האתר שלכם יחזור על עצמו מספר פעמים ויכול לפגוע בקידום האורגני באתר שלכם, לכן יש לבדוק אם התוכן באתר שלכם חוזר על עצמו.

כמובן שתוכן מועתק הוא עבירה על החוק ומדובר בהפרת זכויות יוצרים לכל דבר ועניין, אז בנוסף לפגיעה ב SEO (קידום אורגני) של האתר שלכם יכול להיות מצב של פגיעה תדמיתית או תביעה משפטית כנגדכם על פגיעה בזכויות יוצרים.

בדיקת תוכן מקורי

כלי פופולרי ומצויין לבדיקת תוכן הטקסט באתר שלכם הוא Copyscape.

איך זה עובד? כל מה שאתם צריכים לעשות זה להעתיק את הקישור של המאמר או הדף באתר שלכם לשורת החיפוש באתר Copyscape וללחוץ על ״Go".

מה שיקרה זה שהאתר יבדוק את התוכן הקיים בקישור ואם באמת התוכן נמצא במקום אחר ברשת, אתם תוכלו לראות זאת תוך דקות ספורות וגם לדעת היכן הטקסט נמצא.

החסרון בכלי הוא שהכלי יכול לבדוק עבורכם רק תוכן שקיים ברשת ולכן אם תרצו לבדוק תוכן שלא הועלה עומדות בפניכם שתי אפשרויות:

  • הראשונה היא לקנות את משתמש פרימיום (הכולל גם תוסף לוורדפרס) כדי לבדוק תכנים שעוד לא הועלו או בתהליכי כתיבה.
  • השנייה היא להוסיף את התוכן לעמוד זמני בוורדפרס כדי לעשות בדיקה שהתוכן לא מועתק, ולאחר מכן לעלות את התוכן לדף קבוע.

אפשרות נוספת לבדיקת התוכן המקורי היא באמצעות לא אחר מאשר גוגל, תוכלו להעתיק את הטקסט שלכם או חלק ממנו ולחפש אותו בגוגל ואז לדעת אם זה נמצא ברשת במקום נוסף.

בנוסף תוכלו גם לתרגם חלק מהטקסט לאנגלית ולבדוק האם זה מועתק ממאמר שמקורו בחוץ לארץ, האפשרויות הללו יכולות להיות ״השלמת בדיקה״ לאחר השימוש בCopyscape כדי באמת לכסות את כל האפשרויות לבדיקת תוכן מקורי.

בדיקת תוכן כפול בתוך האתר

כמו שכבר ציינו, תוכן כפול בתוך האתר עלול לפגוע בקידום האורגני של האתר והכלי שיעזור לנו לבדוק את התוכן הוא האתר Siteliner.

כאשר נכנסים לאתר, מעתיקים את הקישור לאתר שלכם והכלי מפענח ומציג עבורכם אם יש תוכן כפול באתר.

אופציה נוספת שמציג האתר היא אם התוכן באתר שלכם הוא תוכן ייחודי לאתר שלכם (Unique content) או תוכן שמופיע בעוד הרבה אתרים אחרים (Common content) מה שגם תורם בהבנה במה כדאי להשקיע יותר כדי לשפר את הSEO באתר.

האתר מבצע עבורכם השוואות נוספות אל מול אתרים אחרים (בממוצע) כדי שתדעו איך האתר שלכם מתפקד מבחינת עמודי תוכן אל מול אתרים אחרים בעולם.

תוכן כפול בעקבות בניית אתר חדש

כשאתם בונים אתר חדש שנועד להחליף את האתר הקודם שלכם, אתם תרצו להעביר את כל התוכן מהאתר הקודם או לפחות את חלקו לאתר החדש.

האתר הקודם שלכם עדיין ימצא ברשת וגוגל יזהה את התוכן באתר החדש כתוכן כפול (מכיוון שהוא נמצא באתר הקודם), ולכן יש צורך לעשות הפניית קישורים (Redirect 301) מהדפים באתר הקודם לאתר החדש.

כדי לבצע הפניות אלו נתקין תוסף לוורדפרס שיעזור לנו בכך אנו משתמשים בתוסף שנקרא Redirection .
לאחר התקנת תוסף הפנייה, כל מה שאני צריכים לעשות הוא ליצור הפניית קישורים באמצעות התוסף מהקישור לדף הישן לקישור לדף החדש.

כעת כל מי שיכנס לכתובת של האתר הישן יופנה אוטומטית לדף באתר החדש וגוגל לא יראו את התוכן ככפול ומועתק.

שימו לב כשאתם עושים כתבת אורח באתר אחר (שיטה לבניית קישורים שעוזרת לקידום אורגני) לא כדאי לקחת מאמר קיים אצלכם באתר ולהעתיק אותו כי שוב זה ייצור כפילות תוכן שיכולה לפגוע בכם או בשותף העסקי שלכם.

תוכן מקורי הוא מה שאתם צריכים לכוון אליו

עכשיו כשעומדים לרשותכם כלים להימנעות מתכנים כפולים תוכלו לבצע בדיקה לתוכן שנכתב עבורכם או כתבתם בעצמכם, ובנוסף תוכלו לבדוק אם מישהו העתיק ממכם את התוכן שהשקעתם בו משאבים רבים.

תוכן מועתק פוגע בכם במישורים רבים וגם מציב אתכם בעמדת סכנה לתביעה משפטית, תוכן מקורי אמיתי יתרום רבות לאתרכם ולעסק שלכם. ולשם כדאי לשאוף להגיע.