זה כבר בכל פינה אפשרית, אז חייבים לדבר על זה. כשאנחנו מדברים על ChatGPT אנחנו למעשה מדברים על חוליה של מערכות שצצו לאחרונה: ChatGPT, Midjourney, Dall-E, MyHeritage Time Machine ועוד.

כל מערכת היא בעלת יתרונות משלה (חוץ מ"מכונת הזמן", אין לה באמת תועלת עסקית – לפחות לא שאנו מכירים), ומשפיעה על קיצור זמני עבודה של מקצוע אחר, פעם על כותבי התוכן, פעם על המעצבים ואפילו על מתכנתים (הבוט יודע לכתוב שורות קוד על פי פקודות).

 

יש אנשים שיסתכלו על זה ויגידו "שיט, היקום קרס לתוך עצמו. מה עושים עכשיו?" ויש גם אנשים שיראו זאת כהזדמנות. לא משנה איזה סוג אתם, לא שופטים אתכם. רק אומרים שככל הנראה, ולא מעט אנשים רואים זאת, השווקים יושפעו מכך – איך? נסביר במאמר הבא.

 

הבוט אכלו בוסר, ושיני בנים תקהנה

השמועות שרצות אומרות שכל כך הרבה מקצועות הולכים להיעלם עכשיו מן העולם! אין ספק שההמצאה החדשנית הולכת לשנות המון, וזאת משום שהיא מהווה פריצת דרך טכנולוגית שכמותה לא נראתה בעבר.

מצד שני, בואו נדבר על זה – מעצבים, כותבי תוכן, בוני אתרים, מתכנתים ועוד… זמני העבודה שלנו התקצרו בטירוף! יש מקצועות שמדווחים אפילו על זמן עבודה שנחתך בחצי. פתאום, כבר לא צריך להשקיע כל כך הרבה מאמץ בעבודה שלנו, ומדהים לראות כמה מהר מתרגלים לזה כשמתחילים.

 

למה הדורות הקודמים היו צריכים לעבוד כל כך קשה, ואנחנו זכינו לקבל את החבילה הזו לידיים?

כל מה שאנחנו יכולים לחשוב עכשיו זה רק על "איך עבדנו בלי זה עד היום" ו-"למה לעזאזל בזבזנו כל כך הרבה זמן על יצירת תכנים או על עיצוב גרפי אם היה אפשר לעשות את זה בקליק?!" 

אז כנראה שאין גבול להתפתחות הטכנולוגית שהמין האנושי יכול אי פעם ליצור, ואין מה לעשות – בסופו של דבר הטכנולוגיה מתקדמת והדור הבא יגיד תמיד יגיד על הקודם שהוא מפונק מדי. אולי אפשר להתנחם בזה שיום אחד הפער הטכנולוגי יהיה כל כך אדיר, שנשב עם הנכדים ונוכל קצת להתנשא עליהם כמו שעשו לנו הסבים והסבתות 😉

 

לקריאה נוספת: 6 דברים שכדאי לשים לב אליהם בעיצוב אתר אינטרנט

 

אז איך הבוט משפיע על שוק העיצוב בבניית אתרים?

Dalle-E-2, לדוגמה הוא כלי לעיבוד שפה טבעית המשתמש באלגוריתמים של למידת מכונה כדי ליצור עיצובים השימושיים במיוחד לבניית אתרים. ניתן להשתמש בו כדי ליצור עיצובים עבור מגוון יישומים כגון אתרי אינטרנט, אפליקציות לנייד ועיצוב גרפי. הכלי יכול לחסוך זמן ואנרגיה על ידי אוטומציה של תהליך העיצוב ומאפשר למשתמשים ליצור אפשרויות עיצוב מרובות במהירות. בעזרת שימוש בפקודות 'שפה טבעית', הוא מאפשר למשתמש לציין את מרכיבי העיצוב הרצויים, כגון ערכת צבעים ופריסה, ולאחר מכן מייצר עיצובים התואמים את המפרטים הללו.

 

Midjourney עובד למעשה על אותם העקרונות כמו Dalle-E-2. ניתן להשתמש בו כדי ליצור עיצובים באמצעות פקודות שפה טבעית, וניתן להשתמש בו כדי להפוך את תהליך העיצוב לאוטומטי, לחסוך זמן ואנרגיה.

חשוב לציין שכלים אלו מבוססים על מודלים שהוכשרו מראש ועשויים שלא תמיד לייצר עיצובים שהם בדיוק מה שאתם מחפשים, אך לפי חוות דעת הם מספקים תוצאות מספקות ברוב המקרים. מומלץ להשתמש בהם כנקודת התחלה ולאחר מכן לבצע התאמות לפי הצורך. למי שלא ניסה, עופו לנסות!

 

איך ChatGPT משפיע על תחום הבלוגים בבניית אתרים?

אז לתחום הבלוגים הכלי הנפוץ הוא ה-ChatGPT, שמאפשר ליצור כמויות אדירות של תוכן בתוך שניות. הוא עדיין לא עושה את זה בצורה מושלמת (רחוק מאוד מזה) אבל על פי הדיווחים, בטקסטים גדולים כמו מאמרים הוא יכול לחתוך את זמן העבודה של הכותב בחצי – הכותב מקבל טקסט מוכן מהבוט ועורך אותו כך שיהיה נעים יותר לקריאה. 

 

להדגמה כיצד עושים זאת באמצעות Zapier:

כתיבת תוכן קלה ומהירה באמצעות ChatGPT

 

בתחום התוכן, הכלי הזה יכול לייעל את העבודה במגוון דרכים:

יצירת תכנים: הכלי יכול לייצר תוכן איכותי וכתוב היטב בנושא נתון, מה שיכול לחסוך זמן ומאמץ לכותבים.

עריכת תכנים: באנגלית, ניתן להשתמש בכלי להגהה ולעריכת תוכן כתוב, זיהוי ותיקון שגיאות והצעת שיפורים לדקדוק ולסגנון (בעברית, היכולת הזו עדיין לא טובה מספיק).

סיוע במחקר שוק: הכלי יכול לעזור לכותבים למצוא מידע ונתונים רלוונטיים בנושא נתון, שניתן להשתמש בהם כדי לתמוך ולהעשיר תוכן כתוב.

יצירת רעיונות: הכלי יכולה לסייע לכותבים ביצירת רעיונות ומושגים חדשים לתוכן כתוב, שיכולים לעזור לעורר ולהרחיב את הפריון היצירתי שלהם.

התאמה אישית של תוכן: ניתן להשתמש בכלי ליצירת תוכן מותאם אישית, כגון תגובות דוא"ל או אינטראקציות צ'טבוט, על ידי הבנת ההקשר ומתן תגובות רלוונטיות.

 

לסיכום

חשוב לזכור שבסופו של דבר, הכלים האלה הם בסך הכל כלים, הם לא תחליף למגע אנושי, לכותב אמיתי, למעצב שמרגישים את ה"טאץ'" האישי שלו ועוד. איכות התוצאה תהיה תלויה באיכות הקלט ובהקשר המסופק. חשוב להבין שה-ChatGPT עלול לייצר תוכן המכיל מידע כוזב, בשל היותו בוט וכזה שלא מבין את ההשלכות של אספקת מידע נכון ונעים לקריאה. לכן, חשוב על כל תוצאה שאתם מקבלים מהבוט לעבור בעין ביקורתית ואם אפשר, לשמור על הסגנון האנושי, זה שייחודי לכם ולעולם לא להתפשר עליו – כי זה מה שהלקוחות הכי אוהבים ומעריכים בכם!

 

אז בא לכם שנתקדם? אנחנו ב-Real Media מזמינים אתכם לפנות אלינו לטובת הכוונה וייעוץ בנושא בניית אתרי וורדפרס לעסקים. לפרטים נוספים, התקשרו – 03-5600-444