הקמתם את החנות הוירטואלית שתמיד רציתם, היא נראית בדיוק כפי שדמיינתם בחלומות הכי ורודים שלכם, אתם מפרסמים אותה במספר פלטפורמות שיווק אך יש בעיה אחת – כמות המכירות שהחנות מבצעת אינה תואמת את הציפיות שלכם. לפני שאתם מתייאשים, חשוב שתבינו שזה לא קורה רק לכם. הסיטואציה שתיארנו בפניכם מוכרת לבעלי עסקים רבים ולאנשים בעלי חנות וירטואלית ברחבי הארץ ובעולם. אם גם אתם לא מרוצים מכמות המכירות של החנות הוירטואלית שלכם, המאמר הזה נכתב בדיוק עבורכם. במאמר זה ריכזנו עבורכם טיפים יעילים וחיוניים שיעזרו לכם להגדיל את כמות המכירות בחנות הוירטואלית שלכם באופן משמעותי. 

בחנות וירטואלית, הקפידו על סדר ונוחות בגלישה

כשם שאנו לא אוהבים להיכנס לחנויות מבולגנות וחסרות סדר בהן אנו מתקשים למצוא את מה שאנו מחפשים, כך גם הגולשים באינטרנט אינם אוהבים להיכנס לחנויות וירטואליות בהן חווית המשתמש אינה איכותית. הגולשים באינטרנט לא יבזבזו זמן על להבין כיצד האתר שלכם עובד ועל חיפוש של מוצרים. גולשים באינטרנט אוהבים שהכל נגיש, מסודר ונוח. לכן, אנו ממליצים לכם להקפיד על חווית משתמש איכותית וטובה ככל הניתן. תאפשרו לגולשים באתר שלכם לנווט במהירות ובקלות בין הקטגוריות השונות באתר מבלי להתאמץ ולחשוב יותר מדי – באותה מידה גם תהליך הרכישה באתר שלכם צריך להיות מהיר, פשוט וקל להבנה. 

רק בזכות הטיפ הזה כבר אתם עשויים לראות עלייה משמעותית במספר המכירות שלכם באתר.

פרסמו את החנות שלכם בפלטפורמות הנכונות

עולם המסחר הדיגיטלי מתפתח בקצב מסחרר במהלך השנים האחרונות ובכל עת נוספים לעולם הדיגיטלי פלטפורמות שיווק חדשניות ומערכות חדשות שבהן אתם יכולים לפרסם את האתר שלכם, להיות בין הראשונים שעושים זאת ולהקדים את המתחרים שלכם בתחום ובכך להגיע לקהל יעד איכותי שרמת העניין שלו במוצרים שלכם היא גבוהה. 

זה לא אומר שאתם צריכים לעזוב את פלטפורמות השיווק הפופולריות כמו גוגל או פייסבוק, זאת מאחר שפלטפורמות השיווק המובילות בעולם מגיעות ליותר מ-70% מהגולשים באינטרנט, אך כדאי לכם ללמוד איך להשקיע את התקציב השיווקי שלכם בצורה הנכונה והיעילה ביותר. 

קחו לדוגמא את פלטפורמת טיק-טוק הנחשבת פלטפורמה חדשה יחסית בעולם, בתחילת הדרך כמות המשתמשים בטיק-טוק הייתה נמוכה ומרבית המשתמשים היו בני נוער, אך כיום כמות המשתמשים שם היא עצומה ובעלי עסקים רבים, אנשי ציבור ואפילו ראשי ממשלות משתמשים בפלטפורמה. זהו את הפלטפורמות הנכונות לפרסום, אבל הכי חשוב – את הפלטפורמות הנכונות לכם. מה שיתאים לעסק אחד לא בהכרח יתאים לשני ולהיפך.

השתמשו בתמונות איכותיות בלבד

אחת הנקודות החשובות ביותר בחנויות וירטואליות היא האיכות של תמונות המוצרים בחנות. כאשר אנו צופים בתמונה של מוצר מסוים הדבר משפיע באופן משמעותי על האופן שבו המוצר נתפס בעינינו ועל הרגשות שלנו כלפי המוצר. אנו ממליצים לכם להשקיע בכל תמונה ותמונה שאתם מעלים לחנות הוירטואלית שלכם ולא להשתמש בתמונות ברמת איכות נמוכה או בתמונות חשוכות, לא מובנות ולא מקצועיות. מומלץ מאוד להעלות מספר תמונות שונות לכל מוצר, השתדלו לצלם כל מוצר ממספר זוויות. 

חלק גדול מבעלי החנויות הוירטואליות אינם נוטים להשקיע בצילום מוצרים ונוטים לחשוב כי צילום המוצר ממספר זוויות שונות נחשב לבזבוז של זמן, חשוב מאוד להבין כי מאחר שמדובר ברכישה דיגיטלית הגולש אינו יכול לצפות במוצר מקרוב ולגעת בו, בעקבות כך התפקיד שלנו בתור בעלי החנות הוא לספק לגולש חוויה דומה ככל הניתן לרכישת מוצרים בחנות פיזית. 

כתיבת תוכן איכותית ומושקעת

אחת הבעיות העיקריות בחנויות וירטואליות ביחס לחנות פיזית היא שלקוחות פוטנציאלים אינם יכולים לקבל שירות ומענה אנושי בזמן אמת. בשל כך הלקוחות הפוטנציאלים מתקשים יותר בקבלת החלטה בנוגע לרכישת המוצר. 

הדרך הטובה ביותר להתגבר על בעיה זו ולגרום ללקוחות פוטנציאלים בחנות שלכם להרגיש כאילו הם קיבלו הסבר אנושי מלא ומקיף בנוגע למוצר בו הם מעוניינים היא על ידי כתיבת תוכן איכותית ומושקעת באתר. כאשר אנו מדברים על כתיבת תוכן אנחנו למעשה מדברים על כל החלקים בחנות המצריכים כתיבה לרבות: עמוד האודות של החנות, עמודי תיאור המוצר, עמודי מבצעים, בלוג וכן הלאה.

כתיבת תוכן איכותית ומקצועית נחשבת לאחד הנושאים המשפיעים ביותר על שביעות הרצון של הגולשים באתר. המטרה שלכם בתור בעלי החנות היא לעזור לגולשים לנווט בחנות שלכם ולספק להם את כל המידע לו הם זקוקים. השקיעו בכל אחד מתיאורי המוצר הקיימים באתר שלכם, פרטו ככל הניתן על המוצר והסבירו ללקוחות הפוטנציאלים שלכם למה עדיף להם לרכוש מוצרים דרך החנות שלכם ולא דרך חנויות אחרות. 

תיאורי מוצר מעניינים וכתיבה שיווקית איכותית ומושכת תגרום לגולשים בחנות שלכם לקנות יותר וגם לחזור פעמים נוספות לחנות שלכם. 

בדקו את עצמכם באופן קבוע

אחד הדברים הטובים ביותר שיש בעולם המסחר האלקטרוני הוא העובדה שאתם יכולים להשתדרג ולהשתפר בכל עת, אך על מנת לעשות זאת עליכם לפעול על פי תוכנית מסודרת ולהסיק מסקנות מהנתונים השונים שמגיעים אליכם מן החנות. בדקו אילו מודעות ובאנרים בהם אתם משתמשים הם בעלי אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר, בדקו מהן שעות הפרסום בהן המעורבות בפרסומים שלכם היא הגבוהה ביותר וכן הלאה. ככל שתבדקו את עצמכם יותר כך אתם תוכלו להשתפר יותר ולהגדיל את כמות המכירות שלכם. 

הניעו את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם לרכישה

מרבית האנשים שיש להם חנות וירטואלית הקיימות כיום משתמשים בשיטות שונות על מנת להניע את הלקוחות הפוטנציאלים בחנות לרכוש את המוצרים, הם עושים זאת באמצעות שימוש באלמנטים שונים אשר "דוחפים" את הלקוח לרכוש את המוצר. לצורך הדוגמא, חלק גדול מבעלי חנות וירטואלית עושים שימוש בהנחות ייחודיות אותן הם מגבילים לשעות ספורות או למספר ימים. דרך נוספת ליצור תחושת דחיפות אצל הלקוח היא על ידי פרסום של מוצרים במלאי מוגבל, מתן הנחות על משלוחים או משלוחים חינמיים, החזרים כספיים על רכישות עתידיות בחנות וכן הלאה. חשבו האם יש מספיק אלמנטים כאלה באתר שלכם, ואם לא – אולי זה הזמן להוסיף כמה…

אז בא לכם שנתקדם? אנחנו ב-Real Media מזמינים אתכם לפנות אלינו לטובת הכוונה וייעוץ בנושא בניית אתרי וורדפרס לעסקים. לפרטים נוספים, התקשרו – 03-5600-444