יכול להיות שגם אתם, כמו רוב העסקים, החלטתם לעבור לקונספט של חנות אינטרנטית לצורך שיווק המוצרים שלכם והגדלת רווחי החנות. ברכותינו! אתם נמצאים על הדרך הבטוחה למכירת מוצרים נוחה, במינימום אחסון ומינימום התעסקות עם המלאי. חנות אינטרנטית אכן מכילה יתרונות רבים כפי שרובנו כבר יודעים, אך היא כמו עניינים אחרים אינה עניין של קסם הקורה כלאחר יד. החנות הוירטואלית דורשת תחזוקה שוטפת, דאגה לחווית המשתמש, אבטחה מתקדמת ועוד. היא דורשת עבודה ותשומת לב דקדקנית לפרטים רבים.

יותר מזה, הרבה עסקים נופלים דווקא בשלב ההקמה של החנות, כאשר הם נעזרים באנשי מקצוע, שהם לעיתים אינם זוטרים בתחומם – אך מפספסים מספר שלבים מרכזיים בדרך שמורידים את הביצועים של האתר לתחתית ולשווא. אנחנו בטוחים שכרגע יש לכם עוד הרבה שאלות שעולות בראש, כמו: מהו תקציב השיווק הנכון לי? כמה להשקיע בגוגל וכמה בפייסבוק? איך בוחרים את המערכת הנכונה שממנה ננהל את החנות? אחרי שבנינו מאות חנויות אינטרנטיות מוצלחות – יש לנו את התשובות. אבל דווקא במאמר הזה, אנחנו רוצים לשתף 5 טעויות שאנשים עושים ולא מבינים אותן.

טעות #1: הקמת חנות אינטרנטית מצריכה שיווק, ולא מעט

הטעות של רוב האנשים היא נטיה טבעית של רוב האנשים: לחשוב ששיווק אינו מצרך חיוני מספיק, לאחר שהשקענו כבר אלפים ואולי אפילו עשרות אלפי שקלים במסגרת הקמת החנות. זה רק טבעי לחשוב שהעבודה על החנות הסתיימה ברגע שהאתר בעל המראה המנצח והממשק שובה הלב הוקם ועלה לאוויר. חשוב שנבין שיש מספר הבדלים בין הקמת חנות אינטרנטית לעבודה בחנות פיזית. אחד ההבדלים הבולטים הוא בתנועת הצרכנים – בעוד שכאשר מדובר בחנות פיזית, הצרכנים יכולים לראות את החנות ברחוב או בקניון לצורך העניין, באינטרנט הצרכנים לא יראו את החנות אם לא נשווק אותה. שיווק החנות באינטרנט יכול להיות בצורה אורגנית או ממומנת, זה לא משנה – העיקר הוא שהחנות תקבל חשיפה בכל דרך שהיא.

העצה שלנו: במקום להסתכל על שיווק תוך כדי הקמת חנות אינטרנטית כדבר ש"זולל" את תזרים המזומנים – הסתכלו על זה הפוך. הרי כבר השקעתם כסף על אתר, כבר השקעתם כסף על הקמת מערכות סליקה מתקדמות ועל דפי מוצר לכל אחד מהמוצרים שלכם. עכשיו נותר רק לממש!

אז זאת בדיוק הסיבה שאתם צריכים להשקיע על שיווק החנות שלכם, משום שכל שקל שיושקע היום יחזיר את עצמו מחר, ולמעשה יכסה את העלות הראשונית של הקמת החנות. אל תטעו, ככל שיעבור הזמן הלקוחות לא יגיעו מעצמם, אלא אם תפרסמו בצורה אפקטיבי, ואת זה ניתן לבצע בקלות באמצעות אנשי שיווק מקצוענים בתחומם. בחברת ריל מדיה, אנו דואגים לכם לפתרונות מא' ועד ת' עם בניית החנות האינטרנטית שלכם, מהרגע שהחנות עולה ועד לרגע בו אתם נדרשים לשווק אותה.

טעות #2: לא מנצלים את כוחו של השיווק האורגני

תבינו, כשכל אתר עולה לאוויר, באופן אוטומטי האלגוריתם של גוגל מכניס אותו לאינדקס החיפושים. בסעיף הקודם דיברנו על כך שאתם רוצים להגביר את תנועת הגולשים שלכם לאתר, וניתן לעשות זאת באמצעות שיווק. אך בסעיף הזה נציע לכם דרך נוספת להגדלת נפח הגולשים באתר שלכם! אם אתם מוכרים למשל חולצות לגברים, אתם יכולים להתברג בחיפושים של גוגל. כך, כשאנשים יחפשו בפעם הבאה את המונח "חולצות לגברים" אתם תופיעו, ותקבלו פרסום – מבלי להוציא עוד שקל.

מהי הטעות? מספר די גבוה של עסקים לא מכניסים את מילת המפתח שגוגל מחפש בדף המוצר שלהם. במילים אחרות, הם מוותרים על הכוח של מנוע החיפוש הגדול בעולם, רק משום שלא ידעו או מתוך חוסר תשומת לב לפרטים הקטנים. פעולה זו חשובה מכמה סיבות, ולא רק כדי לקבל תנועה מגוגל: סיבה נוספת היא שגוגל מסמן אתכם כאתר רלוונטי ואמין לגולש, ככל שיש לכם יותר כניסות לאתר. אז הכניסו מילות מפתח בשפע למוצרים שלכם ותהנו מתנועה טובה וחינמית ומדירוג איכותי אצל גוגל.

טעות #3: לא בודקים מול מי הם מתחרים

כשעסקים בוחרים ללכת על הקמת חנות אינטרנטית הם לעיתים מבצעים טעות אחת שעולה להם ביוקר: לא בודקים מה המתחרים שלהם מציעים, ואיך הם יכולים להיות טובים יותר או שונים מהם. כמו בעולם העסקי היומיומי, כשלקוח שואל אתכם "במה אתם שונים מכולם?" אתם מיד צריכים לדעת לשלוף את הבידול העסקי שלכם, וכך גם ברשת. הבעיה היא שברשת אף אחד לא יכול לשאול אתכם את השאלה הזו פנים מול פנים, ואז הפידבק שתקבלו הוא הרבה יותר גרוע – הם פשוט יהיו אדישים אליכם, ויצאו מהעמוד. לכן, כדי למנוע מצב כזה, עליכם להבהיר להם כבר מהרגע הראשון בו הם נכנסים לאתר במה אתם שונים, ולמה כדאי לקנות דווקא מכם. זה חייב להיות ברמה שהלקוח שלכם יגיד לעצמו בראש "זה לחלוטין שונה מכל מה שראיתי עד היום". אם לקוח אומר את זה לעצמו, כך תדעו שהצלחתם!

טעות #4: פועלים ללא אסטרטגיה מסודרת

מי שיגיד שאסטרטגיה מסודרת לוקחת זמן ולא שווה את זה, כנראה לא יודע איך בונים אסטרטגיה בצורה נכונה. אחד הדברים שחשוב לדעת בכל הנוגע להקמת חנות אינטרנטית הוא שאסטרטגיה ברורה מובילה לתוצאות ברורות. אסטרטגיה מעורפלת מובילה לחוסר יציבות, וכך למעשה אנחנו נתקלים שוב ושוב בבעלי חנויות שחווים את בעיית ה"יום כן, יום לא" במכירות דרך האתר. האסטרטגיה שלכם צריכה להיות מסונכרנת עם המטרות והיעדים שלכם בעסק.

טעות #5: לא משמרים את הלקוחות

כשלקוח קנה מכם במציאות, לרוב אתם תדעו איך לשמר אותו. תציעו לו כרטיסיה ייחודית, או שתתנו לו שירות כל כך טוב שהוא לא יוכל שלא לבוא בפעם הבאה. זו התרבות שצריכה להוביל את רוב העסקים בעולם, וזה לא שונה גם כאשר אנו מדברים על חנות וירטואלית. שמרו את הלקוחות שלכם בכל דרך אפשרית, עדכנו אותם בזמן אמת על המשלוח, בקשו מהם פידבק באופן אישי ועוד. כל מה שעולה על דעתכם שיכול לעזור לכם לשמר את הלקוחות, עשוי לעזור לכם לעלות על הגל ולשמר את הקיימים כך שיקנו מכם גם בפעם הבאה!

אז בא לכם שנתקדם? אנחנו בריל מדיה מזמינים אתכם לפנות אלינו לטובת הכוונה וייעוץ בנושא בניית אתרי וורדפרס לעסקים. לפרטים נוספים, התקשרו – 03-5600-444