איך לכתוב את המאמר המושלם לקידום אתרים (SEO)?

תוכן עיניינים

אנחנו חיים בעולם של מידע נגיש, בעולם שכל אחד יכול להביע את דעתו, בעולם שכל אחד יכול להפוך למומחה בתחום גם אם לא יפנה לאקדמיה ללימודים גבוהים.

בעולם שכזה מאוד קשה לבלוט, מאוד קשה לתפוס את תשומת הלב של הקוראים ועולם המאמרים ושיתוף המידע הופך לתחרותי יותר ויותר בכל יום שעובר.

כל פרויקט גדול מתחיל בצעד אחד קטן...
אתה מוזמן לעשות את הצעד הזה ולהשאיר לנו פרטים >>>

כדי לבלוט ולקדם את האתר שלכם יש לכתוב מאמרים שאנשים ירצו לקרוא, מאמרים שמכילים מידע רלוונטי אך בכמות ובצורה שתגרום לקורא לרצות להמשיך לקרוא וזו משימה לא פשוטה כלל.

אנשים רבים יגידו שהם לא יכולים לכתוב מאמרים מכיוון שאין להם כישרון מלידה לכתיבה או יטענו שאינם יצירתיים מספיק, אך לא כך הדבר.

כמובן שישנם אנשים שהחוש היצירתי המולד אצלהם מפותח יותר ויש להם כשרון התבטאות גדול יותר, אך זה לא אומר שאדם אחר לא יוכל לעשות את זה טוב מהם- בעזרת תרגול, צבירת ידע והמון ניסיון, כל אדם יכול להפוך למחבר כתבות מחונן.

בדומה לתהליך של כל נושא אחר בדיגיטל, ישנן גם מידע, טכניקות וטיפים שניתן לצבור באינטרנט (עולם של מידע כבר אמרתי?) לגבי כתיבת מאמרים.

במאמר זה אעבור איתכם צעד צעד אחר השלבים שאני מבצע כדי לכתוב מאמר ותוכלו לסגל עבורכם את השלבים או לפחות את חלקם.

שלב ראשון: בחירת נושא

זה נשמע מאוד הגיוני ובסיסי, אך זה לא משהו שיש להקל בו ראש.

הנושא של המאמר צריך להיות ממוקד, בחירת נושא כללי מידי תהיה פחות רלוונטית לקהל הקוראים שלכם והוא לא יבדל אתכם מכותבי מאמרים אחרים.

אני ממליץ לכם לפתוח טבלה באקסל ולהתחיל לחשוב על רעיונות למאמרים עוד לפני שהתחלתם לכתוב את המאמר הראשון ברשימה, ותוך כדי תנועה לשנות נושאים ולהוסיף חדשים.

שלב שני: מחקר מעמיק

לפני שאני מתחיל לפרט חשוב לי להדגיש כלל ברזל- אנחנו לא מעתיקים, אנחנו נחקור ונלמד מהאינטרנט ונשאב השראה מכותבי מאמרים נוספים.

בחרתם נושא? עכשיו זה הזמן להפוך למומחה בנושא עליו בחרתם לכתוב, תקראו מאמרים רבים של כותבים אחרים, אם מדובר במדריך שאתם רוצים לכתוב אז תתנסו בעצמכם בתחום שעליו אתם רושמים מדריך ותגיעו מוכנים לכתיבת המאמר.

אני מבטיח לכם שברגע שתקראו ותלמדו, יהיה לכם ביטחון בנושא עליו בחרתם לכתוב ומילים יתחילו להישפך מהר מאוד מהראש שלכם אל המחשב (או כל פלטפורמה אחרת).

שלב שלישי: בנו תוכן עניינים למאמר ותכנון מילות מפתח

אז מה זה בעצם תוכן עניינים למאמר?לכל מאמר צריך להיות פתיח, גוף המאמר וסיכום.

הפתיח והסיכום צריכים להיות מעניינים, הפתיח צריך לתת הקדמה מעניינת שתתפוס את עין הקורא, אם פישלתם בפתיח מעניין כנראה שהקורא לא יעבור אותו לגוף המאמר.

הסיכום צריך להשאיר חותם אצל הקורא, בחרו ציטוט מעניין, משפט סיכום שיגרום לקורא לפעול או כל דבר יצירתי אחר שעולה בראשכם.

גוף המאמר צריך להיות מורכב מפסקאות בעלות תתי כותרות, בחרו תתי נושא לנושא שלכם וכתבו על כל אחד מהם בכל פסקה, סדרו את הפסקאות בסדר הגיוני שייצור עניין אצל הקורא.

בנוסף, כמובן שרובנו כותבים מאמרים לשם קידום אורגני (SEO) עצמאי ולכן אנו רוצים להשתמש במילות מפתח, חשבו וכמובן בדקו אילו מילות מפתח רלוונטיות לאתר אותו אתם מקדמים וניתן לשלב במאמר אותו אתם רושמים.

שלב רביעי: מזל טוב, אפשר להתחיל לכתוב!

הגענו לשלב המעשי ביותר, הכתיבה.
לאחר שגיבשנו נושא, אספנו מידע וסידרנו את תוכן העניינים הגיע הזמן לכתוב מאמר לתפארת.

כמובן שהכתיבה הראשונה היא טיוטה ותוך כדי כתיבה תמצאו את עצמכם חוזרים אחורה, מתקנים ומוסיפים עוד מילים שיעלו בראשכם בדרך שתעשו.

השלב הרביעי הוא כנראה השלב הקשה ביותר, והטיפ שלי לשלב הזה הוא פשוט מאוד- פשוט תתחילו לכתוב, הצעד הראשון הוא תמיד הקשה ביותר וברגע שאזרתם אומץ ואנרגיה ועשיתם את הצעד הראשון, הצעדים הבאים יהיו קלים בהרבה.

שלב חמישי: מעבר על המאמר לתיקון טעויות

שלב חשוב שאסור לזנוח אף פעם, קראו את כל המאמר שלכם שוב ומצאו בו טעויות כתיב, ניסוחים שלא נשמעים טוב, נקודות ופסיקים שחסרים ומילים שלא מחדדות מספיק את מה שרציתם להגיד.

תקנו את מה שתרצו לתקן (וסמכו עליי-אתם תתקנו) ובנוסף מצאו איפה תוכלו להוסיף מילות מפתח לקידום שלכם, אני יודע שלא לכולם יש את הזמן או האנרגיה לעשות זאת אבל אני ממליץ לעבור שוב ושוב על המאמר לפני הפרסום (כמובן בתלות החשיבות של המאמר עבורכם).

עוד המלצה חשובה, היא בדיקה שהתוכן שלכם מקורי, כלומר לא רשום בצורה דומה באתר אחר או שלא רשמתם על נושא דומה באתר שלכם והמילים דומות למילים שכתבתן במאמר אחר.

שלב שישי: מזל טוב, חילוק לכותרות, הוספת קישורים ותמונות

סיימנו לכתוב את המאמר וכעת אנו מבצעים כמה שיפורים שיעזרו לנו בקידום האורגני שלנו, ראשית ניתן למאמר כותרת (H1) שתעניין את הקורא ותקרא לו לקרוא את המאמר. בנוסף ניתן לכל פסקה במאמר כותרת משנית (H2) וננסח אותה בצורה מעניינת.

בנוסף ניצור קישורים בתוך המאמר למאמרים אחרים שלנו, במיוחד במילות מפתח שבחרנו מראש והוספנו למאמר, חשוב ליצור קישורים כדי שהקורא יתעניין במאמרים נוספים שכתבנו הקשורים במאמר.
יש לשים לב לעשות זאת בצורה הנראית טבעית ולא בצורה ״שדוחפת״ מאמרים נוספים.

הצעד האחרון בשלב זה, הוא בחירת תמונות רלוונטיות למאמר, תמונות מושכות את העין ובנוסף מאמר עם תמונות מחזק את הקידום האורגני במאמר.

אף שלב הוא לא הסוף

סיימנו את המאמר רשמית ואנחנו מוכנים לעלות אותו, אני ממליץ כמובן לתזמן את העלאת המאמרים שלכם בסדר הגיוני (תלוי בכמות שאתם כותבים) ולא לעלות את כולם בפעימה אחת.

אז נכון יש כמה שלבים ברורים אבל הם אף פעם לא נגמרים, רצוי לחזור על מאמרים שכתבתם בעבר ולהוסיף בהם קישורים למאמרים חדשים שכתבתם אחריהם הקשורים בנושא, ולעדכן את המאמר אם ישנן התפתחויות חדשות (ובנושאים רבים תמיד יש) כדי להיות רלוונטים תמיד וכי הגולש תמיד יעדיף לקרוא מאמרים חדשים שבעיניו יראו רלוונטים יותר בגלל התאריך.

אם לא בניתם את האתר בעצמכם וודאו שהחברה לבניית אתרים שבנתה את האתר שלכם, נותנת לכם את האופציה לעדכן ולשנות מאמרים וכמובן תדריך אתכם איך לעשות כך וכיצד לתזמן מאמרים.

התשוקה שלכם היא כתיבת מאמרים או שאתם מחפשים קריירה בקידום אורגני? זכרו- גם אם לא קראו את המאמר הראשון שלכם, אל תוותרו, תמשיכו ללמוד ולהשתפר. במוקדם או מאוחר זה ישתלם עבורכם.

אולי יעניין אותך גם

WhatsApp
אנחנו זמינים לרשותכם גם בווטסאפ, לשיחת ייעוץ ללא עלות על הפרויקט הבא שלכם