לפני שאנחנו צוללים פנימה ועוסקים באופן ישיר בנושא אפיון אתרים, בואו נחזור יחד לפעם האחרונה שבה התארחתם במסעדה. למרות שאנחנו לא יודעים היכן אכלתם, מה עם אכלתם ועם מי, אנחנו יודעים בוודאות דבר אחד: המלצר לא הזמין לכם מנה על דעת עצמו, אלא התעניין בהעדפותיכם ומה תרצו לאכול. מצליחים להבין לאן אנחנו חותרים? 

אתר אינטרנט מכל סוג – מעמוד נחיתה ועד חנות מסחר, נבנה בהתאם לצרכים ולציפיות שלכם. לא במקרה אפיון אתרים נחשב לשלב הקריטי ביותר (ולא, אנחנו לא מגזימים), שכן לפיו מתקבלות ההחלטות שקובעות בסופו של דבר איך יראה ויתפקד האתר. ככל שהאפיון יתבצע בצורה מקצועית ויסודית יותר, כך התוצאה הסופית תהיה מרשימה ומדויקת יותר – לכם ולגולשים. 

אפיון אתרים: מתי יש לבצע אותו ומהי חשיבותו?

לפני שאנחנו משיבים על השאלה, אנו מזמינים אתכם לעשות ניסוי קטן ולהיכנס ל-5 אתרים שונים שאתם גולשים בהם על בסיס יומי (אתר מכירות, אתר חדשות וכיוצא בזה). תבחינו מיד כי כל אתר מאופיין במבנה שונה לחלוטין ובעיצוב הייחודי רק לו. הזהות המבנית והעיצובית אליה אתם נחשפים נקבעה בשלב האפיון עליו אנו מדברים. 

שלב אפיון אתרים מקדים תמיד את ביסוס התשתית והבנייה בפועל, כך שטכנית ניתן לקיים אותו כבר בפגישה המקצועית הראשונה. "אפיון" אולי נשמע לכם גדול ואולי גם קצת מאיים, אך בסופו של דבר מדובר על דו שיח – ביניכם ובין בונה אתר, הנשען על סט של שאלות ותשובות. לדוגמא:

  • מהי מטרת האתר? (יצירת תדמית או מכירת מוצרים?)
  • כמה דפים נחוצים באתר? 
  • מיהו קהל היעד שמכוונים אליו?
  • האם יש לעסק שפה עיצובית?
  • מהי החוויה שרוצים לספק לגולש? 
  • מה בעיקר חשוב לכם באתר?
  • האם ישנם רפרנסים לאתרים שאהבתם? במידה שכן, מה אהבתם בהם?
  • מהי מטרת האתר / מה רוצים להשיג?

חשוב להדגיש: באפיון אין נכון או לא נכון, אלא שיש מה את מה שנכון ספציפית לכם כבעלי עסק. ההוכחה לכך היא ההבדלים העצומים שיש בין האתרים השונים – במבנה ובעיצוב. בשלב האפיון נדרש מכם לתקשר באופן אינטואיטיבי את הבקשות, החלומות והציפיות שלכם מהאתר. תפקידו של בונה האתרים הוא לכוון אתכם, להציע לכם פתרונות, ולגבש אתכם יחד את הקונספט המוצלח ביותר שיבטיח חווית גלישה מצוינת. 

"יש לי אתר ואני מעוניין לחדש אותו. אצטרך לעשות אפיון מחדש?"

בהחלט. במידה שבבעלותכם אתר ואתם מעוניינים לחדש אותו ברמת המבנה, הטקסט, האופן בו הוא מחולק ועיצובו, יש לבצע אפיון שיתמקד במה נכון וראוי לשמר, מה כדאי לשפר ואילו חידושים ניתן ורצוי להטמיע.  

הצעד הראשון בבניית האתר שלכם? אפיון אתרים. והצעד המקדים את שלב האפיון? הפנייה שלכם אלינו! לפרטים נוספים וייעוץ מקצועי, אל תהססו לפנות. התקשרו כעת – 03-5600-444