האם אתם בעלי עסקים שמעוניינים להקים חנות וירטואלית? על פניו הקמה וניהול של חנות ורטואלית נשמעים כמו עסק פשוט. אך זה לא בדיוק המצב.

על מנת להצליח בנישה זו ולא ליפול למלכודות השונות, בנינו מדריך קצר שיפרוס בפניכם את הדרך להקמת חנות וירטואלית.

מדובר באתר אינטרנט, שבו משתמשים בוחרים מרחוק מוצרים ומבצעים הזמנה. ההצלחה והרווחיות של העסק תלויים באיכות האתר והפעלתו השוטפת.

 

להלן השלבים המרכזיים בבניית חנות ורטואלית

 

  1. בחירת שם לחנות הוירטואלית
    מומלץ לבחור שם קליל, שנוח לזכור ושישקף את הנישה בה מתמחה החנות. תשתמשו ביצירתיות ותשקיעו מחשבה בשלב זה.
  2. בחירת פלטפורמה
    על מנת לבחור פלטפורמה מתאימה, יש להבין תחילה את מטרת הפרויקט. להתחלה מהירה, השתמשו בפלטפורמות סגורות, שמאפשרות להקים אתר באופן מיידי ואינן דורשות ידוע טכנולוגי רב. אם אתם כבר מכירים את התחום, החלטתם להתרחב, והפונקציות הקיימות בפלטפורמת קוד סגור כבר לא עונות לצרכים, מומלץ להשתמש בפלטפורמות קוד פתוח, שמאפשרות גמישות גדולה יותר וביצוע התאמות רב יותר.
  3. רכישת שם דומיין
    דומיין הוא קבוצה של אותיות וסמלים, שמשתמשים מכניסים לשורת החיפוש. האפשרות הטובה ביותר היא כאשר שם הדומיין זהה לחלוטין לשם החנות.
  4. אחסון האתר
    מדובר במקום שבו מאוחסן כל המידע על משאבים, קבצים, מסדי נתונים וגיבויים  של החנות הורטואלית. קיימים שרתים שיתופיים המתאימים לחנויות קטנים, או שרתים ייעודיים שיתנו מענה ויאפשרו עצמאות לחנויות גדולות. מהירות טעינת דפי האתר, אמינות העבודה והאבטחה של החנות כולה, תלויים ישירות בספק האחסון.
  5. עיצוב האתר
    חשוב לשים דגש על חווית הקניה ונוחות המשתמשים. ניתן להשתמש בתבניות מוכנות או להזמין עבודה מבונה אתרים מקצועי או חברה שמתמחה בכך.
  6. מילוי האתר בסחורה
    במידה והיקף מלאי הסחורה קטן, אתם יכולים לטפל בזה בעצמכם על ידי מילוי הקטלוג באופן ידני. במידה ומדובר בהיקפים גדולים, ניתן להשתמש בשירותי מנהל תוכן או להיעזר בפרילנסר, שיאסוף מידע על המוצרים ויכתוב טקסטים שיווקיים.
  7. חיבור מערכות תשלום
    מומלץ לאפשר ללקוחות כמה שיותר אפשרויות תשלום, כדי שהם יוכלו לבחור את הדרך הנוחה ביותר עבורם (כרטיסי אשראי, תשלום באפליקציות השונות, תשלום טלפוני וכו').
  8. חיבור למשלוח
    קונים נוטים לציין שתי יתרונות מרכזיים לרכישה אונליין: חסכון זמן וכסף. לתנאי אספקה יש היבט קריטי בנושא חיסכון הזמן ולכן חשוב ביותר לספק שירותי משלוח נוחים ומהירים. הציעו למשתמשי החנות הורטואלית מגוון רחב של אפשרויות משלוח, אחרת הם יעברו למתחרים.

 

ישנן עוד סוגיות רבות ומורכבות שיש לקחת בחשבון בבניית חנות ורטואלית כמו מדיניות הפרטיות, עמידה בתנאי חוק הגנת הצרכן, אבטח זכויות יוצרים ועוד.

רוצים להתייעץ או לקבל הכוונה בכל הנוגע לעולם החנויות הורטואליות אנחנו ב-Real Media עומדים לרשותכם. לפרטים נוספים, התקשרו כעת  03-5600-444