"אנחנו לא צריכים לעבוד קשה! יש לי מתחרה שהאתר שלו מעוצב בצורה מושלמת! בדיוק ככה אני רוצה את האתר שלי!" – מפעם לפעם, ישנם לקוחות שפונים אלינו בבקשה מסוג זה. כחברה העוסקת בבניית אתרים ועיצובם, הרי שמשאלתנו היא לענות בצורה מושלמת על ציפיות הלקוח. עם זאת, האם הגשמת משאלותיו של הלקוח בהכרח תטיב עמו? התשובה היא שלא תמיד.

הקונספט העיצובי של כל אתר – תדמית או חנות, נקבע בראשית התהליך, בשלב האפיון הראשוני. (קראו בהרחבה על אפיון אתרים) בשלב זה יוצרים שפה עיצובית נכונה, שתכליתה להחמיא לאתר ולעסק ולהצליח לגעת ברגש של קהל היעד. אנו מציינים זאת, שכן לא כל שפה עיצובית מדליקה או אסתטית אליה נחשפתם, תהיה בהכרח נכונה לכם (לכם = לעסק שלכם). מעבר לכך, ישנו קו דק בין שאיבת השראה לגיטימית ובין העתקה בוטה. אז מה חשוב לדעת על שלב עיצוב אתר?

עיצוב האתר על בסיס שפה עיצובית מקורית וחדשה

עובדה מעניינת: רוב הלקוחות פחות מתעניינים במערכות ניהול התוכן והפלטפורמות לפיהן בונים את האתר. עובדה מעניינת אך לא מפתיעה: ממש כמו עם בניית בתים, החלק שבעיקר מחכים לו בדבר הגדול הזה שנקרא "בניית אתר", הוא שלב העיצוב. הצבעים, הפונטים, ה"טפטים" ושלל האמצעים העיצוביים, יוצרים זהות וחיים לאתר ומסיבה זו הם מלהיבים כל כך. 

אנו מאמינים גדולים ביצירת שפה עיצובית מאפס, המגובשת ונוצרת על בסיס עבודה משותפת – שלנו ושלכם. ובכל זאת, פעמים רבות ישנם לקוחות שאסטרטגיית עיצוב אתר מקורי לא ממש מרגשת אותם, והם נוטים יותר לשפה עיצובית אליה נחשפו ("ראיתי אתר יפה, כזו בדיוק אני רוצה!").

גלישה באתרים של מתחרים (אולי תופתעו) – מבורכת. דרך העשייה שלהם אתם יכולים ללמוד המון, ובין היתר להיחשף לקונספטים עיצוביים שונים. בעוד ישנם אלו המתמלאים בזכותכם בהשראה, יצירתיות ורעיונות ("נשתמש בגוון מסוים של תכלת, זה הולם את אווירת החופש שאני שואפת להעביר!"), ישנם אלו שממש רוצים להעתיק תבניות עיצוב שלמות. ומה דעתנו על זה?

כלל הזהב: עיצוב אתר מקורי, ייחודי ונכון (!) לכם

העתקה בעיתית מבחינה מוסרית, חוקית ומעל לכל – שיווקית-תחרותית. ולכן, במידה שראיתם קונספט עיצובי מסוים שאהבתם, נוכל לשאוב ממנו השראה ולהצמיח מתוכו שפה חדשה מקורית וייחודית לכם. תפקידינו (בין היתר) הוא למצוא את הבידול שלכם, ולהביא אותו לידי ביטוי מילולית וחזותית – בטקסטים שילוו את האתר ובעיצוב שיעטוף אותו. 

למרות שקשה ליצוק זהות ובידול עיצוביים לאתרים (הרי ישנם המון (!) אתרים), אנו עומדים באתגר הזה בהצלחה! היכנסו כעת ללשונית "תיק עבודות" כאן באתר שלנו והתרשמו ממגוון האתרים שבנינו ועיצבנו. תוך שניות תבחינו כי כל אתר מעוצב על בסיס קונספט שונה וייחודי, המבטיח עבור האתרים (עסקים) נוכחות בולטת וזכירה. 

אז שנדבר עוד קצת על עיצוב אתר? אנחנו ב-REAL MEDIA מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה, התקשרו – 03-5600-444