הוטג'ר?

הוטג׳ר הוא כלי לניתוח התנהגות הגולש באתר וחברה לבניית אתרים משתמשת בכלי המון כדי לסייע ללקוחותיה.
בניגוד לGoogle Analytics שמספק לנו נתונים מספריים, Hotjar מספק נתונים חזותיים שמספרים לנו את סיפור הגולשים באתרים שלנו, כלומר, מאפשרים לנו לבצע שיפור המרות.

להוטג׳ר יש כמה כלים מרכזיים כמו מפות חום של לחיצות באתר, צילום מסך של הגולשים-על מה הם הסתכלו וממה בחרו להתעלם ואף סקרים שיקפצו כפופ אפ לגולשים באתר שלכם.

בסרטון הזה ניתן ללמוד בדקה אחת מה הוא הייעוד של Hotjar ולמה כדאי להשתמש בו.

מדריך הרשמה והתקנת Hotjar

כדי להתחיל לעבוד עם Hotjar באתרכם יש צורך להירשם לשירות.
שלבי ההרשמה:

נכנס לאתר הבית של Hotjar בכתובת- www.hotjar.com

נלחץ על הכפתור האדום שעליו רשום ״Try it free".

בדף שנפתח כעת נוכל לבחור להירשם באמצעות שם וכתובת מייל או להשתמש בחשבון הגוגל שלנו.

השלב הבא הוא לבחור סיסמא למשתמש שלנו, שימו לב שהסיסמא שאתם בוחרים צריכה להיות מורכבת (אות גדולה,מספרים, סימן).

כעת נמלא את פרטי הארגון שלנו: מה תפקידנו ושם הארגון.
בנוסף נשאלת שאלה האם אתם מתכוונים לנהל אתרים של לקוחות עם המשתמש שלכם, ניתן לשנות את ההגדרה הזאת בהמשך בכל מקרה.

השלב האחרון בהרשמה הוא בעצם פרטי האתר שאותו תרצו לנתח בעזרת כלי הHotjar.

חיבור אתר וורדפרס לHotjar

לאחר שנרשמנו נוכל לממשק את אתרנו למערכת ה-Hotjar כדי להתחיל להשתמש בו, נעשה זאת בעזרת השלבים הבאים:

1)נכנס ללוח הבקרה בוורדפרס בעזרת פרטי המשתמש שסיפקה לנו חברה לבניית אתרים כדי להתקין את תוסף הוטג׳ר לוורדפרס.

2)ניגש לתוספים-> ״תוסף חדש״ ונחפש בשורת החיפוש את התוסף ״Hotjar".

3)נבחר בתוסף עם הלוגו של Hotjar , נתקין ונפעיל אותו.

4)לאחר התקנת התוסף נכנס להגדרות בלוח הבקרה של וורדפרס וכעת נפתח לנו תת לשונית חדשה שנקראת Hotjar.

5)עכשיו נצטרך את הHotjar ID של המשתמש שלנו, כדי להגיע אליו נחזור ללוח הבקרה באתר Hotjar ונעביר את העכבר על לשונית ל"Setting" (בצד ימין העליון בדף) ונבחר באפשרות הראשונה ״Sites&Organizations".

6)כאן נוכל למצוא את המספר שאנו צריכים ליד כתובת האתר, נעתיק את המספר ונדביק אותו בוורדפרס שלנו, כעת האתר מסונכרן.

אפשרויות הניתוח ב-Hotjar

כעת לאחר סנכרון האתר אנו יכולים להתחיל שימוש בכלים של הוטג׳ר דרך לוח הבקרה:

כלי ראשון-מפות חום

מפות חום נותנות לנו את האופציה לנתח את התגובות של הגולשים באתר שלנו, יש כמה סוגי מפות חום שעוזרים לנו לנתח מה טוב או פחות טוב בדפים שלנו, היכן הגולשים יותר מונעים לפעולה והיכן פחות.

סוגי מפות החום הקיימות בהוטג׳ר:
מפת קליקים- בעזרתה נוכל לראות היכן הגולשים הקליקו יותר או פחות באתר.
מפת תזוזה- מראה לנו היכן הגולש העביר את העכבר או את האצבע באתר.
מפת גלילה- מפה שמציגה בפנינו עד איפה הגיעו הגולשים בגלילה בדפים לפי אחוזים.

בנוסף אפשר לפצל את מפות החום לפי מכשירי מחשב, סלולר וטאבלטים.

כלי שני- הקלטת מסך

כלי נוסף שיעזור לנו בניתוח התנהגות הגולשים הוא הקלטת המסך, בכלי זה תוכלו לרכוש מספר הקלטות מסויים ותוכלו לצפות בהקלטת מסך של הגולשים שלכם:
תנועת העכבר שלהם, על מה הם לחצו, באיזה דפים הם נשארו יותר זמן ובאילו הם יצאו מהר יותר.

זהו כלי עוצמתי מאוד לניתוח, הקלטת המסך נותנת לנו גם את האופציה להוסיף הערות תוך כדי צפייה.

ואם יש לכם מספר גולשים רב ואתם רוצים לבחון רק את אלו שנשארו הרבה זמן באתר? או אלו שהגיעו לדף ספציפי? אין בעיה, בהוטג׳ר ניתן לסנן את הגולשים לפי פרמטרים כאלו.

כלי שלישי- נתוני לקוח

היכן הגלש נטש את האתר? לאן הוא הגיע בדפים ולמה הוא לא הגיע לשלב הרכישה? אלו שאלות שכל בעל אתר יכול לשאול את עצמו.

להוטג׳ר יש כלי שיכול לענות על השאלות הללו, הוא בעצם מנתח את המסלול של הגולש, מהיכן הוא הגיע לכל דף ובאיזה דף הוא החליט לעזוב את האתר.

בנוסף חשוב להדגיש שבכלי הזה הנתונים הם רטרואקטיבים. כלומר- נוכל לקבל מידע על נתונים היסטורים גם לפני הפעלת הכלי (בניגוד להקלטת המסך ומפות החום שאנו צריכים להפעיל).

כלי רביעי- ניתוח טפסים

השארת פרטים זה אחד הכלים החשובים ביותר באתר אינטרנט, ממנו מגיעים לקוחות פוטנציאלים לעסקיכם.
הוטג׳ר מספקים כלי של ניתוח ההתנהגות של הגולשים בהקשר הטפסים.

באמצעות כלי זה ניתן לנתח את האינטראקציה עם הטופס, האם השאירו אותו ריק למרות שהתחילו למלא, כמה זמן לקח למלא את הטופס וכדומה.

כלי חמישי- פידבק גולשים

זהו בעצם כלי לדו שיח עם הגולשים, להבין מהם בצורת פידבק מה הם חושבים על האתר.
כולל- סקרים, שאלונים וטפסים שניתן לבקש מהגולש למלא.

הוטג׳ר גם נותנים לוח בקרה על הפידבקים שניתן לנתח על ידי גרפים ונתונים.
כמובן שאת הדברים הללו אנחנו יכולים לעשות גם ללא הוטג׳ר אבל הוטג׳ר עושה את זה פשוט יותר ועם כלי ניתוח הבנויים בתוך המערכת.