כאשר מחפשים אתר או דף מסויים במנועי החיפוש מופיע תחתיו תיאור על הדף או המאמר.
התיאור הזה חשוב מאוד לקבלת החלטות של הגולש האם לבחור להכנס לדף שלכם או לדף אחר, הבעיה היא כזאת: מנועי החיפוש אינם נותנים הרבה מקום לרשום מידע רב ובנוסף יש דפים רבים שמתחרים על תשומת הלב של הגולש.

אבל תתפלאו לדעת שניתן להשיג המון מהמקום הקטן שמנועי החיפוש נותנים לכם, והמאמר יתן לכם את הכלים כדי להשיג זאת בקלות ולשפר את הקידום האורגני של האתר שלכם.

איך משנים meta?

יתן לשנות את ה meta באתר בעזרת הקוד, ואם אתם אינכם מבינים בקוד בניית אתרים תוכלו לבקש זאת מהחברה לבניית אתרים שלכם אך יש דרך לעשות זאת גם בעצמכם בעזרת תוסף.

התוסף שעושה את זה בצורה היעילה והנוחה ביותר למשתמש הוא התוסף Yoast SEO , התוסף מאפשר לכם לבצע זאת בדף העריכה.

לאחר התקנת התוסף תוכלו להיכנס לדף עריכת הדף/פוסט שתרצו לשנות את meta, גללו את הדף מטה וזה יראה כך:

התוסף נותן לכם את האופציה לעדכן את הmeta גם במובייל וגם בגרסת המחשב השולחני.
כדי להתחיל בעריכה יש ללחוץ על ״ערוך סניפט״ ותופיע עבורכם האופציה גם לערוך את הכותרת וגם את תיאור ה meta.

טיפים לכתיבת הmeta

אל תשמשו בהעתק הדבק

אל תקחו את מה שרשום בדף שאתם רוצים ליצור לו את המטא ותעתיקו את ההתחלה שלו, כדי למשוך את תשומת הלב של הגולש אתם צריכים לכתוב סיפור שיגרום לגולש לרצות להיכנס לאתר שלכם, קחו ותשקיעו זמן כדי ליצור תוכן משכנע.

אל תתנו למנוע החיפוש ליצור עבורכם אוטומטית

ברגע שאתם לא מעדכנים את המטא , הוא פשוט יקח את הפסקה הראשונה של הדף כנראה ויכניס אותה כמטא לדף או למאמר.
אתם כתבתם את הדף הזה ואתם יודעים לאפיין את התקציר עליו בצורה הטובה ביותר.

רשמו קטע קצר וקולע

אל תפריזו עם מה שאתם רושמים, תיאור מטא גדול מידי יגרום לגולש להפסיק לקרוא או לא להתחיל לקרוא מלכתחילה, לתוסף Yoast יש תכונה שהוא נותן ציון לאורך הטקסט של הכותרת והתיאור שלכם ומאוד כדאי לעקוב אחרי זה ולהקשיב לתוסף.

שימו לב למילות מפתח

מילות מפתח חשובות לקידום האורגני של האתר שלכם, וזה בא לידי ביטוי גם בתיאור וכותרת הmeta לדפים שלכם.
השתמשו במילות מפתח המסכמות את הנושא של הדף שלכם וחוזרות על עצמן בכמה דפים באתר שלכם, כדי לשפר את הדירוג שלכם בגוגל.

מילות מפתח רלוונטיות בלבד

תהיו אמינים והוגנים כלפי הגולשים שלכם, אל תרשמו מילות מפתח או תיאור שאינו מתקשר לנושא הדף רק כדי ליצור מלכודת ולגרום לגולשים להיכנס לאתר שלכם.
בסופו של דבר אתם רוצים שהגולשים יחזרו לאתר ויאהבו אותו, אם תשתמשו במלכודות קליקים רק תגרמו לגולשים שלכם לדיסוננס לאתר והם ינטשו אותו מהר מידי ולא יחזרו אליו, וגם את זה גוגל מזהה.

תרשמו עבור קהל היעד שלכם

הכתיבה שלכם חייבת להיות מותאמת לקהל היעד שאתם רוצים שיכנס לאתר שלכם ואליו אתם מפרסמים (אם החלטתם ללכת על קידום ממומן למשל), כל קהל יעד מגיב אחרת למסרים שונים ולכן יש לחשוב ולתכנן זאת ולדעת מי קהל היעד שלכם.

בצעו בדיקה לmeta שלכם

אם אינכם רואים תוצאות רצויות לאחר שבוע של שימוש בתיאור וכותרת meta מסוימים, נסו לשנות אותם ולראות אם המצב משתפר.
חשוב מאוד לעשות ניסוי וטעייה בכל הנושא של הקידום האורגני בכלל וגם בmeta בפרט.

השקעה משתלמת

כאשר לא קיימים תיאורי meta לדפים שלכם, דרושה ממכם השקעה גדולה של כתיבת תיאורים נכונים ומשכנעים וזה יכול לקחת הרבה זמן.

אך ההשקעה הזאת בסוף משתלמת לכם, מכיוון שתיאורים המנוסחים היטב ישדרגו אתכם מבחינת הקידום האורגני בגוגל ויגרמו לגולשים ברשת לבחור אתכם על פני מתחריכם.