משבר הקורונה פגע בתחומים רבים בחיינו והתחום הכלכלי הוא אחד מהם, אחד הנפגעים שנפגעו כלכלית הכי הרבה במהלך המשבר שפקד את העולם הם העסקים הקטנים.

עסקים קטנים שלא יבצעו פעולות כדי לעבור את משבר הקורונה ולא ינצלו את ה״זמן המת״ שנוצר בו, לא ישרדו.

אך למרות ההשפעות השליליות של הקורונה, המשבר יכול להביא לשינוי ״סדרי עולם״ בכלכלה העולמית, והמשבר טומן בחובו הזדמנות, ומי שיקח את ההזדמנות בידיים ימצא את עצמו במצב טוב יותר מלפני המשבר ואף טוב הרבה יותר.

אחד הנכסים החזקים ביותר של כל עסק קטן הוא כמובן אתר האינטרנט שלו והנוכחות הדיגיטלית שלו. לכן לבעלי העסקים הקטנים כדאי לנצל את הזמן הפנוי שנוצר להם כדי לשפר ולמנף את העסק דרך הנוכחות הדיגיטלית שלהם, לבצע פעולות אשר בשגרת היום יום העמוסה והצפופה של העצמאי היו כמעט בלתי אפשריות.

תוכלו לבצע פעולות למינוף אתרכם בעצמכם או בעזרת חברה לבניית אתרים שתוכל לעזור לכם גם בימי הקורונה.

לכן צוות ריל מדיה אסף עבורכם עשרה דרכים ופעולות שתוכלו לעשות כדי למנף את העסק שלכם בזמן כדי שהמשבר יחלוף, ידכם תהיה על העליונה:

כתיבת תוכן איכותי

השקיעו בתוכן באתר שלכם, גם בדפים הפנימיים המסבירים על השירותים שלכם וגם בבלוג באתר שלכם, תוכן איכותי מתוגמל על ידי גוגל ומשבר הקורונה הוא זמן מעולה לשדרג את הקידום האורגני שלכם.

ההמלצה שלנו? שמרו על פשטות בתוכן שלכם, חשבו על מה שהגולשים באתרכם ירצו לדעת ומה הם יכולים לשאול את עצמם על הנושא שאתר האינטרנט שלכם עוסק בו.

במודעות שלכם צריכה לצוף המחשבה שהגולשים הם לקוחות פוטנציאלים ובכך שתענו על שאלות רבות שנשאלות בגוגל באמצעות תוכן איכותי, מעמיק ומקצועי- הסיכוי של הגולשים להפוך ללקוחות בפועל הוא גבוה הרבה יותר.

כתיבת תוכן איכותי

תזמנו את התוכן בצורה חכמה

כתבתם תוכן איכותי ופרסמתם את כולו ביום אחד? רעיון פחות טוב.

הגולשים שלכם יוצפו במאמרים ויכול להיווצר מצב שמאמר איכותי ידחק למטה ולא יקבל את החשיפה הנכונה בשבילו. בנוסף, גוגל מזהים כאשר מעלים מאמרים בתדירות תכופה ויתנו לאתרכם דירוג גבוהה יותר כאשר אתם שומרים על תדירות נכונה של העלאת מאמרים.

בעמודי הוורדפרס יש אפשרות לתזמן את זמן העלאת המאמר, לכן אין צורך לחכות ואתם יכולים לעלות ללוח הבקרה שלכם את המאמרים ופשוט ליצור תזמון למתי שתרצו לעלות את המאמר.

צרו רשימת תפוצה ללקוחותיכם

רשימת תפוצה או בשמה המקצועי ״דיוור״ היא כלי נהדר לשמור על קשר רציף עם הלקוחות שלכם, באמצעות רשימת התפוצה תוכלו לעדכן את הלקוחות שלכם על מאמרים חדשים שהועלו לאתר, מבצעים הקשורים בעסק שלכם או סתם לברך בחגי ישראל.

חשוב לגרום לרשימת התפוצה להרגיש אישית ולא משווקת מדי כדי לא ליצור אנטגוניזם אצל הלקוחות שלכם, ככל שהלקוח ירגיש שהפנייה היא אישית יותר הוא ישתף פעולה עם ההודעות שאתם שולחים עליו.

ישנם אתרים מומלצים לרשימות תפוצה כמו mailchimp שמחזיקים בתוסף לוורדפרס ובכך עושים את החיים של המשתמשים שלהם קלים יותר.

הפכו את האתר שלכם למהיר יותר

אתר מהיר הוא אולי הבסיס החשוב ביותר לחוויית המשתמש באתר שלכם, אתר איטי הוא אתר שהגולשים בורחים ממנו וגוגל מורידה בדירוג- חד וחלק.

בעל עסק קטן, שהאתר שלו הוא אחד הנכסים החשובים ביותר שלו צריך לשים דגש גדול על מהירות האתר שלו כדי לא להפסיד לקוחות פוטנציאלים מהסיבה הזאת, וכמובן הדירוג של האתר בגוגל יכול להיות קריטי להתקדמות העסק.

שיפור מהירות הפך להיות פשוט כיום, ניתן לעשות זאת בעצמך לשיפור מהירות בסיסית באמצעות תוספים כמו התוסף WP Rocket, או שכמובן להיעזר באיש מקצוע שיבצע שיפור מהירות באתר שלכם בצורה רחבה ומקצועית יותר.

השקיעו ברשתות החברתיות

פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ודומיהם הם מקור כניסה ומקור ללקוחות פוטנציאלים הגדול ביותר שקיים (אולי חוץ ממנוע החיפוש של גוגל), גם אם עד היום לא השתמשתם בהם ולא יצרתם דף עסקי ברשתות החברתיות- אף פעם לא מאוחר.

מצאו את הרשת החברתית המתאימה לכם ביותר והשקיעו את רוב זמנכם בדף העסקי ברשת הזאת, תצרו לעסק שלכם קהילה חזקה ,קהילה חזקה היא כלי חזק מאוד עבור עסקים.

השקיעו ברשתות החברתיות

בצעו קידום ממומן (PPC) לעסק שלכם

קידום ממומן יכול לספק עבורכם תוצאות מיידיות יותר מאשר קידום אורגני, קידום ממומן הכוונה היא קידום בכסף במדיות החברתיות או במנוע החיפוש של גוגל.

כמו כל דבר בעולם הדיגיטל גם קידום ממומן אפשר לבצע בצורה עצמאית, אך אם תעשו את זה בצורה לא נכונה ותחקרו לפני- הפרויקט שלכם יגמר בהפסד של כסף.

אם אינכם רוצים לבצע את הקידום בצורה עצמאית, שכרו חברה העוסקת בקידום ממומן אשר יצרו עבור העסק שלכם החזר השקעה (ROI) גבוהה.

שפרו את עיצוב האתר שלכם

״אין טוב ממראה עיניים״ זו לא סתם קלישאה, אנשים קונים עם העיניים ואם האתר שלכם מצד אחד לא יראה מודרני וחדיש ומצד שני מותאם לנישה אותה אתם מוכרים/מותאם לקהל היעד שלכם אז יכולה להיווצר בעיה.

השקיעו זמן וכסף כדי לשפר את העיצוב של האתר שלכם ולהפוך אותו ליפה יותר וטכנולוגי יותר מהמתחרים שלכם, מה שיתן לכם יתרון תחרותי שיהיה חשוב ביותר לאחר משבר הקורונה.

נתחו את ביצועי האתר שלכם

כדי להשתפר צריך לנתח מה עובד טוב ומה עובד פחות טוב, ולשפר את שניהם.

השתמשו בתוספים כמו גוגל אנליטיקס כדי לקחת את הנתונים, לעבד אותם ולהשתפר עבור הגולשים העכשוויים שלכם וכדי לגרום לגולשים אחרים להגיע לאתר שלכם.

גוגל אנליטיקס הוא כלי מעולה כדי לנתח את האתר שלכם, לשפר אותו וליצור שיפור המרות גבוה יותר כדי למנף ולקדם את המצב הכלכלי של העסק שלכם.

נתחו את ביצועי האתר שלכם

אספו המלצות מלקוחות עבר

אופציה נוספת לשפר את האתר שלכם ואת הנוכחות הדיגיטלית שלכם היא לבקש מלקוחות עבר שלכם לשלוח לכם או להוסיף במדיות החברתיות המלצות על העסק שלכם.

זהו זמן מעולה למצוא זמן ולבקש המלצות מלקוחות רנדומליים וחשוב יותר מלקוחות ״גדולים״ אם יש לכם כאלה.

המלצות גורמות לגולשים חדשים לתחושת אמינות בעסק שלכם.

צרו שיתופי פעולה דיגיטליים

דרך מעולה לחזק את הנוכחות הדיגיטלית שלכם היא יצירת שיתופי פעולה עם עסקים נוספים בדיגיטל.

למשל פרסום מאמר אורח בשם העסק שלך באתר של עסק אחר יכול ליצור עבורך לקוחות חדשים ולחזק את הקידום האורגני (על ידי קישור מאתר אחר המפנה לאתר העסק שלכם).

תהיו יצירתיים ונסו ליצור עבורכם ועבור המשתף פעולה שלכם יעילות משיתוף הפעולה.

נוכחות דיגיטלית ממונפת יכולה להציל את העסק שלכם

משבר הקורונה הוא מכה כלכלית קשה לרוב העסקים, מהגדולים לקטנים אך כל משבר מביא איתו הזדמנות.

בעזרת פעולות באתר שלכם וברשתות החברתיות בנוסף לפעולות נוספות שתבצעו בעסק שלכם ובחיים שלכם, תוכלו לקדם את העסק שלכם ולהביא את עצמכם לחיים טובים יותר.

״בדרך כלל, הזדמנויות מחופשות לעבודה קשה, ולכן רוב האנשים אינם מזהים אותם״ -אן לנדרס

בהצלחה!