האתר VisualPing מאפשר לכם לעקוב אחרי כל אתר ברשת, מה שבעצם האתר עושה הוא לצלם תמונת מסך של הדף אותו אתם רוצים לשים במעקב, ולהשוות אותו לתמונת מסך הבאה שהאתר מצלם בזמן שתקבעו.

לפי האתר של VisualPing חברות גדולות כמו אפל, קוקה קולה, אדידס ועוד משתמשות באתר ובצדק, האפשרויות העומדות בפני אנשים פרטיים ועסקים הן רבות.

בתור אדם פרטי אפשר לעקוב אחר מוצר מסויים כדי לדעת אם המחיר ישתנה, אם יוצאים כרטיסים לאירוע שאתם מחכים לו או נפתחה הרשמה לקורס שאתם מעוניינים בו.

בתור בעל עסק האפשרויות רבות עוד יותר – ניתן לעקוב אחרי שינויי מחירים אצל המתחרים, אצל שינויים בדירוג של גוגל בחיפוש אחר מילת המפתח הרלוונטית עבורכם, ולעקוב אחר שינויים באתר שלכם עצמכם כאשר לא רק אתם בעלי גישה לאתר.

איך זה עובד?

השימוש בכלי הוא פשוט מאוד וידידותי:

נכנסים לאתר של VisualPing ובתיבת הקישור מוסיפים את הקישור של הדף שאותו אנו נרצה לשים תחת מעקב ולוחצים על כפתור ה"GO".

כעת כל הדף יופיע ויש באפשרותכם לבחור אזור מסוים בדף שעליו נרצה לבצע מעקב (למשל אזור המחיר של המוצר), מתחת לאזור זה נרשום את כתובת הדואר האלקטרוני שלנו שאליה נרצה שיגיע עדכון במקרה של שינוי באזור שבחרנו.

ב"Check" נבחר את תדירות הזמן שVisualPing יבצע בדיקה לאתר- כל 5 דקות, כל חצי שעה, כל שעה , כל יום או כל שבוע.

אפשרויות מתקדמות

אם לוחצים על הלשונית Advanced נפתחות עבורנו אפשרויות מתקדמות.

  1. האפשרות הראשונה היא בחירה בין שלושה סוגי השוואה:
    1. השוואה ויזואלית (Visual-Compare) – זו השוואה שנעשת על ידי פיקסלים בעזרת צילום מסך שהאתר עושה לחלק אותו אנו שמים במעקב.
    2. השוואת אלמנטים (Web-Compare) – זו השוואה שנעשה על ידי קבצי HTML ולא על ידי פיקסלים (תמונת מסך).
    3. השוואת טקסט (Text-Compare) – בהשוואה זו תקבלו התראה למייל על שינויי טקסט שנעשו באתר, VisualPing ישלח לכם את הטקסט ששונה באדום ואת הטקסט החדש בירוק.
  2. האפשרות השנייה באפשרויות המתקדמות היא כמה זמן לאחר טעינת הדף תרצו ש-VisualPing יחכה לפני שיבצע צילום מסך ויסרוק את השינויים באתר.
  3. האפשרות הבאה היא האם להוסיף פרוקסי כאשר האתר מסרב לבדיקה של VisualPing.
  4. האפשרות הרביעית היא בחירת מידת השינוי שעליו תרצו לקבל התראה- שינוי קטן ( כל שינוי בעצם), בינוני וגדול ( רק שינויים משמעותיים בדף) .
  5. מתחת לאפשרויות שעברנו עליהן כרגע ניתן לבחור גם שם להתראה.
  6. האפשרות הבאה נועדה כדי לפתור סיטואציה בה אתם צריכים קודם לבצע פעולה באתר (כמו למלא טופס או לסגור פופ אפ) לפני שבוצע צילום מסך לאתר.
  7. למשל במילוי טופס ניתן ללחוץ על האפשרות "Type" ושם למלא את שם השדה ואחריו את התשובה שאנו רוצים למלא, לאחר מכן ניתן להוסיף פעולה נוספת של "Click" ואז לרשום את כפתור ה״שלח״.
    באתר קיים הסבר רחב יותר על אופן הביצוע של הפעולות הללו.
  8. האפשרות האחרונה נקראת "Keyword Alert"- האפשרות עובדת רק במצב של השוואת טקסט, כאן תוכלו לבחור מילה מסויימת וכאשר המילה תמחק מהדף, תוסף לדף או שניהם- תקבלו התראה לדואר האלקטרוני על כך.

להיות מעודכן לפני כולם

הכלי VisualPing הוא כלי שימושי מאוד הן למשתמשים פרטיים, בעלי עסקים וחברה לבניית אתר וורדפרס המחפשים פתרונות הקשורים למעקב אחר אתרים.
הכלי הוא חינמי עד שני אתרים למעקב אך המחירים להגדלת הכמות זולים בהחלט ונגישים לכל כיס.
האפשרויות הרבות שנותן הכלי הופכות אותו לכלי שימושי מאוד אצל החברות הגדולות בעולם, ואם הן מוצאות בו שימוש כנראה שגם לכם הוא יכול להתאים.