אין בעל עסק או עצמאי שלא חושש שמתישהו עלולה להיגמר לו העבודה או הפניות, אנשי עסקים רבים מבינים כי הם צריכים לפזר את הסיכונים שלהם ולשווק את העסק שלהם במס׳ ערוצים כדי להימנע מקריסה כלכלית. בניית אתר הוא חלק לא מבוטל מפעילות שיווקית של עסק, שכן אתר אינטרנט יכול להכניס לבעליו לידים, פניות, מכירות ולהוות כלי חיזוק מכירות מצוין בנוסף להיותו כלי יחסי ציבור חשוב בעידן הדיגיטלי של היום.

מה שהיה מובן מאליו עד לא מזמן קיבל חיזוק עצום בדמות נגיף עולמי – המכירות באינטרנט הן הקניון הטוב ביותר והפלטפורמה הטובה ביותר לגופים ולאנשים שרוצים לבצע מכירות רבות ולשפר רווחים.

בעקבות הסגר שנוצר ברוב רובו של העולם בעקבות נגיף הקורונה, גם יותר אנשים שלא עשו זאת לפני החלו לרכוש דרך האינטרנט וגם כאלה שרכשו בעבר באמצעות האינטרנט הגבירו את קצב הרכישות שלהם באונליין.

אם אתם בעלי אתר אינטרנט מכירתי או מתכוונים לפנות בקרוב לאיש מקצוע או חברה לבניית אתרים כדי ליצור לעצמכם פלטפורמת מכירה באינטרנט – הנה לכם כמה טיפים על איך תוכלו לשפר את המכירות שלכם ולהיות שחקן מרכזי בעיני לקוחותיכם:

פיתוח אתר אינטרנט – מה אני צריך לדעת בנושא?

החלק הזה מיועד למי שאין לו ידע קודם ומחפש לבנות אתר בשיטת עשה זאת בעצמך, אם יש לך ידע מקדים אתה יכול להתקדם לנושא הבא.

בטח שאלתם את עצמכם "אני רוצה לבנות אתר ללא ידע טכני? מה אני צריך?"

כל אתר אינטרנט ברשת צריך כתובת, הכתובת נקראת דומיין וזה בעצם המזהה שלנו ברשת – ניתן לקנות דומיינים באתר רבים ברשת והתשלום עליהם הוא בדר״כ שנתי ומתחדש כאשר טווח המחירים נכון להיום הוא בין 55 ל 100 שקלים, יש חברות שגובות יותר, אך זאת פשוט הוצאה מיותרת. פרסמו מאמר מצוין בנושא שמבצע השוואת מחירים לדומיינים ישראלים

ניתן לבנות האם הדומיין שלכם פנוי וזמין לרכישה כאן

רשמו בתיבה את כתובת האתר שלכם:

בדיקה האם הדומיין פנוי

לחצו Search ותקבלו תוצאה האם הדומיין פנוי או לא:

תוצאות בדיקת דומיין

הדבר השני שאנחנו צריכים זו חברה שתאחסן את האתר שלנו, האתר שלנו צריך להיות מאוחסן על שרת מסוים (שנמצא בחוות שרתים) כדי שיהיה חשוף לגולשים ברשת 24/7. התשלום על אחסון אתרים הוא בדר"כ חודשי.

הדבר האחרון שלו נזדקק היא פלטפורמת בניית אתרים, אנחנו כמובן ממליצים על בניית אתרי וורדפרס ושימוש בתוסף אלמנטור, תוסף ישראלי שלא מצריך ידע טכני כדי לעצב את האתר שלכם! וכמו בכל תחום, ממליצים לפנות לבעל מקצוע שעוסק בבניית אתרים

שלב ראשון בתהליך הקמת אתר אינטרנט – יעדים וקהל היעד

לפני שקופצים למים העמוקים ומתחילים בשלבי הקמת אתר אינטרנט יש לחשוב על היעדים וקהל היעד של האתר שאתם הולכים לבנות ולאפיין את האתר בצורה נכונה.

זהו אולי החלק הכי חשוב אז אנא ממכם אל תוותרו עליו.

אתם צריכים לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  • למי מיועד האתר (מיהו קהל היעד)?
  • מה קהל היעד יחפש באתר ואיזה ערך יתן האתר לקהל יעד זה?
  • האם המטרה הראשית של האתר היא לספק מידע? למכור? לגרום לגולש להשאיר פרטים? וכוליי
  • מי הם המתחרים או האתרים הדומים לאתר זה?
  • אילו צבעים יבלטו באתר ומה הם אמורים לשדר ולייצג?

עצת הזהב שלנו? תרשמו הכל! שהרעיונות רשומים לפניכם יהיה לכם קל יותר לדעת מה אתם מתכוונים לעשות ומה צריך לשנות במהלך התהליך.

תכנון מבנה האתר לפני תהליך בניית אתר

אני יודע שהאצבעות שלכם מדגדגות להתחיל לעבוד, אך יש עוד שלב אחד לפני שאתם מתחילים לבנות את האתר באופן מעשי – תכנון מבנה האתר.

בשלב הזה תחשבו איך אתם רוצים שהאתר יראה:

  • איך יראה דף הבית באתר ומה מופיע בו? (טפסי יצירת קשר/סרטון/יתרונות החברה/קישור לבלוג וכדומה).
  • אילו דפים פנימיים יופיעו באתר – אודות? יצירת קשר? בלוג? שירותים של החברה? דפי מוצר?.
  • איך יראו הפוטר וההדר ומה מוצג בפוטר ובהדר של האתר? (מאמרים, פרטי יצירת קשר, רשתות חברתיות ועוד).
  • איזה תהליך יעבור הגולש/הרוכש באתר? מדף הבית דרך כפתור שהוא ילחץ עליו ועד רכישה בפועל.

לאחר ששרטטתם לעצמכם (בין אם בראש ובין אם על נייר או קובץ במחשב) איך יראה האתר, זה הזמן להתחיל לבנות.

הנחת יסודות – הגדרות בפלטפורמה, תוספים, פתיחת דפים והכנת תפריטים

לפני שאני מתחיל לבנות את האתר עצמו אני אוהב לבנות בסיס כדי לא לשכוח את הדברים החשובים הללו ולהיזכר בהם בסוף העבודה.

מומלץ מאוד לבצע הגדרות בסיסיות בפלטפורמה בה אתם בונים (למשל בוורדפרס) כמו לשנות את שם האתר, לבדוק שאזור הזמן נכון, אם שכפלתם אתר אחר אז כדאי למחוק את כל המידע הקודם.

לאחר מכן פתחו עמודים הרלוונטים לתכנון שעשיתם לאתר, כרגע ללא עריכת הדפים כלל אלא פתיחת הדפים עם השם הרלוונטי ושינוי הurl לקישור המתאים לדף.

בשלב הבא הוסיפו לאתר תוספים שאתם הולכים להשתמש בהם – אלמנטור, yoast וכדומה – שימו לב לא להוסיף תוספים מיותרים כדי לא להכביד על האתר. בנוסף אתם יכולים גם להתחיל להוסיף תמונות שאתם יודעים שתשתמשו בהם באתר וגופנים.

ולסיום צרו תפריט הממחיש את מפת האתר כדי שיופיע בהאדר, פוטר או כל מקום אחר שתרצו שהגולש יוכל לפנות לדפים אחרים על ידי התפריט.

עיצוב האתר

כעת ניתן להגיד שהגענו "לתאכלס" בבניית האתר, לאחר דרך ארוכה של תכנון, מחקר והנחת יסודות הגיע שלב העיצוב הגראפי

הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות בעיצוב האתר הוא כנראה לעצב את דף הבית שלכם, הכריכה של האתר שלכם והפנים שלו.

השקיעו המון בדף הבית שלכם כי בסופו של דבר ממנו רוב האנשים יכנסו לאתר והוא יקבע תוך שניות אם הגולש ממשיך לדפים נוספים ואם הוא משאיר פנייה או רוכש באתר.

למרות שדף הבית הוא עמוד אחד בלבד הוא ימשוך את רוב רובו של זמן העיצוב שלכם, מכיוון שרוב הדפים הפנימיים הם בעלי עיצוב דומה ולכן מומלץ לסיים עיצוב של דף פנימי אחד מא' ועד ת' ולאחר מכן לשכפל את העיצוב ולבצע שינויים קטנים שיתאימו אותו לאופי הנושא של הדף הרלוונטי.

כמובן שיש בפניכם משימה של לעצב גם את ההדר והפוטר באתר, הפופאפים (אם יש) ובנוסף את דפי המאמרים או המוצרים (אם יש כאלה באתר שלכם).

כתיבת תוכן האתר ו"יציקתו"

הגיע השלב של כתיבת תכנים עבור האתר שלכם, מומלץ כמובן להיעזר באיש מקצוע שיעזור לכם בכתיבת תוכן עם אופן שיווקי או מנוסח בצורה טובה יותר לאתר שלכם.

שלב זה יכול להיות קצת מעייף וארוך אך אם יש לכם תשוקה לנושא שעליו אתם כותבים, הכתיבה תעבור בצורה קלילה יותר ובצורה מהירה יותר.

כמובן שבתוכן הכוונה היא לכל הדפים הפנימיים באתר שלכם, לדף הבית שלכם וכל הסקטורים בו ולמאמרים.
מאמרים נוספים תוכלו להוסיף תוך כדי שהאתר באוויר לכן אל תשקיעו זמן רב מדי על כתיבת מאמרים בשלב זה ואל תעקבו את השקת האתר בגלל נושא זה.

כל פרויקט של בניית אתר דורש בדיקות בסיומו

האתר שלכם צריך לעבוד טוב ולספק עבור הגולש חווית גלישה טובה וזה מצריך ממכם לבדוק את האתר על בוריו, אל תתעצלו ובדקו כל כפתור באתר, כל קישור באתר וכל אות באתר.

לא תרצו לאבד רכישה או לתסכל אדם המעוניין במוצרים שלכם רק מכיוון שהוא לא הצליח להשאיר פרטים או לבצע הזמנה בפועל.

השקה והמשך תחזוקה

כל אדם יודע שלא ניתן לנוח על זרעי הדפנה במשך זמן רב כדי להצליח, וכך גם בבניית אתרים.

כנראה שההשקה של האתר לא תהיה מושלמת ולמרות הבדיקות שביצעתם יהיו באגים ויהיו בעיות באתר שתצטרכו לעבור עליהם ולתקן אותם.

כמובן שגם לאחר שכל הבעיות יטופלו, כדי שהאתר שלכם יישאר רלוונטי ולספק ערך רב עבור גולשים – תצטרכו לתחזק אותו בצורה תדירה (בהוספת מוצרים חדשים, מאמרים חדשים ובטיפולים בבאגים או פרצות אבטחה שיכולים לקרות).

שאלות נפוצות בתהליך של בניית אתר

תהליך בניית האתר יכול להיות מורכב, אך אנו עושים את זה פשוט עבורכם: בשלב הראשון חשוב לבחור דומיין, אחסון ולהחליט אם בונים את האתר באופן עצמאי או פונים לחברת בניית אתרים, בשני המקרים יש צורך להבין מי קהל היעד, לאפיין את מבנה האתר כך שיהיה ממיר, לעצב את האתר ולסיום – לבנות אותו.

מדובר בתהליך שברובו יצירה ולכן המחירים משתנים, אנו בריל מדיה להעיד בריל מדיה שהמחיר אצלנו הוא נגזרת של שעות העבודה המושקעות כפול המחיר לשעה. חשוב לבדוק היטב שעובדים עם חברה מקצועית שמנסה לייצר לכם החזר השקעה ולא לספק לכם אתר שמהווה כרטיס ביקור נטו היות ובמקרה כזה עדיף לחסוך את הכסף.

במידה והדומיין שאתם רוצים תפוס, אנו ממליצים לנסות שילובים נוספים של אותו שם, במידה ומדובר בעסק שקהל היעד שלו ישראלי נמליץ על סיומת co.il במידה והעסק הוא גלובאלי אנו ממליצים על סיומת com או net, במידה ומדובר בארגון או עמותה דומיין של org.il יכול להתאים גם כן.

השראה לעיצוב האתר ניתן לקבל מהרבה מקומות, בינהם: אתרים בתחום/אתרים של מתחרים אתרים מאותו ענף או גם אלמנטים מסוימים מאתרים אחרים שלא בהכרח מאותו תחום שלכם. חשוב מאוד לא להעתיק שום דבר וליצור ביטול באופן עצמאי