לאחרונה חזרתי להתאמן במכון הכושר ליד הבית, לפני מספר ימים מצאתי את עצמי מתלבט בין כמה סוגי יוגורט חלבון שנמצאים בסופר השכונתי.

לאחר התלבטות קצרה נזכרתי שחבר קרוב המליץ לי על אחד ממותגי יוגורט החלבון וטען שהוא טעים יותר וגם בריא יותר מהאחרים, ובסופו של דבר ההמלצה של החבר היא זאת שגרמה לי לרכוש את היוגורט בפועל.

תדמית וניהול מוניטין של חברה מורכבים מדעת קהל הלקוחות, כשלחברה יש יותר לקוחות מרוצים אז המוניטין שלה הוא גבוהה יותר, ואין שגריר טוב יותר מלקוח מרוצה.

לקוח מרוצה מביע את שביעות הרצון שלו בערוצים תקשורתיים רבים – במדיות החברתיות, פורומים, ארוחות משפחתיות, מפגשים חברתיים ועוד.

אם בניתם אתר וביצעתם טעיות של מתחילים בזה שעוד לא הוספתם המלצות של לקוחותיכם לאתר, כדאי שתתחילו להוסיף אותן אך כדאי שתעשו את זה נכון.

למה להוסיף המלצות לאתר?

כל איש מקצוע שעוסק בתחום בניית אתרים יודע זאת היטב – הגולשים אינם מכירים אתכם ולכן לא סומכים עליכם לא משנה כמה האתר שלכם בנוי יפה.
אתם יכולים להיות הכי מקצועיים בעולם, הכי טובים במה שאתם עושים ובנוסף הגונים ובעלי כוונות טובות, אך הגולשים אינם יודעים זאת ולכן אין לצאת מנקודת הנחה שהם ישכרו את שירותכם.

אתם צריכים לשדר אמינות באתר שלכם והדרך הכי טובה לשדר נאמנות היא להציג המלצות וביקורות מהלקוחות שלכם במיוחד אם מדובר בלקוחות גדולים ומוכרים.

כשאתם מחפשים מלון לחופשה הקרובה שלכם בבוקינג ומתלבטים בין שני מלונות דומים כאשר המחיר שלהם כמעט זהה. אם לאחד מהם יש 1000 ביקורות עם ציון ממוצע של 9.5 ולאחר 100 ביקורות עם ממוצע של 8.0, דיי ברור באיזה מלון תבחרו, וכך גם לקוחותיכם.

סוגי ההמלצות ואיך מומלץ להציגם באתרכם

המלצה מצולמת

אחת מההמלצות האמינות והטובות ביותר, כשגולש רואה סרטון המלצה הוא ירגיש שההמלצה היא אמינה יותר מכיוון שהממליץ חושף את פניו ולטונציית הדיבור שלו יש חשיבות גבוהה.

אם ברשותכם סרטוני המלצות, כדי מאוד להציג את ההמלצות בצורה של קרוסלת סרטונים של המלצות.

המלצות כתובות

המלצות או מילה טובה שקיבלתם בווטסאפ, בדואר האלקטרוני, בהודעת SMS או בכל דרך אחרת, כדאי ואף רצוי להציג באתר שלכם (כמובן באישור הממליץ).

המלצות מסוג זה כדאי שיהיו בקרוסלת המלצות בעיצוב שתבחרו לעצמכם, וכדאי מאוד להוסיף תמונה של הממליץ (משפר אמינות) ואם אתם ספקי B2B מומלץ לרשום באיזו חברה הוא עובד ומה תפקידו.

מכתבי המלצה הכתובים על נייר רשמי

המלצה הכתובה על נייר רשמי (או נייר פירמה) היא המלצה רשמית שהיא בדרך כלל נכתבת על ידי ממסד או חברה.

בנייר הפירמה מצויין שם החברה, מתנוסס לוגו החברה והוא מעוצב ברוח החברה – מה שיוצר אמינות גבוהה יותר להמלצה רשמית אצל הגולש.

המלצות בפייסבוק ובגוגל

רוב העסקים בארץ שקיימת להם נוכחות דיגיטלית מחזיקים בדף עסקי בפייסבוק ובנוסף העסק שלהם קיים ב Google My Business, לקוחות יוכלו להשאיר ביקורות לעסק שלכם בפלטפורמות אלה וכדאי להציג גם אותם באתר.

ישנם תוספים רבים שיעזרו לכם להעביר ולסנכרן את הביקורות הללו באתר הוורדפרס שלכם.

לקוחות שלנו

לא מדובר בהמלצה בהגדרה שלה אך עדיין מאוד מומלץ להציג באתר שלכם מי הם הלקוחות שלכם כדי ליצור אמינות גבוהה יותר אצל הגולשים שלכם.

כשגולש מזהה את אחת החברות בין הלקוחות שלכם הוא ירכוש כבוד גדול יותר כלפי העסק שלכם, במיוחד אם מדובר בחברות גדולות ומוכרות במשק.

קחו לתשומת ליבכם שאתם זקוקים לאישור של החברות הללו כדי להציג אותן באתר שלכם, אם הלקוח שלכם הסכים להציג את שמו או שם החברה שלו באתר שלכם – בקשו ממנו את לוגו החברה והציגו את הלוגו תחת סקטור הלקוחות שלכם.

מתי לבקש המלצה?

תזמון בקשת המלצה היא נושא בפני עצמו, אסור לשכוח שבסופו של דבר לכל אדם יש את ענייניו האישיים ואת העיסוקים שלו וכדי לרשום המלצה טובה (וזה מה שאנחנו מחפשים) הוא צריך לפנות זמן.
לכן חשוב לבקש את ההמלצה בזמן הנכון שבו הלקוח מרוצה מאוד מהעסק שלכם:

  • אם ביצעתם את העבודה ברמה גבוהה והלקוח דואג להחמיא לכם – זהו זמן מצויין לבקש מהלקוח את המחמאות בכתב.
  • אם סיפקתם ללקוח שלכם ערך מוסף שעולה על מה שמצופה ממכם – זהו זמן מצויין לבקש מהלקוח המלצה.

למרות מה שציינתי לפני כן, אל תתביישו ואל תרגישו לא בנוח לבקש המלצה.
זה לגיטימי בכל עסק ובכל תחום וזה עוזר לכם לשדרג את עצמכם ואת העסק שלכם והגיוני מאוד לבקש המלצות כשסיפקתם את השירות או המוצר שמצופה ממכם לספק.

אנשים מאמינים לחוכמת ההמונים

רבים בעולם מעדיפים לרכוש מותגים כי הם לא רוצים לקנות ״חתול בשק״, מותגים נוצרו כי אנשים בחרו לקנות את המוצרים שלהם, כי אנשים בחרו להמליץ עליהם וכי אנשים אוהבים את המותגים הללו.

המלצות בסופו של דבר הופכות חברות ועסקים קטנים למותגי על, הכל תלוי באיכות השירות ובאיכות המוצר של העסק.

ולכן אם אתם מספקים שירות או מוצר איכותיים ומקבלים עליהם מחמאות ואנשים ממליצים עליכם, הציגו את ההמלצות בגאון – זה יעזור לכם לרכוש המלצות נוספות ולקוחות נוספים.