החלום הרטוב של כל בעל עסק שנכנס לעולם הדיגיטל הוא להפוך להצלחה מסחררת במכירות בחנות וירטואלית באינטרנט ולהרגיש שהעסק שלו הופך להצלחה בעולם המכירות באינטרנט.

בנוסף לחלום הזה ישנו חלום נוסף לבעל העסק והוא להיות מקום ראשון כשמחפשים את התחום שלו בגוגל, מה שיקנה לו חשיפה גדולה באמצעות מנוע החיפוש הגדול בעולם, שרוב אוכלוסיית העולם עושה בו שימוש.

שני החלומות הללו אולי נפרדים בראש של חלק מבעלי העסקים (ואצל מוכרי הדרופ שיפינג), אך יש בינהם קשר גדול ממה שהם יכולים לצפות.

לא מספיק ליצור חוויית קנייה טובה למשתמש, לא מספיק ליצור עיצוב אשר מושך את העין לחנות ולא מספיק להוסיף את המוצרים האיכותיים ביותר. חנות דיגיטלית זקוקה לקידום אורגני.

קידום אורגני לחנות דיגיטלית

תהליך הקנייה אשר מתחיל בגוגל

כדי להמחיש בצורה הטובה ביותר עד כמה גוגל חשובה לבעלי החנויות הוירטואליות באינטרנט ניקח את הדוגמא לחנות הוירטואלית המוכרת בעולם, כמובן שאנחנו מדברים על האימפריה של אמזון.

לרובנו יצא לרכוש באמזון וגם אם רק ביקרתם באתר של אמזון ידוע לכם שניתן למצוא באתר כמעט כל מוצר אפשרי בעולם, עם מערכת חיפוש חכמה וחוויית קנייה קלה ומהירה.

אך למרות כל היתרונות של אמזון, אמזון עדיין זקוקה לגוגל.

נתון מוחשי לכך הוא ש35% מהקניות באמזון מתחילות במנוע החיפוש של גוגל, גולשים שמחפשים מוצר מסוים בוחרים לחפש אותו במנוע החיפוש של גוגל למרות שבסופו של דבר יקנו אותו באמזון.

הנתון הזה מלמד שלמרות כוחה העצום של אמזון, החשיפה הענקית וההיכרות של העולם המערבי איתה, עדיין החברה לא מספיק חזקה כדי לא להופיע במקומות הראשונים בגוגל ולשמור על הכנסותיה.

מה שנכון לאמזון כנראה נכון הרבה יותר לבעלי העסקים הקטנים שמוכרים באינטרנט ונכון גם לאלו שרוצים להיכנס לעולם המסחר הדיגיטלי בעתיד.

SEO לחנות דיגיטלית

קידום אורגני בחנות הדיגיטלית

עם כך הבנו שאכן הקידום האורגני לחנות הדיגיטלית הוא חשוב באותה רמה כמו בכל בניית אתרים אחרים, אז איך עושים זאת נכון?

ניתן לקדם חנות וירטואלית בעזרת כתיבת מאמרים ובלוג באתרי חנויות דיגיטליות הוא לא מחזה נדיר, לכן מאמרים ארוכים, מקצועיים ובעלי מידע חשוב יכולים לספק עבורכם שיפור משמעותי במיקום בגוגל.

חשוב מאוד שהאופי של המאמרים לא יהיה מכירתי מדי כדי שהגולש לא ירגיש שאתם מנסים ״לדחוף״ לו מוצרים, אך אכן חשוב מאוד להוסיף קישורים למוצרים באופן עדין.

דרך נוספת לקידום חנות וירטואלית בצורה אפקטיבית היא ליצור שיתופי פעולה (בתשלום או לא בתשלום) עם אתרים אחרים בתחומים הרלוונטים אליכם, כדי שאתרים אלו ימליצו על המוצרים שאתם מוכרים ויוציאו קישור לאתר שלכם.

גוגל מחשיבים אתרים שמקבלים קישורים מאתרים אחרים (במיוחד אם האתרים הללו בדירוג גבוה אצל גוגל) כאתרים איכותיים ולכן מעלים אותם בדירוגם במנוע החיפוש.
ישנן כמובן דרכים נוספות שתוכלו לקדם את האתר שלכם ותוכלו למצוא כמה מהן במאמר שכתבנו בבלוג האתר שלנו על קידום אתרים באופן עצמאי.

האם קידום אורגני בלבד זה מספיק?

את התשובה כולכם כבר ניחשתם, והתשובה היא כמובן לא.
תהליכי מכירה שמתחילים בחיפוש בגוגל (קידום האורגני) מהווים 35% מהמכירות באינטרנט אך ישנם 65 אחוזים נוספים שעליכם לנצל כדי למקסם רווחים.

בנוסף לקידום החנות באמצעות קידום ממומן, הרשתות החברתיות ואזכורים באתרים אחרים (שמהווים ביחד כ20%) הכלי החזק ביותר הוא החיפוש בתוך החנות הוירטואלית.

שוב נחזור לאמזון כדי להמחיש זאת בצורה הטובה ביותר, אמזון השקיעה מיליוני דולרים כדי להפוך את האתר שלה לפופולרי כל כך ואת מערכת החיפוש שלה למוצלחת כל כך.
התוצאה? 48% מהמכירות של אמזון מתחילות במערכת החיפוש שלה – סוג של תפנית בעלילה לכל מה שנאמר במאמר.

אמזון לא מסתמכת רק על גוגל וכך גם אתם צריכים לעשות, ברגע שאתם צוברים רכישות רבות ולקוחות חוזרים – אתם צריכים להקל ולפשט את החיפוש של המוצרים כדי שבפעם הבאה שהם יקנו באינטרנט הם קודם כל יחפשו אצלכם.

אמזון אולי מצליחה להגיע ל 48% בזכות עצמה אך כדי להגיע לזה היא השתמשה בפלטפורמות אחרות המון בהתחלה ואחת מהן היא גוגל, לכן עד שתגיעו לאחוזים דומים ולמכירות גבוהות מספיק אנו ללא ספק ממליצים לכם להשקיע משאבים רבים בקידום האורגני לחנות הוירטואלית שלכם.

להשתמש במנוע החיפוש הגדול בעולם כדי למקסם רווחים

70% מהישראלים הגולשים באינטרנט מחפשים פתרונות קודם כל בגוגל, זה לא משנה מה אתם מוכרים ומי קהל היעד שלכם – אם אתם פונים אליו ומצפים למכור לו באינטרנט, הוא יחפש את מבוקשו בגוגל.

אם באתר תדמיתי אי אפשר להתעלם מקידום אורגני אפשר להגיד בביטחון שגם באתר חנות דיגיטלית בלתי אפשרי להתעלם מהקידום האורגני.

חשבו על כמות הלקוחות שתוכלו להוסיף למאגר הלקוחות שלכם בעזרת הקידום האורגני בגוגל, לקוחות שבפוטנציאל יוכלו להפוך ללקוחות קבועים ונאמנים.