יש האומרים שלא ניתן לקבל הזדמנות שנייה בעולם העסקים, אך האם תחום הדיגיטל אינו משנה את הטענה הזאת? והאם הזדמנות שנייה של לקוח יכולה להיות שווה זהב עבור בעל עסק המפרסם את מוצריו או שירותיו?.

רבים מהגולשים באינטרנט מוצאים עצמם מחפשים שירות או מוצר בגוגל, אך בעולם רבוי הסחות הדעת של היום אותם גולשים נוטשים את האתר לפני שיוצרים קשר או מבצעים רכישה בפועל, לאחר מכן אותם גולשים נתקלים במודעות מסוימות הנוגעות לנושא אותו חיפשו ובו התעניינו.

התפקיד של בעלי עסקים בעולם הדיגיטל הם לתפוס את הגולשים הללו ולהזכיר לגולש שלא מאוחר להשלים הזמנה או להשאיר פרטים בנוגע למה שהוא חיפש.

האסטרטגיה הפופולרית ואחת הממירות לפעולה כיום נקראת רימרקטינג (Remarketing) או ריטרקטינג (Retargeting).

האם גוגל ופייסבוק מאזינות למיקרופון של הטלפון שלנו?

בשנים האחרונות צצות קונספירציות רבות על כך שפייסבוק וגוגל מאזינות למיקרופונים בסמרטפונים שלנו ובאמצעות פיענוח שיחות שאנו מבצעים עם קרובינו על נושאים מסוימים אנו מקבלים פרסומים ומודעות הקשורים באותם נושאים.

הקונספירציות האלה הגיעו עד לקונגרס האמריקאי ובשימוע שנערך למארק צוקרברג (מנכ״ל ומייסד פייסבוק) לגבי פרטיות המתשתמשים בפייסבוק, טען מנכ״ל פייסבוק שפייסבוק אינה מאזינה למיקרופונים כלל.

אז איך בכל זאת אנו מקבלים פרסומות בבוקינג על המלונות ביעד הבא שאליו תכננו להגיע?

(כמובן לאחר שהקורונה תחלוף) התשובה היא חד משמעית- ברגע שנכנסנו לבוקינג וחיפשנו מלון ביעד, בוקינג ״מטרגטת״ אותנו ופרסומים הקשורים ביעד שחיפשנו יופיעו לנו ברשתות החברתיות ובמודעות באתרים נוספים אחרים.

איך אסטרטגיית רימרקטינג (Remarketing) עובדת?

ניתן לעשות רימרקטינג באמצעות כלים רבים,וכדי לעשות זאת ללא ידע טכני כנראה יהיה לכם צורך לפנות לחברה כמו חברה לבניית אתרים.

ניתן לעשות רימרקטינג באמצעות טוויטר, אאוטבריין-טאבולה, yahoo, לינקדאין ורשתות חברתיות נוספות.

אאוטבריין וטאבולה הם כלים מעניינים מאוד לביצוע רימרקטינג אך האסטרטגיה הפופולרית ביותר כרגע היא בעזרת שתי ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק, במיוחד בקרב קהל המפרסמים הישראלי:

רימרקטינג בגוגל

רוב האוכלוסייה בישראל המשתמשת באינטרנט מחפשת את רוב חיפושיה בגוגל, ממוצרים שברצונם לרכוש, בעלי מקצוע ושירותים שבהם הם מתעניינים.

השיטה שבה גוגל מבצעת רימרקטינג היא בעזרת פיקסל שאותו ניתן ליצור בממשק הקידום הממומן של גוגל-Adword , את הפיקסל מטמיעים בקוד של דף נחיתה או בדפים באתר שלנו.

הפיקסל הוא סוג של cookies שבעזרתו גוגל ״מסמנת״ את הגולש אשר שהה באתרכם או נחשף לדף הנחיתה שלכם, גוגל נותנת לכם את האפשרות לפרסם לגולשים הללו.

בנוסף לפיקסל ישנם דרכים נוספות ל״טרגט״ גולשים דרך גוגל, כמו למשל גולשים הצפו בסרטוני היוטיוב שלכם או השתמשו באפליקציה שלכם.

רימרקטינג בפייסבוק

כמו גוגל, הרשת החברתית הותיקה פייסבוק היא מאוד פופולרית בקרב גולשים ישראלים וגם בפייסבוק כמות הגולשים המחפשים אנשי מקצוע, שירותים ומוצרים גבוה במיוחד בהשוואה לרשתות החברתיות האחרות.

רימרקטינג בפייסבוק עובד בצורה דומה לזה של גוגל, גם כאן נשתמש ב״פיקסל״ שנטמיע באתרנו כדי למצוא גולשים אשר התעניינו בשירותים שלנו וביקרו באתרנו.

הפיקסל יזהה את המשתמשים כאשר הם נכנסים לאתר הפייסבוק בדפדפן שלהם ויציג בפניהם את המודעות הממומנות שאנו מפרסמים ברשת החברתית.

רימרקטינג בטאבולה ואאוטבריין

למי שלא שמע על טאבולה ואאוטבריין, מדובר בכלים מהטובים ביותר לפרסום דיגיטלי כיום.

הפרסום נעשה בעזרת מאמרים מקצועיים המופיעים באתרי תוכן גדולים כמו מאקו, ynet וכדומה.

אותם מאמרים יופיעו בסוף כתבות התוכן של האתר ויוצגו עם הכותרת ״יכול לעניין אותך גם״, הנראות של הכתבות האלו נראת מקצועית ביותר ולא יוצרת לגולש קונוטציה שלילית הנלוות לפרסום.

בתוך המאמר יוטמעו קישורים אשר יפנו לאתר המפרסם, כדי שהגולש שקורא את הכתבה יכנס לאתר המיועד, ישאיר פרטים או יבצע רכישה בפועל.

לכן בעזרת שימוש בפיקסל, נוכל לאתר את הגולשים שהתעניינו בנו ואמצעות אאוטבריין או טאבולה נוכל להציג בפני אותם גולשים את הכתבות הרלוונטיות אליהם עם הרימרקטינג.

האם יש לעסק שלי צורך ברימרקטינג?

אלא אם אתה לא מעוניין להרוויח לקוחות חדשים (לידים) או כסף, אז כדאי מאוד להכיר את עולם הרימרקטינג שהופך להיות התחום הרלוונטי ביותר בשיווק הדיגיטלי של היום.

זוהי אסטרטגיה שגורמת לייעול הפרסום בעזרת טירגוט קהל יעד שכבר התעניין או הגיע לעסק שלכם בעבר, חיזוק המותג שלכם בקרב הגולשים ושיפור יחס ההמרה.

באמצעות רימרקטינג נוכל לגרום לצרכן לא לשכוח אותנו וכמובן, להעניק הזדמנות שנייה לגולש ליצור קשר עם העסק שלנו או לרכוש את מוצרינו, וזה אכן שווה זהב.