לא פעם פותחים בעלי עסק חנות אינטרנטית ומצפים להצלחה מיידית, כאשר בפועל החנות לא תמיד זוכה לשגשוג המצופה. כדי להביא לצמיחה של החנות ולהעלות את כמות המכירות שהיא מניבה, יש להכיר את התחום היטב ולנקוט במספר צעדים חשובים.

איך אפשר לגרום לחנות שלי להצליח יותר?

קיימות מספר סיבות אפשריות שבגללן לא מתבצעות מספיק מכירות בחנות אינטרנטית, ובהתאמה גם דרכים לפתור אותן ולמכור יותר:

הבעיה – האתר לא מקבל מספיק חשיפה

חנות אינטרנטית היא תשתית נהדרת שמאפשרת מכירה נוחה של מוצרים, אבל בדרך כלל היא לא מפרסמת את עצמה. כלומר, זה שהחנות קיימת זה מעולה, אבל חשוב ליידע לקוחות אפשריים על קיומה, ולמשוך אותם לבקר בה.

הפתרון

מומלץ לפרסם את החנות הוירטואלית באמצעים אחרים, כמו פייסבוק, אינסטגרם, אתרי אינטרנט שונים ועוד. כאשר העסק נמצא בחיתוליו ולא מוכר עדיין על ידי מסה גדולה של אנשים, אפשר ורצוי להיעזר במעגל החברתי הקרוב ובקהילה – לבקש מחברים להפיץ את הבשורה, לפרסם את החנות בקבוצות וואטסאפ (בגבולות הטעם הטוב). בנוסף, אפשר לעודד הגברת חשיפה על ידי מבצעי "חבר מביא חבר" שנהוגים בהרבה חנויות אינטרנטיות.

הבעיה – האתר לא מפורסם לקהל היעד הנכון

אם קראת את הפסקה הקודמת וחשבת לעצמך: "אבל אני משקיע\ה המון בפרסום! למה האתר בכל זאת לא מצליח?", יתכן שמאמץ הפרסום מושקע במקומות הלא נכונים. לכל עסק יש קהל יעד מסוים שתוצרי העסק הם רלוונטיים לו ביותר. חשוב להגיע אל האנשים האלה ממש, ולא לבזבז מאמצים על צרכנים שלא יביעו עניין.

הפתרון

למקד את השיווק לערוצים רלוונטיים שבהם משוטטים לקוחות שהעסק יכול לעניין אותם. לצורך העניין, אם העסק מוכר מוצרים לאנשים מאוד מבוגרים, יכול להיות שלא כדאי להשקיע את מירב מאמצי הפרסום במקומות כמו אינסטגרם, שם ייחשף אליו בעיקר קהל צעיר. על מנת להבין היטב את קהל היעד ולהגיע אליו, כדאי להתייעץ עם אנשים שנמנים על הקבוצה המסוימת הזו, ולשאול אותם לגבי מנהגי הגלישה שלהם באינטרנט, והיכן הם בדרך כלל נחשפים לפרסומים שמעניינים אותם.

הבעיה – האתר לא בנוי היטב 

אם מבחינה שיווקית האתר מפורסם היטב ומגיע בדיוק לקהל היעד הנכון, אבל עדיין לא מתבצעות בו קניות רבות, יתכן שהבעיה היא באתר עצמו. יכול להיות שהוא בנוי באופן שמקשה על חוויות החיפוש והקניה, ולכן – למרות שמגיעים אליו גולשים רבים, הם לא מצליחים או לא מעוניינים להשלים את הרכישה.

הפתרון 

האופן שבו חנות וירטואלית נראית והנוחות שבה אפשר לשוטט בה הם קריטיים להצלחה שלה. אם היא תיראה לא רצינית, המוצרים בה יוצגו באופן לא אטרקטיבי, הסידור הפנימי שלה יהיה מבלבל ולא נוח לשימוש, מעמד התשלום יראה לא מאובטח מספיק – כל אלה עלולים לגרום ללקוחות לתסכול או רתיעה, מה שעלול למנוע מהם לבצע רכישה. על מנת להבטיח ביצוע מיטבי של כל האמור לעיל – יש להשקיע את מירב המאמצים בבנייה של אתר טוב ונוח. קיימות אפשרויות חינמיות לעשות זאת, אך הן מחייבות ידע מקצועי או זיקה לתחום, וכן עבודה רבה. כמו כן, קיימות גם חברות שמספקות את השירות הזה ושירותים נלווים (למשל קידום), ויכולות במקצועיות רבה לבנות אתר רציני ואסתטי.

לסיכום

על מנת להעלות את שיעורי המכירות שמתבצעים דרך חנות אינטרנטית ולהגדיל את הצלחתה, יש לשפר שלושה מדדים עיקריים: שיווק מספיק, שיווק ממוקד יעד, ואתר בנוי היטב ונוח לשימוש.