חנויות אינטרנטיות מהוות כיום רכיב מרכזי בהתנהלות ובהכנסה של עסקים רבים. הצמיחה המהירה של הזירה הזו והפופולריות הגוברת שלה מביאות עימן תחרות מאתגרת, אבל גם הזדמנות פז לפיתוח העסק ולשיפור המכירות. בעזרת יישום של מספר צעדים חשובים וכן קבלת עזרה מקצועית של מומחים בתחום, תוכלו להעלות משמעותית את כמות המכירות של החנות הוירטואלית שלכם.

להיות הטובים ביותר

קנייה אינטרנטית הופכת בהדרגה לערוץ הקנייה העיקרי בקרב רוב האוכלוסייה בעלת גישה למחשב. לקנות באינטרנט זה מהיר, נוח, ופשוט ממכר. גם לפתוח חנות אינטרנטית זה תהליך שיכול להיות יחסית פשוט, אבל לגרום לה לבלוט ולהצליח בתוך התחרות המסחררת שמספק השפע האינטרנטי זה לא מובן מאליו בכלל, ודורש עבודה וידע. כדי לשפר את שיעור המכירות בחנות אינטרנטית, יש להפוך אותה לאחת החנויות הטובות והבולטות בתחומה, במיוחד בדגש על מספר היבטים שנפרט כעת.

גישה ללקוחות חדשים

אם אתם לא מסופקים מכמות המכירות דרך החנות שלכם, או באופן כללי פשוט רוצים לצמוח ולהשתפר – כדאי לחשוף את החנות בפני כמה שיותר לקוחות חדשים פוטנציאליים. כדי להכיר את החנות לכמה שיותר אנשים כדאי לפרסם אותה בפלטפורמות פומביות כמו פייסבוק ואינסטגרם, לדאוג לקדם אותה במנועי החיפוש, ולמעשה לשים למטרה מרחבים שבהם משוטט קהל היעד ונחשף למידע.

שימור לקוחות חוזרים

לכל בעל\ת עסק כדאי לשמור על "יחסים קרובים" עם הלקוחות החוזרים שלהם. מעבר לעובדה שהם שבים וקונים בחנות, הם גם יכולים לפרסם אותה בחוגים החברתיים שלהם. על מנת להישאר איתם בקשר באופן יציב אבל לא מציק, אפשר להשתמש במספר פרקטיקות: מועדון חברים שמסב הטבות או צבירת נקודות, ניוזלטר אופציונלי שמעדכן לגבי מבצעים, הנחת יום הולדת וכדומה. לגבי כל אפשרות שתמצאו ראויה – כדאי לוודא במעמד בניית\עדכון האתר שיש דרך טכנית ליישם אותה.

שיפור הנראות של החנות

כמו שחנות פיזית מוצלחת צריכה להיות נעימה, נקייה, מסודרת ומושכת את העין – כך גם צריכה להיות חנות וירטואלית. אתר החנות צריך להיות בנוי היטב ולשקף באופן אסתטי ונעים לעין את האופי של העסק והייחודיות שלו. חברות לבניית אתרים יכולות לעשות עבודה מצוינת וליצור אתר עם עיצוב מיוחד שיבדיל את האתר שלכם מאתרים אחרים, אבל עדיין יהיה קוהרנטי ונעים, עם קו אחיד שהולך יד ביד עם המהות של העסק.

 שיפור חוויות הקניה באתר (כולל דרך המובייל!)

חשוב לזכור שאחד היתרונות של קנייה אינטרנטית הוא הנוחות שלה, ואם האתר לא מאפשר נוחות זו – מדובר בפספוס גדול שעלול להוריד את כמות המכירות של החנות. כדאי לדאוג שחווית הקניה באתר, דרך המחשב וגם דרך הסמארטפון, תהיה נעימה וקלה. מה זה אומר? שהפריטים יהיו מאורגנים לפי קטגוריות הגיוניות, שיהיה תיאור אינפורמטיבי ותמונות איכותיות של המוצרים, אפשרות תשלום מאובטחת היטב וכן תמיכה טכנית אנושית ושירות לקוחות. כל אלה משפיעים מאוד על המוכנות של לקוחות להתקדם עם הרכישה ולהשלים אותה.

עזרה מקצועית

למזלם של אלה מאיתנו שאינם מומחים בבנייה וקידום של אתרים – קיימות חברות מקצועיות שיכולים לעשות את כל הדברים הללו במומחיות רבה, ולהקפיץ את החנות האינטרנטית קדימה. ריל מדיה למשל היא חברה בעלת ניסיון של מעל 10 שנים בתחום, ומתמחה בבנייה מותאמת של אתרים שמעבר להיותם יפים ומתאימים בעיצוב בדיוק לצרכים ולאופי של העסק – הם גם מחזירי השקעה עבור בעלי העסק, ומראים תוצאות משמעותיות ומשתלמות בהחלט.