מדברים פתרונות. מביאים הישגים בדיגיטל.

כך תגיעו למקום הראשון בגוגל

כך תגיעו למקום הראשון בגוגל

תוכן עיניינים

איך אפשר להגיע למקום #1 בגוגל? איך אפשר לקבל לידים, לקוחות ומכירות מדי חודש, מבלי להוציא אלפי ועשרות אלפי שקלים מדי חודש על פרסום בפייסבוק, אינסטגרם, בעיתון וברדיו? התשובה פשוטה – קידום אתרים בגוגל. אך הדרך לשם ארוכה.

אם הגעתם לכאן, סימן שאתם רוצים להכיר תחום חדש ומיוחד – תחום שאם תדעו להתמקצע בו או לבחור נכון את החברה שתעזור לכם, יכול להפוך את האתר שלכם, את החנות שלכם, את העסק שלכם למכונה משומנת שיוצרת מכירות ולקוחות.

קביעת שיחת ייעוץ בחינם עם מומחה לבניית אתרים
העסק שלך הוא מיוחד, נלמד את הצרכים שלכם ונפיק לכם הצעת מחיר שמותאמת במיוחד לצרכים שלכם!

אנחנו מזמינים אתכם לצלול יחד איתנו למסע מרתק בו נבין מה זה קידום אתרים בגוגל, נכיר מונחים חשובים, מה העקרונות החשובים ואיך כדאי לכם להתחיל לקדם את האתר שלכם או של הלקוחות שלכם.

קידום אתרים בגוגל – מה זה?

קידום אתרים בגוגל הוא תהליך שלם שבמהלכו מבצעים סט פעולות פשוטות ומורכבות על מנת לקדם את האתר במנוע החיפוש הפופולרי והנפוץ ביותר – גוגל.
לקידום אתרים בגוגל יש שמות מוכרים ונפוצים לא פחות כמו קידום אורגני או SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization).
המטרה מאחורי התהליך, היא לגרום לאתר להתברג בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש ובכך להגביר את החשיפה של האתר והעסק, לקבל יותר קליקים, יותר לידים, יותר שיחות טלפון, יותר לקוחות ויותר מכירות.

מונחים חשובים בקידום אתרים

רגע לפני שנדבר על העקרונות החשובים ביותר, ומהם האפשרויות העומדות בפניכם על מנת לקדם את האתר שלכם או של הלקוחות שלכם, חשוב שנדבר באותה שפה. ולכן, הכנו לכם מילון מונחים מתומצת בתחום ה – SEO:

  • אופטימיזציה לאתר – מגוון פעולות שמבצעים על מנת לשפר את האתר, כך שמנוע החיפוש של גוגל, ייתן לאתר ציון גבוה יותר.
  • גוגל בוט – GOOGLE BOT – Crawler – רובוטים של גוגל אשר מבצעים סריקה של אתרים ברחבי האינטרנט.
  • דומיין – כתובת האתר שלכם, למשל – www.google.co.il
  • שרת אחסון – המקום בו מאוחסנים קבצי האתר שלכם. מדובר במחשבים רבי עוצמה אשר מחזיקים אתרים ומערכות ומאפשרים לגולשים ל"קרוא" למידע מכל מחשב או טלפון עם חיבור לאינטרנט.
  • תגית ALT – טקסט אלטרנטיבי לתמונה. הטקסט מאפשר לקדם את הדף בגוגל תמונות.
  • טייטל – TITLE – הכותרת אשר תוצג לדף ספציפי באתר כאשר הוא יופיע בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש גוגל.
  • תיאור – Description – התיאור אשר יוצג לדף ספציפי כאשר הוא יופיע בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש גוגל.
  • קישורים – מדובר בהפנייה לדף כלשהו אחר מזה שאנחנו נמצאים בו. אם אנחנו מפנים לדף אחר באתר שלנו, מדובר בקישור פנימי, ואם אנחנו מפנים לדף באתר אחר, מדובר בקישור חיצוני.
  • שגיאת 404 – שגיאה אשר מתרחשת כאשר ננסה להיכנס לדף לא קיים באתר.
  • הפניה 301 – הפניה אשר תיקח אותנו אוטומטית מדף כלשהו אחד לדף אחר. פעולה שבדרך כלל נעשת במכוון על ידי בעל האתר או בעל הדומיין.
  • מילות מפתח – Keywords – הביטוי אשר גולש מחפש בגוגל וכן הביטוי שבו יתמקד דף באתר שלכם. "הובלות מהיום למחר", "כמה עולה טיסה לארה"ב מישראל" וכו'.

כמובן שישנם מושגים רבים חשובים ונוספים, אך זהו הבסיס החשוב שבעזרתו, נוכל להציג לכם את העקרונות החשובים לקידום אתרים בגוגל

עקרונות מפתח לקידום אתרים בגוגל

אם אתם רוצים להגיע לדף הראשון בגוגל, אתם רוצים לעקוב, ליישם, לחשוב, לנשום ולחיות את העקרונות הבאים:

#1 – העזרו במומחה כדי לקדם את האתר שלכם בגוגל

אם אתם רוצים להגיע למקומות הראשונים בגוגל, חשוב שתחליטו כבר עכשיו, האם אתם פונים לחברה או אדם שמומחה בקידום אתרים, שיעשה עבורכם את העבודה, או האם אתם מחליטים לנסות ולקדם את האתר/ים שלכם בעצמכם.

בכל אחד מהמקרים ההמלצה שלנו, היא להיעזר במומחה עם ניסיון ותוצאות:

  • אם אתם בוחרים להיעזר בשירות קידום אתרים – וודאו כי אתם בוחרים אדם או חברה עם לקוחות מרוצים.
  • אם אתם בוחרים ללמוד את התחום לבד – וודאו כי אתם לומדים מאדם, חברה או מכללה עם ניסיון מוכח בתחום ולא רק תאוריה.
  • אם תעזרו במומחה כבר מתחילת הדרך, אתם תחסכו לכם עשרות שעות של זמן מבוזבז, מאות טעויות וגם לא מעט כסף בטווח הארוך.

#2 – הפכו את האתר שלכם, לאתר שאתם הייתם רוצים לקנות ממנו

בקידום אתרים אפיון אתר עם חווית משתמש טובה הינה סופר חשובה. במילים אחרות, אנחנו רוצים שאדם שנכנס לאתר שלנו, ירגיש נינוחות, בטיחות והנאה.
היו כנים עם עצמכם – האם האתר שלכם, משדר את מה שאתם רוצים? אם כן, מצוין!
אם לא, עשו את השינויים הדרושים, כי אם האתר שלכם איטי, ישן, מסורבל, גוגל והלקוחות שלכם לא יאהבו אותו.

מה חשוב לוודא אם ככה?

  1. בניית אתר – וודאו שעבדתם עם חברה מקצועית שעיקר עיסוקה הוא בניית אתרים
  2. עיצוב אתר – וודאו כי האתר משדר אמינות ומעוצב שבצורה שמשקפת את הערכים של העסק שלכם.
  3. מהירות האתר – וודאו כי האתר שלכם נטען בצורה מהירה. מעל 3 שניות טעינה והמשתמשים באתר, ינטשו את האתר שלכם.
  4. חווית משתמש קלה – וודאו כי קל למשתמשים להשאיר פרטים, לקנות מוצרים, למצוא את מה שהם מחפשים ולהבין היכן הם נמצאים באתר בכל רגע נתון.
  5. התאמה לגוגל – יש סט פעולות שיגרמו לגוגל לחבב את האתר שלכם יותר. דברים כמו מפת אתר, פירורי לחם, היררכיה מתאימה, קישורים פנימיים ועוד.

#3 – יצרו תוכן רלוונטי ואיכותי

לא משנה באיזה תחום או נישה האתר שלכם, ודאו כי התוכן שאתם שמים באתר, אכן נותן ערך לגולשים. איך עושים את זה?

בדקו מה מילות המפתח שאנשים מחפשים בגוגל בתחום שלכם – יצרו רשימה מסודרת.

חפשו את הביטויים האלו בגוגל ובדקו מה אורך המאמרים הקיימים במקומות הראשונים.

יצרו תוכן באותה רמה (ומומלץ – טוב יותר) מזה הקיים במקומות הראשונים הן מבחינת אורך והן מבחינת איכות התוכן.

הקפידו על כללי הכתיבה המתאימים: כותרת משנה, כותרות ראשיות, פסקאות קצרות וברורות וכן שימוש בביטוי המפתח במהלך הטקסט.

#4 – יצרו אסטרטגית קישורים חכמה וחזקה

לאחר שביצעתם את 3 העקרונות הראשונים, אתם רוצים לוודא שהאתר שלכם יתחיל לקבל המלצות מאתרים אחרים. הרי ככה זה עובד בחיים האמיתיים נכון?
כשאנחנו מדברים על המלצות מאתרים אחרים הכוונה היא לקבל מאתרים אחרים קישור חיצוני (הפנייה) לאתר שלכם.
גם כאן, יש סט חוקים שכדאי להכיר, ולכן אם אתם לא בקיאים בתחום הזה עדיין מומלץ לקרוא עוד על הנושא, או לחילופין ליצור קשר עם מומחה.

2 אפשרויות לקידום האתר בגוגל

אנחנו רוצים להרחיב מעט על האפשרויות העומדות בפניכם במידה ואתם מעוניינים לקדם את האתר בגוגל:

אפשרות #1 – לקדם את האתר באופן עצמאי

אם אתם בוחרים את האפשרות הזו, לא תצטרכו לשלם לחברה או אדם סכום קבוע מדי חודש, אך עם זאת, יהיה עליכם להשקיע זמן וכסף בצבירת ידע, ניסיון ובדיקות. בנוסף ויש לקחת שמשך הזמן עד לקבלת תוצאות יהיה ארוך יותר.
אם אתם בוחרים באפשרות הזו, חשוב שתבחרו בקורס או במדריך טוב, שייתן לכם כלים ותובנות + תיישמו את החומר שנלמד במקביל. גם כאן, מומלץ לקחת מספר שיעורים עם מומחה לקידום אתרים.
למי שבכל זאת מעדיף להתחיל לקדם את האתר באופן עצמאי מוזמן לקרוא את המדריך הבא שכתבנו

אפשרות #2 – לקדם את האתר בעזרת מומחה או חברה לקידום אתרים

אם אתם בוחרים באפשרות הזו, כל תחום הקידום יועבר לידי מקדם אתרים מומחה. הוא יבנה לכם את האסטרטגיה, הוא זה שיוסיף לכם תוכן לאתר (אלא אם תרצו אחרת) וכל מה שעליכם יהיה לעשות – זה לתת הכוונה ביציאה לדרך, ולשלם תשלום מסוים מדי חודש.
אם יש לכם את היכולת הכספית להשקיע בכך, כנראה שזו האפשרות שתביא לכם את התוצאות בצורה המשמעותית והמהירה ביותר.

אולי יעניין אותך גם

ניר אזולאי

ניר אזולאי

ניר אזולאי - מקדם אתרים משנת 2012, בעל ניסיון רב בפיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.