קודם כל, נעים מאוד 👋 אני דן וינוקורוב, הבעלים של חברת ריל מדיה, חברה לבניית אתרים שפועלת בזירה הדיגיטלית כבר מעל 14 שנה. במאמר הבא אנסה להנגיש לכם את המידע בצורה הידידותית ביותר כדי שבאמת תוכלו להבין כמה עולה לבנות אתר ומה הפרמטרים שמשפיעים על מחיר בניית אתר.

המטרה שלי היא שתימנעו מלהתחיל תהליך וליפול בפח עם אתר אינטרנט שלא באמת משרת אתכם (לא מביא עבודה, לא מתקדם בגוגל, לא מייצג אתכם נאמנה ולא משרת את הצרכים שלכם מהדיגיטל).

ההקבלה שלי לבניית אתר אינטרנט: אני נוהג להשוות תהליך של בניית אתר אינטרנט לתהליך של בניית בית, בדומה לבניית בית, גם כאן התהליך מורכב מהרבה פרמטרים, מגוון סוגי ״גימור״ ולספק שלכם יהיה קשה לענות על השאלה ״כמה עולה בית״ בלי לצלול אתכם לעובי הקורה. לכן, כדי לענות על השאלה של ״כמה עולה לבנות אתר״ בצורה המדויקת ביותר צריך להבין מה משפיע על המחיר מלכתחילה

מחירון בניית אתרים

מחיר בניית אתר אינטרנט (כמה עולה לבנות אתר)

המחירים מתייחסים לבניית אתר מאפס (ללא תבנית) בעיצוב אישי על ידי בעל מקצוע והטווח מחירים מבטא הבדלים שמשקפים ידע, מקצועיות, ניסיון, פרילנסר/חברה וכד׳, התאמה לקידום אורגני, שיפור מהירות וכד׳.

הפרמטרים שנלקחו בחשבון במחירון:

  • בניית אתר מבוסס וורדפרס עם אלמנטור
  • אתר בעיצוב אישי וייחודי
  • פיתוח מאפס ללא שימוש בתבניות
  • התאמה מלאה לטלפונים ניידים
  • שיפור מהירות
  • התאמה לקידום אורגני
סוג האתר טווח מחירים הערות
דף נחיתה 750-3,000 ₪ לרוב מחיר ריאלי למרבית הצרכים הוא סביב ה 2,000 ₪
דף One Pager 1,000-4,000 ₪ לרוב מחיר ריאלי למרבית הצרכים הוא 3,500 ₪
אתר תדמיתי קטן 3,000-6,000 ₪ לרוב מחיר ריאלי למרבית הצרכים הוא 5,000 ₪
אתר תדמיתי מקצועי 8,000-12,000 ₪ לרוב מחיר ריאלי לאתר בעיצוב מאפס הוא סביב ה 10,000 ₪
בלוג 5,000-9,000 ₪ לרוב מחיר ריאלי למרבית הצרכים הוא 6,000 ₪
מגזין 12,000-30,000 ₪ במרבית המקרים המחיר ינוע סביב 12,000 ₪
אתר קטלוגי 12,000-30,000 ₪ במרבית המקרים המחיר ינוע סביב 12,000 ₪
אתר מכירות 15,000-30,000 ₪ יכול גם להגיע לסכומים גבוהים יותר אם נדרש פיתוח מיוחד או התממשקויות מורכבות, ברוב המקרים אנשים שמקימים חנות ראשונה ברמה גבוהה המחיר ינוע סביב ה 15,000 ₪

*לא התייחסתי למערכות מורכבות היות ולרוב נדרש אפיון מעמיק וטווח המחירים עלול להיות גבוה מאוד


היי
רוצה לקבל מאיתנו הצעת מחיר? כמה פרטים וחוזרים אליך:
או השאירו פנייה בטופס:

בניית אתר בחינם

המילה חינם קצת טריקית, משום שכל האלרטנטיבות הקיימות בשוק לא באמת עולות 0 שקלים אלא יש עלויות קטנות חודשיות ונלוות.

  • עלות חודשית לאתר וויקס בחבילה הבסיסי ביותר תעלה סביב ה 45 ₪ לחודש
  • עלות חודשית לאתר בלייב סיטי בחבילה הביסיסת תעלה סביב ה 40-45 ₪ לחודש
  • מחיר לבניית אתר בסייט 123 בחבילה הבסיסית יעלה סביב ה 50 ₪ לחודש
  • חבילה בסיסית שמאפשרת להקים דפי נחיתה ברב מסר תעלה סביב ה 90 ש״ח לחודש
  • חנות וירטואלית בשופיפיי יעלה סביב ה 40$ לחודש
  • אתר איקומרס באייסטורס יעלה לכם סביב ה 200 ₪ לחודש

אלטרנטיבות חינמיות לבניית אתר אינטרנט

למי שרוצה לבנות אתר בחינם לרוב ייאלץ לבנות את האתר באופן עצמאי. עם התפתחות האינטרנט התפתחו כלים רבים לבניית שמתמיירים לתת פיתרון זול לבניית אתר ללא צורך בחברה לבניית אתרים.

הממשקים יחסית אינטואיטיביים אך עדיין דורשים התעסקות כזו או אחרת והתאמות, המערכות הפופולאריות ביותר בהתאם לסוג האתר:

כלי שימוש קישור לאתר
וויקס – Wix דפי נחיתה, אתרי אינטרנט, אתרי מכירות כניסה לאתר
לייב סיטי – Live City דפי נחיתה פשוטים, אתרים פשוטים כניסה לאתר
סייט 123 – Site123 דפי נחיתה פשוטים, אתרים פשוטים כניסה לאתר
רב מסר דפי נחיתה פשוטים כניסה לאתר
שופיפיי – Shopify אתרי מכירות כניסה לאתר
אייסטורס – iStores אתרי מכירות כניסה לאתר

חשוב לזכור: ממשק חינמי לבניית אתר מספק לרוב שירות בסיסי. כל תוספת שאינה מוגדרת בחבילה החינמית כרוכה בתשלום. במידה ובחרתם בחברה מקצועית התשלום כבר כולל בתוכו את כל הפונקציות שבאמת נדרשות עבורכם לאתר.

פרמטרים שמשפיעים על עלות האתר

  • מול מי אנחנו עובדים – פרילנסר (סיכון גבוה יותר) או חברה לבניית אתרים (שקט נפשי שיש מגוון בעלי מקצוע מומחים בתחומם ושירות ותמיכה לאחר גמר העבודה)
  • וותק וניסיון – בן אדם מתחיל (זול יותר, פחות מנוסה בהתמודדות עם תקלות) או חברה בעלת ניסיון (שככל הנראה כבר התמודדה עם קשיים שיעלו במהלך הפרויקט) – מומלץ תמיד לבקש לראות תיק עבודות ולשאול אם קיימים אתרי אינטרנט דומים שכבר עשיתם, בין אם זה למתחרים או בין אם זה לאותו ענף.
  • סוג האתר – איזה סוג אתר אנחנו צריכים? מה המורכבות שלו? האם נרצה לנסות לבנות את זה לבד בפלטפורמה חינמית או שמישהו יבנה עבורנו על בסיס מערכת קוד פתוח או מאפס לחלוטין על בסיס קוד סגור – מדובר בפקטור עיקרי ומורכב שמשפיע מאוד על מחיר הפרויקט היות ומשפיע באופן ישיר על שעות העבודה לפיהן מתומחר הפרויקט.
  • חומרי גלם – כדי לבנות אתר אינטרנט שנראה מרשים מאוד ושונה בנוף של המתחרים שלכם יש צורך להיעזר בחומרי גלם גבוהים ויקרים יותר שיוצרים חסם כניסה גבוה יותר למתחרים שלכם, לרוב זה בא לידי ביטוי בפונטים (גופנים) פרמיום, תמונות ממאגר תמונות יקר יותר, שימוש בכלים ואייקונים בתשלום – המטרה של זה היא ליצור בידול ומיתוג חזק יותר, כדי שגם אם מתחרה שלכם ירצה להעתיק מכם זה ידרוש רכישה והטמעה של אלמנטים נוספים שהם בתשלום
  • פיצ׳רים מיוחדים – האם נדרש לפתח משהו מיוחד? אוטומציה? התממשקות מיוחדת? לא תמיד זה אפשרי (בעיקר במערכות קוד סגור), אך במידה וכן זה בוודאות זה לא יוזיל את בניית האתר.
  • שימוש ב Page Builder (אלמנטור) – שימוש באלמנטור ללא ספק חוסך את זמן העבודה על האתר, אך כיום אתרים הם ויזואליים ומרשימים יותר, אז מה שקרה שזה איזן את העלות ומה שפעם היה מורכב ונחשב כפיצ׳ר מייקר הפך לפשוט יותר ואפשר לספק אותו במסגרת מחיר נמוך יותר.

חשוב להבין: חברות בניית אתרים מתמחרות זמן עבודה בפועל, כלומר יש קשר ישיר בין השאלה כמה עולה לבנות אתר אינטרנט לבין כמה שעות עבודה נידרש כדי לבנות את האתר. יש דברים שחוסכים זמן והם טובים לכם ויש דברים שלא חוסכים זמן אבל אתם חייבים שיהיו לכם אותם. הייתי נזהר מהצעות זולות מדי והייתי מנסה להבין לעומק הצעה שנשמעת לי יקרה מדי.

כמו בכל פעילות עסקית כשמתחילים תהליך של בניית אתר אינטרנט אנחנו רוצים להפיק מהאתר תועלות, לשם כך צריך להבין ולחדד את המטרות שלנו מהאתר ולהבין ״לשם מה אנחנו בונים אתר אינטרנט״, לשם כך צריך לקחת בחשבון מס׳ דברים ולהבין לעומק לאיזה פרויקטים אתם נכנסים.


סוגי אתרים וההבדלים בינהם

בין אם אתם בונים אתר תדמית או מערכת מורכבת למיזם חדש שהקמתם קיימים מגוון סוגי פתרונות, חלקם חינמיים, חלקם מבוססים מערכת קוד פתוח וחלקם מבוססים על מערכת קוד סגור.

נתחיל מ 7 מסוגי האתרים הפופולאריים ביותר ואיזה מענה לצורך הם מספקים ולמי הם נותנים מענה:

דף נחיתה

דף בודד, ללא גלילה, כל האינפורמציה תופיע לכם מול העיניים ויהיה טופס בולט שדרכו ניתן ליצור קשר או לרכוש מוצר.

מטרת דף הנחיתה היא להניע אליו גולשים באמצעות שיווק ממומן/רשתות חברתיות ולהניע גולש לבצע פעולה שמביאה לנו תועלת (ליד/רכישה) לאחר מכיר את המוצר/מוצרים זהים ולא נדרש הסבר מפורט מדי או תהליך של שכנוע ופניה לרגש שלו.

דף נחיתה מתאים מאוד לעסקים שרוצים להניע פעולת שיווק מיידית וצריכים לקבל תועלת בצורה מהירה. שימוש בדף זה נעשה בהרבה מהמודעות של חברות נדל״ן, חברות רכב וליסינג וחברות ביטוח – לרוב מדובר בחברות מוכרות שהאמינות שלהן בשוק כבר מוכרת, יש להן הצעה טובה להציע ללקוח וכל שנותר הוא להשאיר פרטים.

כמה עולה לבנות דף נחיתה

מחיר בניית אתר שהוא דף נחיתה לרוב ינוע בין 750 ל 3,000 ₪

דף One Pager

דף בודד ארוך שהמטרה שלו היא להציג להמחיש לגולש את הבעיה שלו, את הפיתרון שאתם מציעים ואת הערך שלכם.

מטרת ה One Pager היא לעטוף כמה שיותר את הגולש במידע רלוונטי לו, לפנות לרגש שלו ולהניע אותו לבצע את הפעולה שאתם רוצים (השארת פרטים או רכישה), המידע אמור להיות חד ורלוונטי, עם קופי חזק ולהיבנות בצורה שהוא מונע התנגדויות מצד הלקוח באמצעות מידע עם ערך ותשובות לשאלות נפוצות

❗טיפ ממני: מהניסיון שלי מה שעובד מאוד טוב בדפים כאלה הוא להתחיל מהצגת הבעיה שהגולש עלול להתמודד איתה, להציג את הפיתרון שלנו והערך + הבידול, מומלץ לשלב מס׳ טפסי יצירת קשר לאורך הדף ולחזק את הדף באמצעות הוכחות חברתיות כדוגמת לקוחות ממליצים (עדיפות תמיד בוידאו) ולוגואים של לקוחות במידה ואתם עובדים עם B2B.

One Pager מתאים בעיקר לעסקים שמספקים שירות מסוים שרוצים להניע את הגולש לבצע פעולה בדף שרוצים שהדף יהיה ממוקד והם צריכים תוצאות בפרק זמן יחסית מהיר, לרוב הדף משתמש עסקים שרוצים לעשות קמפיין ולייצר החזר השקעה מהיר.

כמה עולה לבנות דף One Pager

מחיר בניית אתר שהוא One Pager לרוב ינוע בין 1,000-4,000 ₪

אתר תדמיתי קטן

אתר קטן, לעיתים נקרא גם ״מיני סייט״ הוא אתר תדמיתי קטן שלרוב נע בין 2-4 עמודים פנימיים ודף בית שהוא יחסית רזה.

המטרה של המיניסייט היא לתת פיתרון בסיסי לבעל עסק שצריך אתר, רוצה לקדם אותו בצורה אורגנית בהמשך אך לא רוצה לצלול להוצאות גבוהות יותר, במקרים האלה מיני סייט יהווה פיתרון מושלם, אפשר לקדם אתר מיני סייט במידה ומדובר בתחום לא תחרותי בגוגל אך יהיה קשה מאוד להביא אותו למקומות גבוהים בגוגל ולשמר אותו לאורך זמן, זה נועד במקור לתת פיתרון מהיר זמני שבהמשך ניתן לפתח עליו אתר גדול יותר.

כמה עולה לבנות אתר תדמיתי קטן

לרוב המחירים ינועו בין 3,000 ל 6,000 ₪

אתר תדמית מקצועי

אתר תדמית מקצועי עם 6-10 עמודי תוכן, מכיל מידע מקצועי על החברה ועל השירותים שלה, כולל בתוכו דף הבית (עם 5-6 סקשנים), דף אודות, עמוד יצירת קשר, עמוד/בלוג מידע מקצועי, דף תצוגת מאמר ובנוסף עמודים תוכן נוספים, בינהם: מן העיתונות/לקוחות/המלצות/שירותים וכד׳

המטרה של אתר תדמית מקצועי הוא לשלב בין שני דברים שהעסק צריך: תדמית חזקה ויכולות שיווק דיגיטליות נרחבות, במקרה הזה, אתר תדמית מקצועי מאפשר לכלול סקשנים נרחבים, פירוט רחב על מטרת האתר, הנעה לפעולה, מאמרים שמיועדים לקידום אורגני, אם בונים את העמודים נכון, אפשר לבנות אותם מראש בתצורה של דפי נחיתה שמניעים את הגולש לפעולה, אם נשמור על העקרונות שציינתי למעלה ונכלול את הצגת הבעיה, הפיתרון, הערך יהיה אפשר לשווק אותו גם בקידום ממומן ללא בעיה.

לרוב אתרים כאלה נבנים על ידי חברות ועצמאיים שרוצים לקבל מעבר לנוכחות דיגיטלית בסיסית כלי שיווקי שיספק להם ערך מקסימלי.

כמה עולה לבנות אתר תדמיתי מקצועי

לרוב המחירים ינועו בין 8,000 ל 12,000 ₪

בלוג

אתר בלוג הוא מעין ״מגזין קטן״ שמאפשר לבעליו לפרסם כתבות ותורי דעה, לחלק אותם לקטגוריות/מדורים ולתת ערך ומידע.

לבלוג יכולות להיות 2 מטרות עיקריות:

  • מטרה עסקית – לחזק את המותג שלכם באמצעות כתבות ערך בלי שיהיה בהכרח קשור למותג הראשי, לדוגמא קופת חולים שרוצה לתת ערך מוסף לטיפולים אלטרנטיביים ותקים מותג נוסף שעוסק בתחום הספציפי הזה.
  • מטרה חברתית – לתת ערך ומידע לקהל הרחב מתוך רצון שיכירו אותך – לרוב מגיע ממקום של לתת ערך לקהל רחב ולשתף בידע, בהמשך ניתן לבצע שיתופי פעולה והעלאת מודעות לאתר שיכניסו כסף, דוגמא טובה לכך היא בלוג טיולים שמלמד איך לטייל בעולם בזול.

כמה עולה לבנות בלוג

לרוב המחירים ינועו בין 5,000 ל 9,000 ₪

מגזין

אתר מגזין הוא אתר חדשותי גדול, מתאים בעיקר לפורטלי תוכן גדולים, אתרי חדשות, מקומונים או אתרים נישתיים, מכיל מגוון קטגוריות מתכנים שונים ומאפשר לנהל כותבים שמפרסמים תוכן בעצמם.

מטרת המגזין היא לתת מידע רלוונטי ומעניין במגוון רחב של תחומים.

כמה עולה לבנות אתר מגזין

אתר מגזין יכול להיות קטן או גדול, לרוב המחירים ינועו בין 12,000 ₪ ל 30,000 ₪

אתר קטלוגי

אתר קטלוגי הוא אתר שמכיל מגוון רשומות, שני שימושים פופולאריים לאתרי קטלוג הם:

  1. קטלוג מוצרים – של חנות שמוכרת אונליין, אצל חנות כזו לא יהיה ניתן לרכוש את המוצרים אונליין ובדף המוצר יהיה טופס השארת פרטים
  2. קטלוג נכסים – מתאים לרוב לחברות תיווך שמפרסמות דירות למכירה/השכרה באתר שלהם
  3. קטלוג רכבים – מתאים לחברות שמתמחות במכירת/השכרת רכבים ורוצות להציג את הרכבים והמידע עליהם באתר

כמה עולה לבנות אתר קטלוגי

לרוב המחירים של אתרים קטלוגיים מקצועיים ינועו בין 12,000 ל 30,000 ₪

אתר מכירות

אתר מכירות הוא אתר אינטרנט המיועד למכירת מוצרים או שירותים לציבור הרחב. המטרה העיקרית של אתר כזה היא להפוך את הגולשים באתר ללקוחות ולהניע אותם לבצע רכישה דווקא אצלכם.

כדי לבנות אתר מכירות מצליח צריך להבין גם בפסיכולוגיה של צרכנים, שיהיה לבונה האתר ניסיון באתרים שכבר מוכרים (מומלץ גם באתרים שמוכרים במאות אלפים ובסכומים שאתם שואפים להגיע אליהם).

היתרון הגדול של אתר מכירות הוא שהוא מאפשר לכם למכור סביב השעון, לא דורש עלויות אחזקה גבוהות ומאפשר לכם להגיע לקהל רחב יותר של קונים פוטנציאליים.

כמה עולה לבנות אתר מכירות

מחיר אתר מכירות מקצועי לרוב ינוע סביב 15,000-30,000 ₪

מערכת מורכבת

מדובר באתרים מורכבים עם מגוון התממשקויות, מרקטפלייסים למינהם (אתרי יד שניה), אפליקציות, מערכות להזמנה וניהול של תורים, לרוב מערכות כאלה לא ייבנו על בסיס וורדפרס אלא בפיתוח מאפס לחלוטין.

בחלק מהמקרים ניתן לבנות דברים מורכבים על בסיס וורדפרס וזה יחסוך לכם משמעותית בהוצאות.

💡 מהניסיון שלי: כמעט כל אתר אינטרנט שלקוח הגיע אלינו הצלחנו לפשט את הפרויקט ולתת לו פיתרון שתואם את הצרכים המדוייקים שלו על בסיס וורדפרס – פשוט חסכנו ללקוחות משמעותית בהוצאות אך לא באיכות המוצר.

כמה עולה לבנות מערכת מורכבת

על השאלה הזו אי אפשר לענות בטווח מחירים היות והמחירים יכולים להיות רחבים מדי, במקרים בהם מזהים ומדובר במערכת מורכבת חובה לעשות אפיון ואפילו לשלם עליו במידת הצורך כדי להבין קודם כל את מכלול הדברים שיהיו במערכת ושיהיה אפשר לתמחר אותם בהמשך


💡 במידה ואתם בתחילת דרככם ואתם זקוקים להכנסה בפרק זמן קצר יחסית ואתם מוכרים שירות או מוצר בודד אני ממליץ תמיד ללכת על דף נחיתה או One Pager הסיבה היא שאני חושב שכסף בעסק הוא הדלק שמניע את העסק ורצוי שתייצרו מחזור יציב כמה שיותר מהר, כלומר אם יש ברשותכם תקציב מוגבל תשקיעו את רובו בקידום ממומן, כדי לייצר עוד כסף, לאחר מכן תמיד תוכלו להגדיל את העסק באמצעות כלים דיגיטליים נוספים


היי
רוצה לקבל מאיתנו הצעת מחיר? כמה פרטים וחוזרים אליך:
או השאירו פנייה בטופס:

דברים נוספים שמשפיעים על מחיר בניית אתר אינטרנט

שמירה על ייחודיות ובידול באמצעות עיצוב

לאחר שתבינו איזה סוג אתר מתאים לצרכים שלכם חשוב להבין מה רמת העיצוב שתרצו לשאוף אליה עם האתר החדש, עיצוב תבניתי או עיצוב אישי שמעוצב במיוחד עבורכם.

עיצוב ייחודי יאפשר לכם גמישות גבוהה יותר בהתאמת האתר לצרכים המדויקים שלכם, כל עסק הוא שונה ורצוי מאוד שתשדרו את זה באתר שלכם ותשקפו ללקוחות הפוטנציאליים את הבידול שלכם, האתר הוא הפנים שלכם בדיגיטל והגולש נחשף אליו הרבה לפני שהוא משאיר פניה ובוחר לשוחח אתכם.

עבודה עם תבנית מוכנה מראש VS עיצוב אישי ובנייה מאפס

מאפיין בניית אתר על בסיס תבנית בניית אתר מאפס
עלות ראשונית בדרך כלל נמוכה יותר בדרך כלל גבוהה יותר בשל עיצוב ופיתוח מותאם אישית
זמן פיתוח מהיר יותר מכיוון שמשתמשים ברכיבים שקיימים בתבנית ארוך יותר, מאחר שהכל נבנה מאפס
גמישות מוגבלת היות ולרוב הרכיבים מגיעים AS IS ומסובך לשנות אותם גמישות גבוהה, נבנה מראש לצרכים שלכם
ייחודיות עיצוב נפוץ ולא ייחודי (פוגע בבידול) לרוב תראו אתר שדומה לשלכם עיצוב ייחודי ומבדל
הטמעת פיצ׳רים תלוי בתבנית, אך יכול להיות מוגבל. נועד להתרחב, מאפשר לגדול בצורה נרחבת בעתיד.
תחזוקה קשה יותר, קיימת תלות במי שבנה את התבנית, בהרבה מקרים כאשר מעדכנים אותה, משהו נדפק קלה יותר למי שבנה את האתר, יש לו שליטה מלאה על המערכת והוא יודע בדיוק איפה כל דבר נמצא
ביצועים נמוכים יותר, לרוב תבנית כוללת בתוכה המון פיצ׳רים שברובם לא נעשה שימוש אך לא ניתן לבטל אותם גבוהים במידה ונבנה מראש בדגש על אופטימיזציה
אינטגרציה מוגבלת יותר ועלולה לגרום לבאגים בהמשך ניתן לפתח אינטגרציה לכל כלי חיצוני
תכונות מותאמות אישית ברוב המקרים זה נעשה בתצורה של טלאי על טלאי מה שלא מייטיב עם המערכת ניתן לפתח כל מה שנדרש וכל מה שצריך
SEO לא תמיד תבנית אידיאלית לקידום אורגני וקשה יהיה להתאים אותה בהמשך חייב שתיבנה מראש בהתאמה מושלמת לקידום אורגני
שיפור מהירות קשה מאוד לבצע שיפור מהירות, לרוב תבניות כוללות המון פיצ׳רים שקשה לבטל אותן בבנייה מראש על האתר עם דגש על מהירות קל משמעותית לבצע שיפור מהירות בסיום העבודה
נגישות קשה יותר לבצע הנגשה קל יותר לבצע הנגשה
נוחות לרוב לא הכי נוחה ללקוח, כוללת איזורים במערכת ניהול באנגלית ודורשת כל הזמן בעל מקצוע צמוד לרוב נבנית בהתאמה ללקוח ולדרישות ספציפיות ולכן שמים דגש מראש על כך שהלקוח יידרש לעבוד עם המערכת
צמיחה עסקית מוגבלת כשהעסק גדל וברוב המקרים לא עונה על הצרכים לא מוגבל ואפשר לבצע שינויים והתאמות בהתאם לעקומת הצמיחה של העסק

פיצ׳רים ותוספות ייחודיות

תוספות יחודיות עלולות לייקר את מחיר בניית האתר ולהפוך אותו למורכב יותר, לכן חשוב לאפיין את האתר כמו שצריך בהתחלה ושמי שבונה לכם את האתר ישאל אתכם שאלות מכווינות, גם אני בתור מישהו שעוסק בתחום כבר מעל 14 שנה נתקלתי בחיי בלקוחות שראו בפיצ׳ר מורכב כמשהו בסיסי שאמור להיות כלול בכל אתר, לכן חשוב לתקשר עם מי שבונה האתר וכמובן שהוא יתקשר אתכם ויבין אם נדרש פיתוח נוסף בפרויקט.

דברים שכמעט בוודאות תמיד מייקרים פרוייקט:

  • בניית אתר בשפה נוספת
  • תוספות של מחשבונים מסויימים (מחשבון מימון, מחשבון משכנתא וכד׳)
  • התממשקויות מורכבות (תוכנות ERP/CRM)
  • אוטומציות
  • טפסים מורכבים ודינאמיים שאוספים הרבה דאטה
  • תצוגות תלת מימד והמחשות מסויימות ב 3D

אם אחד מהדברים הללו עולה לכם בראש כרגע, מומלץ לשקף את זה למי שבונה את האתר כדי להבין האם יש לו את הידע הנדרש לבצע את זה ולמנוע ויכוחים מיותרים בהמשך.

שימוש במאגרי תמונות, פונטים ותוספי פרימיום

כמו בכל מוצר, כשמבססים אותו על חומרי הגלם האיכותיים ביותר, המוצר איכותי יותר והתוצאה מבודלת יותר. בשימוש כזה אתם מייצרים חסם כניסה גבוה יותר למתחרים שלא רוצים להשקיע בזה אך בעין של הגולשים שלכם התדמית שלכם תתפס כאיכותית יותר.

למשל שימוש במאגרי תמונות איכותיים בתשלום ולא מאגרי תמונות חינמיים, שימוש בפונטים פרמיום ושימוש בתוספי פרמיום לבניית האתר מייקרים את עלות הבנייה הראשונית והמחיר מראש יהיה יקר יותר.

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט

אם אתם לא טובים בכתיבה שיווקית או לא מעוניינים לכתוב את התוכן של האתר שלכם בעצמכם מטעמי זמן או עומס תיאלצו להיעזר בשירות של כתיבת תוכן כדי שהאתר שלכם ייכתב בצורה מקצועית, מרשימה, תפנה לגולש (שהוא הלקוח הפוטנציאלי שלכם), תעניין אותו ותניע אותו לבצע את הפעולה שאתם רוצים שהוא ייבצע באתר.

חשוב לקחת בחשבון את נושא כתיבת התכנים ולהבין אם הוא כלול בהצעת מחיר או לא, ברוב המקרים התוכן אינו כלול בהצעת מחיר ובאחריות בעל האתר לספק אותו באופן עצמאי על ידי כתיבה שלו או פניה לכותב תוכן.

✍️ ברוב המקרים אני ממליץ לבעלי מקצועות חופשיים לכתוב את התוכן של האתר שלהם בעצמם ולהיעזר במקרה הצורך במישהו שיבצע הגהה או תיקונים קלים, ברוב המקצועות החופשיים (עורכי דין, רופאים, אדריכלים וכד׳) נדרש יידע ספציפי ומקצועי ואף כותב תוכן לא יוכל להעביר בדיוק את הידע כפי שאתם מכירים אותו בצורה מקצועית כי הוא פשוט לא מגיע מהתחום.

התאמה לטלפונים ניידים

אתר רספונסיבי המותאם למובייל הוא סטנדרט בתעשייה כיום, רוב הכניסות שלכם יהיו דרך המובייל, לכן העלות של ההתאמה של האתר לטלפון נייד כבר כלולה במחיר בניית האתר ולרוב מהווה מרכיב של 2-10 שעות מעלות העבודה.

התאמה לקידום אורגני

כמעט רוב המוחלט של המידע שאנחנו מחפשים, אנחנו מחפשים אותו בגוגל, לכן חשוב מאוד לבצע התאמת האתר לקידום אורגני, כדי שהלקוחות שלכם יוכלו למצוא אתכם.

התאמה לקידום אורגני חייבת להיעשות תוך כדי תהליך של בניית האתר ולהתבסס בהתאם להמלצות של גוגל לבעלי אתרים, מדובר בהתאמות טכניות שמסתכמות לרוב בדברים הבאים:

  • התאמת כותרות למנוע החיפוש
  • בניית היררכיית כותרות נכונה למנוע החיפוש (כותרת ראשית ותת כותרות)
  • הטמעת סכמות שמסייעות לגוגל להבין את האתר
  • הטמעת פירורי לחם
  • התקנה של תוסף ייעודי שפותח יכולות SEO נוספות לאתר (כדוגמת Yoast SEO או Rank Math)
  • הטמעה של גוגל אנליטיקס + Search Console לניהול מעקב אחר פעולות הגולשים באתר ונוכחות האתר במנוע החיפוש

שיפור מהירות

מהירות האתר הוא אחד הגורמים החשובים ביותר לשים אליו דגש ופרמטר חשוב מאוד שגם גוגל נותן לו משקל רב.

כמה עולה שיפור מהירות לאתר אינטרנט

הסיבות העיקריות בגללן צריך לשים דגש רב על מהירות האתר:

  1. אתר איטי פוגע בחווית המשתמש – אתר איטי פוגע בכם לא רק בגוגל אלא גם מותיר רושם רע על הגולשים שנכנסים לאתר, אתר איטי גורם למי שגולש אצלכם באתר לעזוב בטרם עת. תארו לכם מצב שאתם גולשים באינטרנט, מחפשים מידע, מקליקים על תוצאת חיפוש כלשהי בגוגל כלשהי והאתר פשוט לא נטען ולוקח לו מספר רגעים להיטען, לרוב פשוט תתייאשו ותעברו לאתר הבא, עכשיו תחשבו שאתם בעלי האתר – איבדתם גולש ואולי אף לקוח פוטנציאלי לחינם.
  2. זה חשוב לגוגל – בשנים האחרונות גוגל מעניקה חשיבות גדולה למהירות באתר בדירוג שלו במנועי החיפוש, בסופו של יום, המטרה של גוגל היא לתת תוצאה שהיא הכי רלוונטית לגולש ועם הערך הכי גבוה, במקביל, גוגל סורקת כל אתר לפי פרמטרים שנקראים ״תקציב זחילה״, אם האתר איטי גוגל יסרוק פחות דפים באתר שלכם מה שישפיע על הכמות הכוללת של הדפים שיוצגו וידורגו.
  3. רוב הגולשים יגלשו לאתר שלכם דרך המובייל – מהירות הגלישה הסלולרית היא עדיין איטית משמעותית ממהירות הגלישה במחשב, אתר ״קל״ יותר ייטען מהר יותר, אם רוב הגולשים שלכם יכנסו דרך המובייל – אתם חייבים שהחוויה שלהם תהיה מהירה.

כיום, שיפור מהירות הפך לתחום שלם וקיימים בעלי מקצוע יעודיים שמתעסקים אך ורק בשיפור מהירות האתר.

כמה עולה לבנות אתר אינטרנט מהיר

אנחנו בריל מדיה דואגים לכלול בהצעת מחיר לבניית אתר את עלות שיפור המהירות שלרוב אצל ספקים חיצוניים נעה בין 2,000-8,000 (תלוי כמובן בגודל האתר)

צילומי תדמית אישיים/של העסק

צילומי תדמית איכותיים משחקים תפקיד גדול באתר שתבנו לא סתם אומרים ש״תמונה אחת שווה אלף מילים״ התוכן שאנחנו צורכים הוא ויזואלי.

באתרים שמטרתם להציג שירות, תמונות תדמית איכותיות יגרמו לגולשים באתר להתחבר אליכם ולראות פנים, אני מאמין גדול שעסקים עושים קודם כל עם אנשים, לכן, אם רואים אתכם בתמונה שמחמיאה לכם שמשדרת את תחום העיסוק זה ייצור אצל הגולש חיבור אישי יותר אתכם ויצמצם את התחושה של הניכור והרובוטיות שיש באינטרנט.

דוגמאות לתמונות תדמית טובות שמשדרות מקצעויות:

  • עורך דין שרוצה לייצר חיבור אישי יותר ולתת תחושה שהוא מחובר לעם יצטלם עם בגדים עממיים יותר ולא בהכרח עם חליפה.
  • נגר שרוצה לשדר מקצועיות יצטלם על רגע הנגריה שלו או בעת תהליך העבודה שלו כדי לשדר עוצמה.
  • אדריכל יכול לעלות תמונות שלו מהשטח עם זוג לקוחות מרוצים שמעבירה מסר של ליווי אישי.

הנגשת אתר אינטרנט

אחד הנושאים שעלו הכי הרבה לתודעה שלנו בשנים האחרונות הוא נושא הנגישות, ניגשות לאתר אינטרנט כמעט תמיד לא כלולה במחיר שתקבלו לבניית אתר, מדובר בעבודה נוספת חיצונית שברוב המקרים דורשת התערבות של יועץ נגישות. רוב בוני האתרים וחברות לבניית אתרים אינם עברו הסמכה לנגישות ולכן לא שמים דגש מראש על בניית אתר נגיש.

כמה עולה לבנות אתר אינטרנט נגיש

כמה עולה לבנות אתר אינטרנט נגיש

מחיר לבניית אתר אינטרנט נגיש ינוע לרוב סביב 1,000 ל 10,000 ₪, תלוי במורכבות האתר ותלוי כמה דגש בונה האתר שם על נגישות ביסודות בניית האתר.

💡 טיפ ממני: תנסו למצוא ספק שיש לו ניסיון וידע בבניית אתרים נגישים.

תעודת יועץ נגישות מטעם עמותת נגישות ישראל

תעודת סיום קורס הנגשת אתרי אינטרנט מטעם עמותת נגישות ישראל

תחזוקה של אתר אינטרנט

תחזוקת אתר אינטרנט

אתר אינטרנטי צריך להיות מתוחזק כמו כל דבר אחר בעסק שלכם ועליכם להתאים ולעדכן אותו בהתאם למצב העסק שלכם. עלויות התחזוק משתנות בהתאם לגודל האתר ולצרכים שלו ויש לקחת בחשבון מס׳ פרמטרים נוספים בעלות הקמת האתר:

  1. קניית דומיין שם המתחם שממנו ניתן יהיה לגשת לאתר
  2. עדכונים שוטפים – בין אם אתם מעדכנים לבד או נעזרים בכותב תוכן/מי שבנה לכם את האתר, צריך לקחת את זה בחשבון
  3. אחסון אתר אינטרנט – משתנה מאוד, גם כאן חשוב לא לחסוך
  4. שירות ואחריות – בהתאם להסכם שלכם עם בונה האתר – האם הוא מתחייב לספק שירות או אחריות או שלאחר בניית האתר נפרדות דרככם?

בריל מדיה, מערכת היחסים שלנו עם הלקוחות ממשיכה הרבה אחרי שהאתר עלה לאוויר, אנו מתחזקים את 99% מהאתרים שבנינו ומספקים תחת מעטפת אחת הן את האחסון (אחסון בענן, על שרתים יציבים מאוד וגיבויים שוטפים שלנו) והן השירות והתחזוקה במחיר פיקס בסיום העבודה.

ככל שהאתר גדול יותר ויש בו יותר פונקציות,העלויות גדולות יותר. במידה ומדבור באתר חינמי שאתם בניתם עלויות התחזוק הם אפסיות כיוון שאתם משתמשים באותה הפלטפורמה כאשר בניתם האתר, ללא עלות.


במידה ואני מעוניין באתר אינטרנטי למי פונים?

אתם יכולים לפנות לכל כלי חינמי שציינו למעלה שמתאים לצרכים שלכם ולבצע זאת עצמאית לבד או לחלופין לפנות לחברה מקצועית לבניית אתרים שתעשה זאת עבורכם.

גילוי נאות: אנחנו נשמח לקחת חלק בפרוייקט שלכם ולאפיין אתכם אתר בעיצוב אישי שמותאם במדויק לצרכים שלכם, תרגישו בנוח להשאיר פרטים בטופס


לסיכום

בניסיון לענות על השאלה של כמה עולה לבנות אתר אינטרנט נוכחתם לגלות כי טווח המחירים בבניית אתרים יכול להיות מאוד רחב, חשוב לזכור שבניית אתר לעסק זהו צעד חשוב מאוד לעסק שלכם ועליכם להקדיש תשומת לב רבה לפרטים שצריכים להיות בו.

במידה ואתם יודעים להתנהל עם מחשב בצורה טובה וממשקים חדשים לא מרתיעים אתכם, בניית אתר באופן עצמאי יכולה להיות פתרון טוב עבורכם.

מומלץ לא להקל ראש ולחסוך על התהליך, בסופו של דבר זה הפנים שלכם באינטרנט ובדיגיטל – כדי שגולשים שייכנסו לאתר שלכם יתרשמו לטובה כך שאם אין לכם זמן להשקיע בבניית אתר באופן עצמאי או שמדובר במשימה מורכבת שדורשת ידע, ניסיון וצוות מיומן פנו לחברה מקצועית אשר תעשה עבורכם את העבודה בצורה מקצועית, מהירה ואיכותית.